• Hallo Belgisch Q (en Nederlanders die hier een mening over hebben),

    Op dit moment ben ik met mijn ouders in Zeeland op vakantie, en als rasechte Groningers (soort van, ongeveer), zijn we uiteraard van plan van de gelegenheid gebruik te maken om de toerist uit te hangen nog wat zuidelijker, ergens over de grens. In principe was het plan Antwerpen onveilig te maken, maar opeens kwamen er namen van wat andere steden boven - Gent en Brugge, meer specifiek - en aangezien wij nietswetende noordenaars zijn, dacht ik, laat ik Q om tips/meningen/advies/gepassioneerde pleidooien vragen.

    Dus ja, lang verhaal kort, welke stad zouden wij als toeristen nou echt moet bezoeken (die redelijk bereikbaar is vanuit een camping in Zeeland)? Help me, Vlaamse Obi-Wan-Q'nobi, you're my only hope! (fish)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Antwerpen raad ik zo zwaar af. Ik kom er eigenlijk enkel om te shoppen en niet omdat het een leuke of gezellige stad is, haha :'D also, atm met de knip in Antwerpen zijn er ook weer veel werken, dus ik weet niet, als je met de auto zou gaan, AF TE RADEN.

    Zoals iedereen al zei is Gent geweldig! c: enorm gezellig stadscentrum, mooie stad ook, makkelijk te bereiken vind ikzelf. Ik raad ook zeker Leuven aan. Da's eigenlijk mijn favoriete stad, haha :'D Ik vind Leuven echt heel fijn, maar Gent is wel mooier, dus ja, ahha.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Oké, huidige stand van zaken: zusje was voor Antwerpen en daarom uit principe tegen Brugge, en even leek Gent daarom een mooi compromis waarin iedereen zich kon vinden (en wat er hier wordt gezegd laat het erg aanlokkelijk klinken, vooral ook dat het waarschijnlijk wat rustiger zou zijn), maar die Gentse feesten die aan de gang zijn klinken wel mogelijk wat heftig als je gewoon door een stad wilt slenteren. De zitting is geschorst en we besluiten morgen tijdens het ontbijt.

    Heel erg bedankt voor al jullie meningen, trouwens! Q geeft ons zoveel nuttige informatie dat wij als super casual toeristen die meestal met nul info maar wat doen helemaal overweldigd zijn. Keuzestress, oh man, maar wel op een goede manier. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oké, huidige stand van zaken: zusje was voor Antwerpen en daarom uit principe tegen Brugge, en even leek Gent daarom een mooi compromis waarin iedereen zich kon vinden (en wat er hier wordt gezegd laat het erg aanlokkelijk klinken, vooral ook dat het waarschijnlijk wat rustiger zou zijn), maar die Gentse feesten die aan de gang zijn klinken wel mogelijk wat heftig als je gewoon door een stad wilt slenteren. De zitting is geschorst en we besluiten morgen tijdens het ontbijt.

    Heel erg bedankt voor al jullie meningen, trouwens! Q geeft ons zoveel nuttige informatie dat wij als super casual toeristen die meestal met nul info maar wat doen helemaal overweldigd zijn. Keuzestress, oh man, maar wel op een goede manier. :Y)


    Welke dag wil je gaan? Morgen zal het normaal in Gent overdag wel meevallen qua volk, de meesten komen pas 's avonds aan, maar vrijdag is het wel nationale feestdag dus dan mag je in bepaalde steden wel mogelijks wat extra volk verwachten. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Maar zelfs met Gentse feesten is her nog rustiger dan Antwerpen en Brugge. (joehoe) En gezelliger. Want zelfs een iets drukker Gent tijdens de Gentse feesten is gezelliger dan de toeristen en Japanners en Chinezen in Brugge met hun camera's en Antwerpen is wel leuk om te shoppen, maar verder is het echt te druk. :c

    Gent wil je echt niet missen. (En ik ga niet rusten tot de laatste toerist daarvan overtuigd is. Nuja. Min of meer. En ze moeten ook niet allemaal op hetzelfde moment komen want dan krijg je Brugge 2.0. Maar toch. Kom naar Gent. Gent is leuk. En de Gentse feesten zijn super gezellig.) Gentse feesten zij leuk.

