• Quiz van de week:
    Zou jij een typische villain kunnen zijn?
    Je hebt ze in (bijna) elke film of boek: villains, ofwel: schurken. Sinistere karakters die de held uit het verhaal steeds dwarszitten.
    Vaak zijn de schurken al snel te herkennen, omdat ze vaak voldoen aan een aantal 'eisen'. Natuurlijk is elke schurk anders, maar over het algemeen zijn er wel een aantal typische schurken-eigenschappen te onderscheiden.

    Dus, wil jij nou weten of je veel van die eigenschappen hebt en dus binnenkort een bank moet beroven of iets dergelijks? Doe dan deze quiz!
    nu doen

    Topic van de week:
    "Nou, dames gaan altijd voor."

    Story van de week:
    ALEX(ANDER)



    __________________________________________________

    Als Alex de Groot terug de tijd in reist voor een schoolopdracht, kiest hij ervoor zijn onderzoek op Alexander de Grote te richten. Hij had echter niet verwacht de man persoonlijk te leren kennen. En nog minder had hij verwacht zichzelf terug te zien in (lees verder)

    __________________________________________________



    Poll van de week:
    Er is sneeuw gevallen, Wat doe je ??
    - Sneeuwpoppen maken natuurlijk !!!
    - Het tuinpad sneeuwvrij maken bij mezelf en/of de buren.
    - Sneeuwballen gevecht houden !!!
    - Lekker warm binnen zitten met de kachel hoog en een kop warme chocolademelk ^^
    - Het alfabet opvloeken (!)
    - Ik haat sneeuw !!!
    - Een lekkere (bos) wandeling maken ^^

    Foto van de week:
    https://www.quizlet.nl/foto.php?id=267085

    Gedicht van de week:
    De Wind
    Als de wind om me heen blaast
    Mijn haar in de war brengt
    Voel ik me pas vrij

    Kan de wind niet van me afgepakt worden?
    Is een vraag die altijd in mijn hoofd spookt.
    Het zou de wereld uit balans brengen,
    En meer dan dat...

    De zuurstof verdwijnt, (lees verder)

    RPG van de week:
    [200] Prison Break - Rollentopic

    Lijstje van de week:
    Dingen waar je bij autisme niet meteen aan denkt

    Columns deze week:
    Sprookjes

    [ bericht aangepast op 6 april 2017 - 22:11 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Waren er maar meer mensen die zo'n inzicht [in ieder geval de basic principes] van autisme wisten. Ik heb het zelf en wanneer iemand er niet mee om kan gaan, vooroordelen heeft, grapjes over weet te maken, kan ik je vertellen.. het is enorm FRUSTREREND. Goed lijstje.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2017 - 13:21 ]


    † Love? I want to sleep.

    Oh! Mijn story, wauw!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Murkrow schreef:
    Waren er maar meer mensen die zo'n inzicht [in ieder geval de basic principes] van autisme wisten. Ik heb het zelf en wanneer iemand er niet mee om kan gaan, vooroordelen heeft, grapjes over weet te maken, kan ik je vertellen.. het is enorm FRUSTREREND. Goed lijstje.

    Agree. Een beetje onwetendheid à la, maar damn, we zijn toch geen aliens? Doe gewoon normaal.


    oi, suzy

    Murkrow schreef:
    Waren er maar meer mensen die zo'n inzicht [in ieder geval de basic principes] van autisme wisten. Ik heb het zelf en wanneer iemand er niet mee om kan gaan, vooroordelen heeft, grapjes over weet te maken, kan ik je vertellen.. het is enorm FRUSTREREND. Goed lijstje.


    + als mensen iets doen en dan zeggen: "ik heb autistische trekjes", zonder zelf autisme te hebben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Karlsson schreef:
    (...)
    Agree. Een beetje onwetendheid à la, maar damn, we zijn toch geen aliens? Doe gewoon normaal.

    Grapjes zijn goed/leuk tot op een zeker punt. Ik heb ook weleens gehoord dat ik zei dat ik (welke) autisme had en diegene antwoordde terug met: “Huh? Je ziet er helemaal niet uit als iemand met autisme." Scuse me? En hoe moeten die er dan uitzien, he, mister?

    @ Patholoog:
    😂😂😂
    Kon ik die stomme grapjes maar maken. Dan had ik er geen last van.
          Mijn zus kwam een keer thuis, boos, en ze zei dat ons zusje uitdrukkelijk heeft gezegd dat als zij autisme heeft, zelfmoord gaat plegen. Ik stond daar echt met mond en ogen wijd open. What the. .


    † Love? I want to sleep.