• En flink ook.



    Dit waren de krantenkoppen van gisteren in Nederland en omstreken: "Hij schrijft geschiedenis" "Historische overwinning" "Derde in het rijtje van wieleroverwinningen".
    ONZIN.
    Weet je wie al drie keer de Giro d'Italia gewonnen heeft? Marianne Vos. Weet je wie er in 2015 nog de Giro d'Italia gewonnen heeft? Anne van der Breggen.
    Weet je hoevaak Nederland al La Course by La Tour de France heeft gewonnen? 2 van de 3 keer. Weet je hoe vaak Nederland de "vrouwelijke" ronde van Vlaanderen heeft gewonnen? 5 van de 14 keer

    Ja, sorry hoor Nederland medialand, maar dan mag van je mij je even heel diep schamen in een hoekje.
    Ik vind dit weer het diepgegrondste voorbeeld dat we al heel wat slagen moeten halen binnen de gelijkheid van vrouwen en mannen. (Al zijn we natuurlijk heel goed op weg met andere dingetjes.)

    /Rant out


    Deep inside, I've never felt alive

    Wow, dat had ik niet door. Ik bedoel, ik vind het sowieso stom dat ze hier zoveel aandacht aan schenken. Maar dit is toch wel een graadje erger.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mail naar BOOS@bnnvara.nl

    Sorry kon ik niet laten. Je hebt wel echt helemaal gelijk!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Patholoog schreef:
    Wow, dat had ik niet door. Ik bedoel, ik vind het sowieso stom dat ze hier zoveel aandacht aan schenken. Maar dit is toch wel een graadje erger.

    Ja, ik wist dat dus helemaal niet totdat ik er ineens een artikel ergens zag staan. Ik ben het gaan checken op Wikipedia en ik viel echt van mijn stoel van verbazing.


    Deep inside, I've never felt alive

    Pffff tgghh tssss.... Ja das wel heel stom...


    ~My Mind Is Free~

    Ik zag het ook en had iets van wtf... in de sport kan er qua gelijkheid tussen mannen en vrouwen nog heel wat verbeteren.


    I am an idiot, I move.

    Da's inderdaad echt kut.


    Queer zijn is gewoon alles

    Waddles schreef:
    Ik zag het ook en had iets van wtf... in de sport kan er qua gelijkheid tussen mannen en vrouwen nog heel wat verbeteren.


    In sport niet alleen, helaas.


    26 - 02 - '16

    Smyth schreef:
    (...)

    In sport niet alleen, helaas.

    Nee, inderdaad =[


    I am an idiot, I move.

    In sport is dat precies altijd zo. Like, laten we eerlijk zijn. Hoe vaak zien we mannenvoetbal in het nieuws? Minstens één keer per dag. Hoe vaak hebben ze het over vrouwenvoetbal? Misschien eens één keer in het seizoen als ze eens in de finale staan ofzo. Ik denk dat tennis en atletiek een paar van de weinige sporten zijn waar vrouwen wel echt vermelding krijgen. Er is dus zeker nog werk aan de winkel in de sportwereld :/


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik besteed sws geen aandacht aan sport.. Vind het maar stom. Maar ik ben wel feministisch!!!! En dit vind ik dus inderdaas pittig belachelijk!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Tacitus schreef:
    In sport is dat precies altijd zo. Like, laten we eerlijk zijn. Hoe vaak zien we mannenvoetbal in het nieuws? Minstens één keer per dag. Hoe vaak hebben ze het over vrouwenvoetbal? Misschien eens één keer in het seizoen als ze eens in de finale staan ofzo. Ik denk dat tennis en atletiek een paar van de weinige sporten zijn waar vrouwen wel echt vermelding krijgen. Er is dus zeker nog werk aan de winkel in de sportwereld :/


    En wat dacht je van de olympische spelen? Volgens mij maakt het dan ook niet zo uit of een man of een vrouw een medaille wint. Als Ireen Wüst of Ranomi Kromowidjojo bijvoorbeeld iets wint heeft ook iedereen het erover. Ik kan me behalve bij sporten als wielrennen, voetbal of misschien wat andere niet echt voorstellen dat dit ook het geval is.

    Ik ben het overigens wel een beetje eens wat de media betreft bij de genoemde sport. Het is prima als mensen liever mannen of vrouwen wielrennen kijken maar het is natuurlijk raar dat op moment dat vrouwen in het wielrennen grote overwinningen behalen daar stukken minder over word gepraat.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ohhh, bah. (no_chears) Dit is iets waar ik nog niet van had gehoord, maar het verbaast me totaal niet. Ik ben nog steeds blij voor Du Moulin, daar niet van, maar het blijft altijd pijnlijk dat de vrouwen niet net zo'n onthaal krijgen, want zij hebben het echt niet minder verdiend, damn it. Het is zo vreselijk naar dat mannensport altijd uitgebreid in het nieuws komt, regelmatig zelfs op het achtuurjournaal als we maar met moeite tot een achtste of kwartfinale ergens van zijn doorgedrongen, terwijl de vrouwen blij mogen zijn als ze worden genoemd als een soort voetnoot bij de mannen wanneer ze een EK, WK en de Olympische Spelen hebben gewonnen en de wereld drie keer hebben gered van marsmannetjes tussendoor, terwijl ze allemaal nog gewoon werken ernaast omdat vrouwensport zelfs op professioneel niveau niet genoeg betaalt om van te kunnen leven.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2017 - 23:24 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    What the fuck.

    Zo typisch.


    Tijd voor koffie.

    Klinkt oneerlijk, maar als ik eerlijk ben vind ik mannen ook vaak veel leuker om te kijken dan vrouwen.
    Er is veel meer vraag naar het kijken van mannen in sport (wielrennen, voetbal, etc) dan vrouwen, dus er wordt meer aandacht aan besteed en meer over gesproken.
    Je kan dan ook vrouwen heel erg ophemelen. Maar als toch weinig mensen dr naar willen kijken, zullen ook niet veel mensen geïnteresseerd zijn in er van horen in het nieuws.

    Dan kan je dan afvragen waarom er niet veel aandacht wordt besteed aan vrouwen die sporten. Maar volgensmij worden die juist niet zo in de aandacht gezet, omdat ze niet verwachten dat er een hoog resultaat wordt behaald. Dumoulin was een verwachte winnaar en werd daardoor van te voren al heel erg in de spotlight gezet. Veel mensen hebben de wedstrijd gezien, er over gesproken en daarom wordt het in het nieuws ook heel erg aangekaart.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]