• Hallo allemaal,

    Sinds een tijdje heb ik een idee voor een RPG en ik vroeg me af of hier animo voor is. Het gaat namelijk wat uitwerking vergen en dat vind ik natuurlijk heel erg leuk, maar ik steek liever niet al te veel tijd in iets dat vervolgens niet gaat lopen. Daarom dus dit topic. Laat me dus weten of jij aan zoiets mee zou doen. Als je eventuele vragen/opmerkingen/aanvullingen hebt, laat het me vooral weten!

    ASIRA
    We reizen af naar het grote, fictieve land Asira. Het is land vol kastelen, kleine dorpjes en hoge bergen. Het land is te groot om geregeerd te worden door één koning, waardoor het eeuwen geleden is opgedeeld in twee delen: het zuidelijke en het noordelijke deel. De verdeling van de gebieden verliep gemakkelijk door de brede rivier die in het midden van het land van oost naar west loopt. Het zuidelijke deel van Asira wordt al jaren bezet door de familie [naam 1]. Het zuidelijke gedeelte van het land wordt gekenmerkt door het warme weer, de betoverende bossen en de vele meren. In het noorden heerst de familie [naam 2].
    Dit deel van het land kenmerkt zich door het koudere weer, de besneeuwde bergen en de prachtige natuur. De families leven al jaren in vrede met elkaar samen, maar omdat ze zo weinig met elkaar van doen hebben, werken ze nauwelijks samen. De twee gedeeltes van Asira hebben door jaren van isolatie weinig meer met elkaar gemeen. Een raadgever van familie [naam 1] stelt een huwelijk voor tussen de twee families waardoor de koninkrijken herenigd worden met elkaar. Niet veel later is het rond: de oudste dochter van familie [naam 1] en de oudste zoon van familie [naam 2] gaan met elkaar trouwen. Met heel huis en haard vertrekt de jonge prinses naar het koude kasteel in het noorden.

    De RPG zal voornamelijk draaien om de twee families die samen zullen komen. Daarnaast is er ook plaats voor bedienden,
    ridders en andere werknemers in de kastelen.

    Dus, let me know wat jullie ervan vinden! c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Klinkt op zich tof, al vraag ik me wel af of je plot niet eigenlijk beter zou werken als een 1 op 1 rpg of gewoon een verhaal. Je kan het leven van zo'n bediende natuurlijk ook helemaal uitwerken, maar desondanks is het denk ik toch wel een RPG met 2 duidelijke hoofdpersonen.


    http://paradigm-shift.actieforum.com/ Gezellige, actieve slice of life RPG

    It sounds good c: maar inderdaad wel wat MurderUpstairs zegt, dat twee mensen dan duidelijk een belangrijkere rol lijken te hebben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Daar hebben jullie zeker gelijk in! Ik ben nog aan het denken over andere rollen en de mogelijkheden. Bedankt voor de reacties!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Wat je zou kunnen doen is het minder om dat ene huwelijk laten draaien, en meer om de politiek aan het hof. Op die manier kan je meerdere characters een cruciale rol laten spelen.


    http://paradigm-shift.actieforum.com/ Gezellige, actieve slice of life RPG

    Bedankt voor de input. Ik ga ermee aan de slag!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb er zeker interesse in. Echter voorzie ik al dat er heel veel animo is voor de twee "hoofdrollen", want die zijn toch wel van hoge status en machtig en weetikveel wat voor dergelijks. Wellicht dat er ook allerlei verschillende statussen worden neergezet, of die twee weghalen dat je die niet kunt spelen. Alhoewel ik dat ook weer vreemd vind, want hun zijn een belangrijk deel in het plot.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik wil sowieso meerdere rollen beschikbaar stellen zoals andere leden van het koninklijke huis, zoals zussen, broers maar ook neven en nichten, dus dat lijkt me dan geen probleem c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Klinkt leuk!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ja daar dacht ik direct aan! Dat meisje gaat echt niet in haar eentje op een paard naar het andere deel toe - zeker niet als er sprake is van een huwelijk. Dan gaan er zussen en broers en ouders en tantes en ooms en als gaat mee, en natuurlijk allerlei bedienden die eten verzorgen of haar make-up moeten fixen etc.

    En er kan natuurlijk genoeg drama opkomen wanneer er ook andere relaties ontstaan tussen broer en andere familie s zus (zowel haat als liefde ) En ik zie het al helemaal voor me.

    Ik vind leuk!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    Ja daar dacht ik direct aan! Dat meisje gaat echt niet in haar eentje op een paard naar het andere deel toe - zeker niet als er sprake is van een huwelijk. Dan gaan er zussen en broers en ouders en tantes en ooms en als gaat mee, en natuurlijk allerlei bedienden die eten verzorgen of haar make-up moeten fixen etc.

    En er kan natuurlijk genoeg drama opkomen wanneer er ook andere relaties ontstaan tussen broer en andere familie s zus (zowel haat als liefde ) En ik zie het al helemaal voor me.

    Ik vind leuk!!


    Precies mijn gedachten!


    Big girls cry when their hearts are breaking