• Hoi!

    Aangezien ik sinds enkele dagen weer een eReader heb, ben ik op zoek naar enkele nieuwe boeken. In principe lees ik alles; zowel Nederlands als Engels is helemaal prima en daarnaast lees ik vrijwel alle genres. Wie heeft een paar goede aanraders voor mij?
    Graag de hele titel en schrijver, dan kan ik ze zelf opzoeken.

    x


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Ik heb zojuist De Sprookjesverteller van Antonia Michaelis uitgelezen en ik moet zeggen: het laat een indruk achter (:


    Mhm?

    Een van mijn favoriete Nederlandstalige boeken is Slaap zacht, Johnny Idaho. Het gaat over 3 personages (een tiener, een bankier en een wetenschapper), het plot is een beetje lastig uit te leggen, maar het is zeker weten een aanrader! (Het is een dystopie mocht je je afvragen wat voor genre het is). De auteur is Auke Hulst.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Middernachtzon - Jo Nesbo (over hoe een moordenaar/koerier de grip op zijn leven verliest en paranoïde wordt)
    De dode kamer - Bronja Hoffschlag (over hoe jeugdtrauma's tot ernstige misdaden en gestoorde personages kunnen leiden)
    Sterf voor mij - Karen Rose (zeer, zeer spannend)
    Vaderwraak - Roslund & Hellström (heel eigen, rauwe stijl, prachtig)

    Mocht je meer Scandinavische boeken willen lezen, dan kun je op mijn Goodreads-profiel mijn aanraders vinden - de link naar mijn account staat op mijn Q-profielpagina. (nerd)


    oi, suzy

    Frieda Klein trilogie van Nicci French. *O*


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik heb De Engelenmaker voor Nederlands moeten lezen en dat vond ik een heel erg mooi boek!


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    De thrillers van Bart Debbaut zijn wel goed - allemaal politiethrillers.
          Dan is er ook nog The Name of the Wind van Patrick Rothfuss. Magie gecombineerd met een roodharig hoofdpersonage dat een verschikkelijk groot talent heeft om in de problemen te raken.
          Of A Darker Shade of Magic van V. E. Schwabb gaat ook over magiërs, maar met werelden die parallel aan elkaar lopen.
          De Oversteek van Justin Cronin is ook wel een goed boek (een soort van vampiers + geheime projecten van de overheid).
          All the Light We Cannot See van Anthony Doerr gaat over een blind meisje en een jonge Duitse soldaat in de tweede wereld oorlog. (Twee parallel lopende verhalen, geen romance).
          Stilleven van Louise Penny is ook een aanrader - misdaad triller die zich afspeelt in zo een Canadees (dacht ik, is al even geleden dat ik dit boek zelf heb gelezen) stadje waar niemand zijn deur op slot doet en iedereen elkaar kent.


    [Links gaan naar de goodreads pagina's]

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 11:52 ]


    Ex astris, sciencia

    Alle boeken van Tess Gerritsen vind ik goed.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De Rönning & Stilton boeken van Cilla & Rolf Börjlind: Springvloed, De derde stem, en Zwarte dageraad. In het vierde deel, Wiegelied, ben ik zelf nog bezig, maar dat zal ook wel een aanrader zijn. :')

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 5:50 ]


    Caution first, always.

    Caligosus schreef:
    Ik heb De Engelenmaker voor Nederlands moeten lezen en dat vond ik een heel erg mooi boek!

    I agree. Prachtig boek^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Fifty Shades of Grey.

    Jack Kerouac - On The Road raad ik heel erg aan!


    — Inner peace, it's hard to find. —