• ... ik ben officieel verhuisd!

    Zoals jullie misschien al hebben vernomen, hadden mijn vriend en ik plannen om te gaan samenwonen. Inmiddels is er een huis, waar we druk aan het klussen zijn, en het is bijna klaar! Deze week komen de laatste noodzakelijke meubels en in principe kunnen we er dan al gaan wonen.

    Hoewel ik pas mijn studentenkot uit ben per 1 juli, heb ik vandaag al bij de gemeente mijn adreswijziging doorgegeven! Mijn vriend staat er ook al ingeschreven, dus strikt genomen woon ik vanaf vandaag samen met mijn allerliefste ventje! (flower)

    Adreswijzigingen doorgeven via het DUO, Studielink en de universiteit is echt fucking omslachtig.

    Weten jullie (naast de uni, huisarts en tandarts) nog instanties die mijn adreswijziging moeten hebben? Volgens mij vergeet ik er nog een paar.


    oi, suzy

    Gefeliciteerd, wat leuk! Geniet er maar van met z'n tweetjes. (:

    Over adreswijzigingen: banken, verzekeringsmaatschappijen, providers, webshops? Haha, geen idee.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Gefeliciteerd!
    Mijn vriend en ik hebben ook plannen om samen te gaan wonen


    26 - 02 - '16

    Wat leuk! Gefeliciteerd! (:

    Wat leuk, gefeliciteerd!

    De apotheek?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Gefeliciteerd! Wat spannend. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oeh, spannend! Gefeliciteerd met jullie stekje en hopelijk hebben jullie het er naar jullie zin!
    Ik vind het een aanrader om samen te gaan wonen. Onze relatie is zelfs nog verbeterd tegenover eerst! In oktober wonen wij een jaar samen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hannibal_Lecter schreef:
    Wat leuk! Gefeliciteerd! (:


    16 - 09 - '17

    Dank jullie wel allemaal!

    Scandal schreef:
    Oeh, spannend! Gefeliciteerd met jullie stekje en hopelijk hebben jullie het er naar jullie zin!
    Ik vind het een aanrader om samen te gaan wonen. Onze relatie is zelfs nog verbeterd tegenover eerst! In oktober wonen wij een jaar samen.


    Ik vind het inderdaad ook spannend, maar ik heb er zo veel zin in! We voelen ons zo op ons gemak bij elkaar en samenwonen is dan een logische stap (hoewel we nog maar minder dan een jaar samen zijn). Hoelang waren jullie bij elkaar toen je ging samenwonen?


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Dank jullie wel allemaal!

    (...)

    Ik vind het inderdaad ook spannend, maar ik heb er zo veel zin in! We voelen ons zo op ons gemak bij elkaar en samenwonen is dan een logische stap (hoewel we nog maar minder dan een jaar samen zijn). Hoelang waren jullie bij elkaar toen je ging samenwonen?

    Wij waren 3 jaar samen. 14 juni zijn we officieel 4 jaar samen. =)
    We hebben wel ongeveer een half jaartje uitgekeken naar iets dat binnen onze prijs en regio viel. En wij hebben zo goed als samen op kot gezeten voor een jaar (vanaf we 1,5 jaar samen waren)(we zaten op 2 verschillende koten, maar met maar 200 meter tussen en hij had een tweepersoonsbed), dus dat was ook al een meevaller. ^^

    Maar gaan samenwonen is tegenwoordig gewoon een meer logische stap dan meteen gaan trouwen. Dus als het allemaal goed zit, waarom het dan niet uitproberen?
    De meubels kiezen was bij ons wel een relatietest haha. Ondanks we dezelfde smaak hebben, viel die smaak vaak wel in andere materialen en prijscategorieën. =P
    We hebben nog steeds alles niet hoor. Maar dat doen we rustig aan en als we iets tegenkomen dat we beide goed vinden en binnen een betaalbare prijs valt, dan kopen we het. Ik denk bijvoorbeeld nog aan kussens voor in het bankstel. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Super leuk, gefeliciteerd! (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Scandal schreef:
    (...)
    Wij waren 3 jaar samen. 14 juni zijn we officieel 4 jaar samen. =)
    We hebben wel ongeveer een half jaartje uitgekeken naar iets dat binnen onze prijs en regio viel. En wij hebben zo goed als samen op kot gezeten voor een jaar (vanaf we 1,5 jaar samen waren)(we zaten op 2 verschillende koten, maar met maar 200 meter tussen en hij had een tweepersoonsbed), dus dat was ook al een meevaller. ^^

    Maar gaan samenwonen is tegenwoordig gewoon een meer logische stap dan meteen gaan trouwen. Dus als het allemaal goed zit, waarom het dan niet uitproberen?
    De meubels kiezen was bij ons wel een relatietest haha. Ondanks we dezelfde smaak hebben, viel die smaak vaak wel in andere materialen en prijscategorieën. =P
    We hebben nog steeds alles niet hoor. Maar dat doen we rustig aan en als we iets tegenkomen dat we beide goed vinden en binnen een betaalbare prijs valt, dan kopen we het. Ik denk bijvoorbeeld nog aan kussens voor in het bankstel. ^^

    O, dan zijn wij wel erg snel haha :Y) Maar het voelt inderdaad heel goed, dus why not.

