• Op de middag van maandag 3 april is er tussen 13:00 en 14:00 een aanslag gepleegd op het metrostation Sennaja Plosjtsjad in Sint Petersburg. Het zou gaan om een fragmentatiebom.

    Eerder werd er ook al gesproken van een explosie op een metrostation bij het Instituut voor Technologie, een andere halte. Het zou echter ook kunnen dat de explosie heeft plaatsgevonden tussen de twee haltes en door allebei werd opgevangen en dus als aparte explosies werden gemeld. In een ander metrostation is nog een bom gevonden, maar die is niet ontploft.

    De aanslag is nog niet opgeëist. De daders zouden zowel de terroristische groep IS kunnen zijn als andere terroristische groep.

    Door de korte tijd tussen dit bericht en de aanslag is er nog niet veel bekend. Wel zijn er al minstens 10 doden en 50 gewonden. Tussen de slachtoffers zitten ook kinderen.

    President Poetin heeft al zijn condoleances gegeven aan de nabestaanden van de slachtoffers.



    Voor updates: http://www.ad.nl/buitenland/live-mogelijk-dubbele-aanslag-in-metrostellen-sint-petersburg~aeefe820/

    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 16:50 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Eraser schreef:
    Kun je de video onder een spoiler of quote zetten? Anders flipt de destkop-versie van de layout haha.
    Ik heb het gehoord. :/ Echt vreselijk. Like ... again.


    Ik was het vergeten :'D
    Maar thanks voor de tip dat je t kan veranderen in de mobiele versie. Dat wist ik niet, haha.

    En ja he :/


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Het allerergste vind ik dat het eerste wat ik denk 'alweer' is. Dit soort dingen zouden gewoon nooit mogen gebeuren.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Pff, eikels.
    Erg naar voor de slachtoffers en hun familie.:/


    Queer zijn is gewoon alles

    Holy mozes.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Alweer. =(
    Precies oorlog, zo gewend word je het. =(


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Heftig, heel heftig.
    Hoop dat de gewonden er snel weer bovenop komen. En zo erg voor de families die iemand zijn verloren..


    It's never gonna happen, Guys.