• Okay, hier komt gezeik, dus opgepast.

    Beneden hebben wij echt nog zo'n oude, dikke bak als tv. Dat ding is echt al meer dan tien jaar oud (bijna 20 kan ook wel), dus het moest er ooit eens van komen dat die tv het zou gaan begeven. Al moet ik toegeven dat hij het echt lang volgehouden heeft. Maar goed, boven hebben mijn broer en ik allebei een eigen, moderne tv (je weet wel, he). Alleen, nu kwam ter sprake dat mijn tv maar naar beneden moest komen totdat mijn ouders een nieuwe zouden kopen. Excuse me, sinds wanneer moet de mijne zonder overleg opeens naar beneden? Ik snap het, die van mijn broer is te groot voor beneden volgens mijn moeder, maar dan nog, waarom mag hij de zijne boven houden en ik niet? Als mijn tv beneden zou staan, dan heb ik er boven geen. Dat betekent dus dat ik al mijn series beneden moet kijken (wat mijn moeder zal irriteren die te graag haar rust neemt achter tv) en ik niet eens op mijn Playstation 4 kan spelen, tenzij ik die naar de kamer van mijn broer zou verhuizen, want mijn moeder wil geen spelconsoles beneden. En guess what, dan irriteer ik mijn broer omdat ik alleen in zijn kamer mag als ik op de xbox one of Playsation 3 wil spelen. Wauw, just wauw... wat een organisatie hier, zeg! Maar dit is toch echt oneerlijk? Dat ik mijn tv moet afgeven tot er een andere is? En echt elke keer moet ik weer opofferingen doen zoals hier. Is het omdat ik de oudste ben of zo? Meh!

    Update: de oude tv doet het weer, wat ben ik even blij, haha.

    Om het topic verder nog nuttig te houden. Hebben jullie ooit ook al meegemaakt dat je dingen moet opofferen, terwijl je jongere broertje/zusje er mee weg komt?

    [ bericht aangepast op 4 juni 2017 - 13:40 ]


    16 - 09 - '17

    Welkom bij de club. Als je dr over wil zeiken met me kan je me een GB'tje of PB sturen!


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Haa herkenbaar dit, altijd he. Ik ben binnenkort m'n auto kwijt om deze reden. Vet kut. Ik voel je struggles.


    The truth is out there.

    Dat is zo en zal altijd zo blijven. Ik ben blij dat ik niet meer thuis woon haha. =P
    Ik moest heel vaak stofzuigen, stof opnemen, de vaatwasser uitladen,... En mijn broertje mocht blijven liggen in bed tot 14u. Het is waarschijnlijk ook doordat hij niet uit bed te krijgen was, dat ik slachtoffer was, maar goed. Meh. :')

    Kun je geen regeling treffen met je ouders? Jouw tv, jij dus meer privileges of uitzonderingen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik denk dat als jij de tv had die te groot zou zijn, hij de zijne had moeten opofferen. :p Als ik jou was en de tv zelf betaald had, zou ik dat inderdaad niet eerlijk hebben gevonden. Zo niet, dan zou ik de mijne wel opofferen, maar graag hebben dat mijn ouders niet te lang wachten met een nieuwe te zoeken, zodat het weer eerlijk is tussen mij en mijn broer. Hoe vervelend ik het ook zou vinden, ik zou hem wel tijdelijk opofferen voor ons allen thuis. Wel moeten ze je ook de ruimte geven als je je series verder wilt zien of wil spelen op de Playstation, vind ik. Er duidelijke afspraken over maken. Bijvoorbeeld dat je de Playstation consoles terug in je kamer opbergt na het spelen.

    Ik weet niet meteen of ik ooit iets heb moeten opofferen voor mijn jongere zus en broer. Oh ja, ik vond het wel vervelend dat mijn broer wel een nieuwe gsm mocht uitkiezen en ik niet, terwijl mijn vader eerst wel van plan was aan ons beiden een nieuwe te geven. Onze gsm's werkten beiden niet meer goed, maar hij kreeg wel een nieuwe en ik niet. Terwijl de mijne ouder was. :/ Hier had ik wel even het gevoel dat ik werd benadeeld als oudere.
    En mijn moeder doet moeilijker als ik eens laat wegga, maar bij mijn broer en zus heeft ze er nooit commentaar op.. (Al gaat mijn zus amper laat weg.) En niet alleen ik, maar zij vinden het ook vervelend.


