• Al heel lang ben ik geïnteresseerd in fotografie, maar ook al heel lang heb ik geen camera. Nu ben ik al jaren aan het spelen met het idee een spiegelreflexcamera aan te schaffen. Aangezien die dingen vrij duur zijn, ga je dat niet zomaar even doen. Maar toch al een heel aantal jaren wil ik een camera om die mooie kiekje vast te leggen.
    Ik weet dat er hier op Q wel een paar mensen zijn die een spiegelreflexcamera hebben. Mijn oog is gevallen op de Canon eos 1300D voor rond de 330 euro. Maar voordat ik daar mijn geld aan ga uitgeven. Kunnen jullie me vertellen over een spiegelreflexcamera? Wat zijn jullie ervaringen erbij, wat is er anders bij een spiegelreflexcamera dan bij een simpel vakantie-fototoestelletje, is het de moeite waard, etc? Raden jullie mij een andere camera aan?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb een spiegelreflex (100D) en ik vind het sowieso echt veel fijner fotograferen dan een digitale camera. Ten eerste is het beeld gewoon over het algemeen veel scherper en met betere kwaliteit. De kleuren zijn mooier. Je kan veel beter spelen met licht en scherpte-/diepte. Ik heb er super veel plezier van voor zowel mijn opleiding (ik studeer film) als gewoon voor mezelf. Dus ik raad het zeker aan!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zit zelf ook een lange tijd te kijken voor een spiegelreflexcamera en ik weet ervan (van kennissen en opgexochte informatie) dat zo'n camera echt heeeel anders is dan een gewonr fototoestel.
    Hierbij heb je scherpe kwaliteit, kun je die ook meer inzoomen zondee korrels en heb je de diepte, etc die je er goed inziet. Het is handig eerst met een fototoestel te beginnen dat iets meer voor beginners zijn zegmaar, want 'het echte werk' zit wat moeilijker in elkaar (tevens met techniek die je eraan toepast). Als je snapt wat ik bedoel.
    Ik ben geen prof, dit is meer mijn idee van wat ik gehoorf heb + info, dus ik hoop dat hier er nog op gereageerd wordt.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2017 - 11:36 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.