• Hallo allemaal,

    Ik moet binnenkort debatteren en de stelling werd voor ons uitgezocht, eveneens of we voor of tegen waren. Nu heb ik echt een rotstelling en ik moet dus ook perse voor zijn. Nu ben ik echter helemaal niet zo kwaadaardig, maar ik moet toch de stelling verdedigen. De stelling luidt:

    "Het is gerechtvaardigd om terroristen te martelen."

    Dusssss, weet iemand wat sterke argumenten voor?

    Groetjes Femke


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Je zou het kunnen zien als 'Oog om oog, tand om tand'. De terrorist moet boeten voor wat hij anderen heeft aangedaan.
    Daarbij is iemand die anderen met zo'n motief om wil brengen het niet waard om te leven.

    Je kan misschien ingaan op de context van martelen.
    Als je martelen toestaat, kunnen er ook regels en wetten voor komen. Bijvoorbeeld dat een terrorist na een marteling en wanneer de benodigde informatie is gewonnen, recht heeft op medische zorg.

    Daarbij hebben de meeste landen de plicht hun burgers te beschermen. Je zou het kunnen zien als 'het doel heiligt de middelen.'


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    - Oeps.

    [ bericht aangepast op 17 april 2017 - 22:20 ]


    Tijd voor koffie.

    Misschien dat het martelen als een soort van signaal kan dienen, om andere mogelijk terroristen op andere gedachten te brengen? 'Dit is wat er met je gebeurt als je gepakt wordt'? Wat een stelling, zeg.


    Ex astris, sciencia

    Ik kan niet geloven dat ik hier een voor-argument voor kan bedenken, maar:

    als je een terrorist martelt, kun je info uit hem krijgen over zijn netwerk wat heel veel levens kan redden


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SergeantBarnes schreef:
    Misschien dat het martelen als een soort van signaal kan dienen, om andere mogelijk terroristen op andere gedachten te brengen? 'Dit is wat er met je gebeurt als je gepakt wordt'? Wat een stelling, zeg.


    Echt he... Ik vind het ook geen goede stelling, hahaha


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ohoh wow, sorry, ik zie nu pas dat ik het plaatje in een verkeerd topic heb gezet. Sorry!

    Even on-topic.. Uhhh, moeilijk zeg. Misschien kun je beargumenteren over het leven van een iemand met cruciale informatie versus het leven van een heleboel onschuldigen?


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    Ohoh wow, sorry, ik zie nu pas dat ik het plaatje in een verkeerd topic heb gezet. Sorry!

    Even on-topic.. Uhhh, moeilijk zeg. Misschien kun je beargumenteren over het leven van een iemand met cruciale informatie versus het leven van een heleboel onschuldigen?


    Ik vroeg me al af waarom ik een kroko-eend kreeg :'D

    Heel erg bedankt iedereen! Dit helpt zeker!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!