• Ik ben benieuwd of jullie mee willen doen aan deze RPG. Laat het me weten in de poll! Ik denk dat het super gaaf zou kunnen worden ^^

    Het verhaal speelt zich af in het 'nu', dus 2017. Het begrip 'vampier' komt alleen in mythische boeken voor a.k.a. men gelooft er niet in.
    Tien jongeren worden in het ziekenhuis opgenomen met vreemde klachten zoals overgeven, buikpijn en duizeligheid. Al snel wordt er ontdekt dat er een vreemde bacteriële infectie is binnengedrongen in het lichaam. Niets helpt er tegen. Geen anti-biotica, helemaal niets. Tien dagen later 'sterven' de jongeren, waarbij ze worden bewaard in het mortuarium. De infectie zorgt ervoor dat ze worden veranderd in een vampier. Dit zijn de grondleggers van de allereerste vampieren. Ze ontsnappen, hunkerend naar bloed. Wat zal er gebeuren als er wordt ontdekt dat ze weg zijn? Welke keuzes maken de jongeren om te overleven? Veranderen ze de wereld in één grote chaos of zijn ze verstandig?

    Dit zijn de gaven die de vampieren hebben:

    - Ze kunnen mensen aankijken en dwingen om dingen te doen door opdrachten te geven.
    - Ze zijn heel snel qua beweging.
    - Ze zijn ontzettend sterk als ze mensenbloed hebben gedronken.
    - Ze kunnen andere mensen veranderen in een vampier door ze van hun bloed te laten drinken en te doden.
    - Zintuigen zijn extreem versterkt.
    - Ze zijn onsterfelijk.

    Zwakten:

    - Kunnen niet tegen wijwater. Dit verbrand de huid.
    - Kunnen niet tegen zonlicht, tenzij je één van de eerste vampieren bent (de tien jongeren dus).
    - Kan worden gedood met zilveren kogels of verbranding d.m.v. vuur.



    [ bericht aangepast op 8 juni 2017 - 12:56 ]

    Zou je meedoen aan deze RPG?