    Ik weet geen synoniemen meer voor leuk of fijn of gezellig of zoals Ads het zei: Tumblr, maar kom gewoon naar Gent. Gent won't let you down. Je weer niet wat je mist.

    Leah out. Bijna. Sorry voor m'n pleidooi maar in je beginpost stond dat dat mocht. (krul) Leah nu echt out.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Square schreef:
    Oké, huidige stand van zaken: zusje was voor Antwerpen en daarom uit principe tegen Brugge, en even leek Gent daarom een mooi compromis waarin iedereen zich kon vinden (en wat er hier wordt gezegd laat het erg aanlokkelijk klinken, vooral ook dat het waarschijnlijk wat rustiger zou zijn), maar die Gentse feesten die aan de gang zijn klinken wel mogelijk wat heftig als je gewoon door een stad wilt slenteren. De zitting is geschorst en we besluiten morgen tijdens het ontbijt.

    Heel erg bedankt voor al jullie meningen, trouwens! Q geeft ons zoveel nuttige informatie dat wij als super casual toeristen die meestal met nul info maar wat doen helemaal overweldigd zijn. Keuzestress, oh man, maar wel op een goede manier. :Y)


    Ik zou toch zeker niet voor Antwerpen gaan, daar ga je het minste aan hebben. En zoals hierboven al werd gezegd: zelfs met de feesten is het rustiger in Gent, dus maak je daar geen zorgen om.


    Geloof niet alles wat je denkt



    Kijk dit Inge dit is gewoon real-life Disneyworld.
    Oke het is wel by night en één van de mooiste plekjes maar toch.
    Ik geef niet op. Plus Gent heeft even veel letters als Inge. Match made in heaven.
    En bijna dezelfde letters. (Gelukkig niet helemaal want Tnge is nogal een vreemde naam.)

    Vergeef me dat ik zo raar doe. Het is laat. Maar ga toch maar naar Gent

    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 0:15 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gent!
    Echt super gezellige stad, zeker nu met de Gentse feesten. Tenminste dat vind ik toch.
    Antwerpen en Brugge zijn ook mooi maar ik zou voor Gent kiezen. (alleen als je met de auto gaat, wel even rekening houden met het circulatieplan)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ga naar Gent! ^^ Ik ben in geen van alle plaatsen ooit écht geweest. Maar Leah is behoorlijk overtuigend. Dus ik stem ook voor Gent. :Y)


    Smile. You're beautiful. <3

    Ik heb bijna zin om mee te stemmen voor Gent (wat niet kan; want ben naar geen van allen geweest), hehe, ik voel de enthousiasme van Ahavah.
    Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! ^-^

    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 12:24 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nog een update: we zijn nu onderweg naar Gent! (bloos) Wij hebben ons ook laten verleiden door onder andere Leahs enthousiasme, haha.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan


    Amuseer je en geniet van jullie dag! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    YAAS.


    Heaven is a place that we all have

    Had ik er van in het begin bijgeweest, dan had ik je ook meteen Gent aangeraden.
    Gent is echt de enige Belgische stad waar ik me thuis en 100% veilig voel. Het is er heel gezellig en heeft veel verborgen leuke plekjes.
    Antwerpen is koud en kil, ik weet dat ik hier sommige mensen serieus mee tegen de schenen schop, maar het is er echt alles behalve gezellig en het is een stad waar ik 's avonds liever niet alleen over straat loop.
    Brugge is gewoon te toeristisch.:'D

    Met andere woorden: de commissie heeft de enige juiste beslissing genomen.:Y)
    Ps, de Feesten zijn ook gewoon erfgoed die je moet meegemaakt hebben.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 13:56 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben net terug van mijn vakantie waarbij ik ook in Brugge en Gent ben geweest. Allebei vind ik leuk! Wat nu pleit voor Gent, is dat er tot en met zondag het festival "Gentse Feesten" gaande is. Als het je leuk lijkt naar optredens (theater, muziek, acrobatiek, poëzie, etc.) te gaan, is dat uiteraard een optie. (Jammer genoeg hebben wij door onze eigen stommigheid met plannen er niet heel veel van meegekregen haha)

    Edit: oh wacht, late reactie, sorry. Veel plezier!!!

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 14:42 ]


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Hoe vond je Gent, Inge? :Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys