• Hallo lieve computergeeks —

    Ik heb een USB met zo'n beetje al mijn bestanden daarop, omdat ik mijn laptop eens gerelateerd diende te worden en ik niets kwijt wilde raken. Nu geeft de laptop van mijn zusje de laatste tijd steeds aan dat ik mijn USB bij het inpluggen moet scannen omdat er beschadigde documenten zijn gevonden. Afgelopen week op mijn stage wilde de computer mijn USB zelfs niet openen en stootte hem volledig af.

    Hebben jullie een idee hoe ik mijn USB weer virus vrij kan maken?! Heel graag in smurfentaal want ik ben een ramp met computers en elektronica.


    Scannen, als in scannen met je antivirus? Want dat zou ik dan wel gewoon even doen. Misschien dat je dan kan zien over welk document het gaat of zo.


    16 - 09 - '17

    Footloose schreef:
    Scannen, als in scannen met je antivirus? Want dat zou ik dan wel gewoon even doen. Misschien dat je dan kan zien over welk document het gaat of zo.


    + Dunno of 't wel echt een virus zal zijn. Usb sticks zijn niet de meest betrouwbare vormen van opslag (vind ik zelf). Prone to issues met compatibillity en kapot gaan met veelvuldig gebruik. Misschien kun je eens een externe harde schijf aanschaffen ter vervanging? Als het wel een virus is scanner paar keer laten lopen, geinfecteerde documenten opschonen/verwijderen.


    The truth is out there.

    Dat je moet scannen op fouten? Dat heeft vaak gewoon te maken met het niet 'veilig' weghalen van je USB. Dat is op zich niets om je zorgen over te maken. Als je hem eens laat controleren geeft hij dan vaak dat hij toch geen fout heeft gevonden. Eens scannen met je antivirus kan natuurlijk ook helpen. Maar het kan goed zijn dat je USB-connector gewoon niet meer zo bijster goed vast zit aan de USB zelf en je werk PC hem daarom niet juist kan lezen.


    Ex astris, sciencia