    Haha, ook het in elkaar zetten van Ikea meubels is een grote relatietest, hoor. Maar we hebben vier Pax-kasten in elkaar gepuzzeld, en we hebben nog geen onenigheid gehad! Helemaal mooi, dus. Je kan inderdaad best veel moeite hebben met meubels kiezen zelfs als je op één lijn zit. Het is wel leuk om meubels uit te zoeken, vind ik.
    Wij hadden maar 5 minuten nodig om een vloer te kiezen. We stonden bij de Ikea en we hadden meteen zoiets van: "Die wordt het!"


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)
    O, dan zijn wij wel erg snel haha :Y) Maar het voelt inderdaad heel goed, dus why not.

    Haha, ook het in elkaar zetten van Ikea meubels is een grote relatietest, hoor. Maar we hebben vier Pax-kasten in elkaar gepuzzeld, en we hebben nog geen onenigheid gehad! Helemaal mooi, dus. Je kan inderdaad best veel moeite hebben met meubels kiezen zelfs als je op één lijn zit. Het is wel leuk om meubels uit te zoeken, vind ik.
    Wij hadden maar 5 minuten nodig om een vloer te kiezen. We stonden bij de Ikea en we hadden meteen zoiets van: "Die wordt het!"

    Het begon bij ons al bij de winkels. Ik wou eigenlijk wel budgetvriendelijk gaan, Ikea maw, maar mijn vriend dan totaal weer niet haha. :')
    Uiteindelijk zijn we gesetteld voor een goede 5000 euro voor de hele woonruimte. Wij huren een appartement en wij hebben dus een keukenblok en vloeren waar we niet veel aan kunnen doen. Dus het waren echt alleen meubels. Sinds gisterenavond hebben we wel een vaatwasser! Daarvoor hebben we een kastje moeten uitbreken, maar die kunnen we terug zetten als we hier weg gaan. =)

    Meubels in elkaar zetten lukt bij ons wel. Ik heb best wel wat technisch inzicht (dochter van een loodgieter) en meestal was mijn vader er ook bij. Dus dat kwam dik in orde. Dat was geen probleem. Enkel het afwassen was een probleem. Voor de was te doen hebben we een beurtrol en voor te strijken hebben we de regeling dat hij alle broeken, hemden en bloezen doet en ik de rest (veel meer D: ). Poetsen doe ik voornamelijk. Hij poetst de wc, ik poets al de rest van het appartement (helaas best veel). Voor in de woonruimte hebben we een robotstofzuiger, een kerstcadeaut/verjaardagscadeau van onszelf aan elkaar haha.
    Ik doe over het algemeen wel meer in het huishouden (ook gewoon omdat mijn vriend dat niet goed kan, dus wat ik zelf doe, doe ik ook daadwerkelijk beter haha), maar dat compenseert met dat mijn vriend over het algemeen kookt en boodschappen doet.

    Dus wij hebben onze wisselwerking gevonden. Ik vind het samenwonen echt super. Ik hoop dat het bij jullie ook zo is. En so what dat jullie nog niet lang samen zijn. Je kan heus de gok wagen. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Fijn dat je zo je eigen rooster en taakverdeling hebt! Ik ben zelf niet zo van de schoonmaakroosters (doet een beetje student-achtig aan), en ik denk dat het bij ons wel losloopt. We hebben beide structuur nodig en chaos kan er bij ons echt niet in, dus ik pak dingen sowieso snel aan. Dat komt bij ons wel goed zonder vaste verdeling, denk ik.

    Ik woon nu al 3 jaar op kamers en ik ben het daar echt beu. Mijn huisgenoten, de teringzooi, de herrie, ik word er gek van. En dan is samenwonen helemaal ideaal, want daar heb je dan ook geen last meer van! ;D Ik word hier heel gelukkig van haha (flower)


    oi, suzy

    Super leuk, veel plezier samen!


    Ik wil een tuin vol egels

    Aaah wat leuk, gefeliciteerd!

    Ik woon sinds november samen en damn, je leert elkaar echt opnieuw kennen. Het is wel heel leuk, op het begin even zoekende naar elkaars 'manier van leven', gewoontes en zo, maar zeker een nieuw avontuur.


    everything, in time