• Hooi,

    Overal ter wereld zal het op lokale tijdstippen om 20:30 donker worden voor de aarde. Het is namelijk Earth Hour deze avond! Bij wie gaan de lichten ook uit? Ik doe alleszins mee!

    Groetjes,
    Jarne


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ga vanavond naar een groot feest, dus helaas kan ik niet meedoen.


    Oh ja, Earth Hour! Ik weet nog niet of we mee gaan doen. Ik blijf allersinds wel serie kijken op mijn laptop, met of zonder licht. :X


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nouja, beide lampen in m'n kamer zijn kapot dus ik doe automatisch mee :Y)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oeh, das wel nice. Ik ben dan naar een concert, dus waarschijnlijk is het licht uit :').


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb haast nooit lampen op, dus ik doe sowieso mee, haha


    i wanna die with you once or twice.

    Ik wil wel meedoen, maar mijn ouders doen hier niet aan mee, ik kan hen dus niet verplichten om het licht uit te doen.


    16 - 09 - '17

    Nooit van gehoord, haha. Ben wel benieuwd wat er rond die tijd op televisie is x)
    Maar ik denk dat ik wel mee ga doen. Als ik het niet vergeet.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Well, aangezien ik waarschijnlijk de avond in de woonkamer ga doorbrengen bij mijn ouders, broer en zus en ik niet denk dat zij het willen, vrees ik van niet. Alhoewel ik het wel heel graag zou willen doen :/


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Footloose schreef:
    Ik wil wel meedoen, maar mijn ouders doen hier niet aan mee, ik kan hen dus niet verplichten om het licht uit te doen.


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Footloose schreef:
    Ik wil wel meedoen, maar mijn ouders doen hier niet aan mee, ik kan hen dus niet verplichten om het licht uit te doen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Lol, hier in mijn stad is vanavond een lichtstoet. Ik denk niet dat er veel lichten gedoofd gaan zijn. (:


    Take me to wonderland

    Ik doe niet mee gewoon omdat ik het redelijk onzinnig vind. Veel acties die aandacht vragen voor klimaatproblemen gaan over ons energie/watergebruik (soms auto's) terwijl we een van de meest vervuilende industrieën vergeten, namelijk het eten van vlees (bio-industrie).
    Earth hour is op zich een mooi initiatief, alleen wat ik jammer vind is dat dingen die veel meer bijdragen aan ons klimaatprobleem nauwelijks tot geen aandacht krijgen.
    Daarbij is earth hour zelf ook niet beter voor het milieu. Zie hier 3 (naar mijn mening goede) argumenten van Bjorn Lomborg (klimaatrealist) die ik voor het gemak even onder een spoiler plaats omdat het nogal een lap tekst is.

    1. “(…) if everyone in the entire world cut all residential lighting, and this translated entirely into CO2 reduction, it would be the equivalent of China pausing its CO2 emissions for less than four minutes.”

    2. “(…) during Earth Hour, any significant drop in electricity demand will entail a reduction in CO2 emissions during the hour, but it will be offset by the surge from firing up coal or gas stations to restore electricity supplies afterward.”

    3. “And the cozy candles that many participants will light, which seem so natural and environmentally friendly, are still fossil fuels—and almost 100 times less efficient than incandescent light bulbs. Using one candle for each switched-off bulb cancels out even the theoretical CO2 reduction; using two candles means that you emit more CO2.”


    Dus nee, ik doe niet mee aan Earth Hour. Ik wil overigens niet iedereen die dat wel doet nu afzeiken. Ik denk dat aandacht vragen voor het milieu altijd goed is, maar dit is naar mijn mening niet de juiste manier.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Romulus schreef:
    Ik doe niet mee gewoon omdat ik het redelijk onzinnig vind. Veel acties die aandacht vragen voor klimaatproblemen gaan over ons energie/watergebruik (soms auto's) terwijl we een van de meest vervuilende industrieën vergeten, namelijk het eten van vlees (bio-industrie).
    Earth hour is op zich een mooi initiatief, alleen wat ik jammer vind is dat dingen die veel meer bijdragen aan ons klimaatprobleem nauwelijks tot geen aandacht krijgen.

    Daarbij is earth hour zelf ook niet beter voor het milieu. Zie hier 3 (naar mijn mening goede) argumenten van Bjorn Lomborg (klimaatrealist) die ik voor het gemak even onder een spoiler plaats omdat het nogal een lap tekst is.
    1. “(…) if everyone in the entire world cut all residential lighting, and this translated entirely into CO2 reduction, it would be the equivalent of China pausing its CO2 emissions for less than four minutes.”

    2. “(…) during Earth Hour, any significant drop in electricity demand will entail a reduction in CO2 emissions during the hour, but it will be offset by the surge from firing up coal or gas stations to restore electricity supplies afterward.”

    3. “And the cozy candles that many participants will light, which seem so natural and environmentally friendly, are still fossil fuels—and almost 100 times less efficient than incandescent light bulbs. Using one candle for each switched-off bulb cancels out even the theoretical CO2 reduction; using two candles means that you emit more CO2.”


    Dus nee, ik doe niet mee aan Earth Hour. Ik wil overigens niet iedereen die dat wel doet nu afzeiken. Ik denk dat aandacht vragen voor het milieu altijd goed is, maar dit is naar mijn mening niet de juiste manier.


    Met het vetgedrukte ben ik het helemaal oneens. En dan wel om deze reden
    Er zijn in België hiervoor tienduizenden deelnemers. Dus nee, ik vind niet dat die industrie vergeten wordt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Met het vetgedrukte ben ik het helemaal oneens. En dan wel om deze reden
    Er zijn in België hiervoor tienduizenden deelnemers. Dus nee, ik vind niet dat die industrie vergeten wordt.


    Misschien, maar je kunt niet ontkennen dat een actie als earth hour wereldwijd veel meer aandacht krijgt dan dagenzondervlees (waar ik bijvoorbeeld als Nederlander al nooit van heb gehoord). Het is niet zo zeer dat er geen aandacht voor is maar wel dat er aanzienlijk minder aandacht voor is. Veel mensen weten niet dat vlees eten een veel grotere bijdrage levert aan klimaatverandering dan of jij je lampen nu aan hebt of 5 minuten langer doucht.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik ben waarschijnlijk te lui om mijn lampen aan te doen, dus in dat opzicht ja, maar mijn laptop blijft aan haha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen