• Het is natuurlijk superleuk om te weten welke stijl jij hanteert. Er bestaan er vier: de weelderige stijl, de literaire stijl, de zakelijke stijl en de parlandostijl. Elk heeft z'n eigen kenmerken, zoals het gebruik van bijvoeglijke naamwoorden en komma's of de lengte van de zinnen.

    Met behulp van deze quiz kan jij erachter komen in welke van deze vier categorieën jij thuishoort!

    Je vindt de quiz hier.

    Mijn stijl is de weelderige stijl!

    Welke stijl hoort bij jou?

    69.0% (20 stemmen)
     
    Weelderige

    10.3% (3 stemmen)
     
    Literaire

    6.9% (2 stemmen)
     
    Zakelijke

    13.8% (4 stemmen)
     
    Parlando


    oi, suzy

    Ik kom ook uit op een weelderige stijl, al herken ik me daar niet helemaal in. In geen van de schrijfstijlen overigens, haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je kunt er natuurlijk ook tussen in zitten. Dan heb je dus kenmerken van de ene én van de andere stijl. Het is maar net de persoonlijke draai die je aan je teksten geeft, denk ik. Ik vermoed ook dat er weinig schrijvers zijn die voldoen aan de kenmerken van slechts één stijl.


    oi, suzy

    Leuke en originele quiz! Ik kom uit op de weelderige stijl.

    Super leuke quiz!!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Leuke quiz! Ik heb kom uit op weelderige stijl en dat is eigenlijk best wel passend!


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Wat een interessante quiz! ^^

    Ik kwam uit op de literaire stijl, en ik gok dat daar wel iets in zit. Het is in ieder geval wel waar ik me het beste in zou kunnen vinden van de vier opties, al is dat ergens grappig, want mijn verhalen zijn doorgaans zonder enige schaamte de meest fluffy, doelloze lectuur die je je kunt voorstellen. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wat een interessante quiz! ^^

    Ik kwam uit op de literaire stijl, en ik gok dat daar wel iets in zit. Het is in ieder geval wel waar ik me het beste in zou kunnen vinden van de vier opties, al is dat ergens grappig, want mijn verhalen zijn doorgaans zonder enige schaamte de meest fluffy, doelloze lectuur die je je kunt voorstellen. (nerd)


    Haha, grappig. De inhoud hoeft natuurlijk niet per se aan te sluiten op de stijl, maar vaak zie je wel dat bepaalde genres passen bij bepaalde stijlen. Een psychologische roman zul je bijvoorbeeld niet vaak tegenkomen geschreven in de zakelijke stijl. En zoiets geldt zeker voor de literaire stijl: die bepaalt de toon van het hele verhaal.


    oi, suzy

    Weelderige stijl. In de lange zinnen herken ik mij zeker. Hoewel ik soms echt niet weet hoe ik een zin korter kan maken.


    Physics is awesome

    Originele en leuke quiz!


    16 - 09 - '17

    Ik kom uit op parlando en ik denk dat dat inderdaad wel het meest bij mijn schrijfstijl in de buurt zit van deze vier, omdat ik inderdaad geneigd ben om een beetje in een soort spreektaal te schrijven en hele lange zinnen maak en nooit mijn best doe om iets ingewikkelder te laten klinken dan het is of woorden te gebruiken die ik normaal gesproken niet zo snel zou gebruiken, en ik ook niet zo veel gebruik maak van metaforen of beeldspraak of dat soort dingen.
    Leuke quiz! (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Weelderige stijl. Klopt eigenlijk helemaal! Vind het een leuke quiz!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bedankt voor alle leuke reacties! (flower)


    oi, suzy