    Ik wil een tuin vol egels

    Scandal schreef:
    Dat is zo en zal altijd zo blijven. Ik ben blij dat ik niet meer thuis woon haha. =P
    Ik moest heel vaak stofzuigen, stof opnemen, de vaatwasser uitladen,... En mijn broertje mocht blijven liggen in bed tot 14u. Het is waarschijnlijk ook doordat hij niet uit bed te krijgen was, dat ik slachtoffer was, maar goed. Meh. :')

    Kun je geen regeling treffen met je ouders? Jouw tv, jij dus meer privileges of uitzonderingen?


    Dat kan, ja.

    @Bianca, ik heb er uiteindelijk geen problemen mee dat mijn tv beneden komt zodat iedereen ook weer tv kijken, maar het is nog steeds wat oneerlijk, haha. En ja, dat kan best, ik ga het er toch nog eens over hebben om te kijken van hoe en wat. Er komt vast wel snel een nieuwe tv, mijn vader was al bezig om onze oude te repareren, haha.
    Ah, da's wel jammer, met dat van die gsm en weggaan.


    16 - 09 - '17

    Oh ik las gister echt debiel, ik ben de jongste en dat is altijd de reden omdat de oudste er eerder was heeft die meer rechten ofzo?!? Zal wel per gezin verschillen dan haha.


    The truth is out there.

    Owhh god ja, ik heb het met mijn zusje nu is zij alleen ook nog best achterbaks dus zodra mijn ouders dus vragen of een van ons een klusje kan doen dan zegt ze zo tegen mij van doe jij dat even en ik zeg van oke prima, maar vervolgens gaat schijnheilig lopen doen bij mijn ouders van ja en ze wil het weer niet doen.
    Maar het vreemde is ik doe twee keer zoveel maar dat zien ze om een of andere reden niet, ze blijven beweren dat mijn zusje zeker zoveel of zelfs meer doet, erg vermoeiend :')


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Wauw, de tv doet het opeens weer, haha. Nu kan ik dus lekker mijn tv boven houden (:


    16 - 09 - '17

    Op kamers gaan maakt alles zoveel makkelijker, ik spreek uit ervaring lol. Maar heb je zelf voor die tv betaald of hebben je ouders dat gedaan? En het is hun huis, dus ik denk dat ze wel het recht hebben dat te doen, tbh. :'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gareth schreef:
    Op kamers gaan maakt alles zoveel makkelijker, ik spreek uit ervaring lol. Maar heb je zelf voor die tv betaald of hebben je ouders dat gedaan? En het is hun huis, dus ik denk dat ze wel het recht hebben dat te doen, tbh. :'D


    Helemaal zelf betaald.


    16 - 09 - '17

    Haha, lol, ik ken het. Niet met tv's, want we hebben thuis maar één tv, maar ik heb een half jaar lang mijn kamer mogen opofferen "want die van je zus is te klein!" Bullshit, want onze kamers zijn letterlijk even groot. :') (De mijne is zelfs kleiner, want ik heb vier kasten die een deel van de ruimte innemen, waarvan twee door jan en allemaal gebruikt worden, terwijl mijn zus een ingemaakte kast heeft.) Like, mijn zus zit op kot en je wilt per sé mijn kamer gebruiken? Thanks. :') (Ik ben wel de middelste, niet de oudste.)
    Ik ben blij dat jullie tv weer werkt zodat de jouwe niet naar beneden moest!

    [ bericht aangepast op 4 juni 2017 - 19:08 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit last van gehad, guess I'm lucky? :'D


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik ben de jongste en het enige meisje van de drie kinderen thuis. Oftewel: ik heb volgens mij nooit iets hoeven opgeven in vergelijking tot mijn broers.
    Ik heb daarentegen wel een kledingkast in mijn kamer die voor de helft volhangt met kleding van mijn moeder, omdat zij immers teveel kleding heeft en bijna niks wegdoet.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."