• Ik had het laatst met Londres over nieuwe forumspellen en toen bedacht ik het volgende concept. Of, liever gezegd, ik jatte het van iemand. Maar goed, komt-ie:

    Op Wikipedia staan er links in de tekst, zodat je voor eeuwig door kunt klikken van artikel naar artikel. Hier gaan we gebruik van maken voor dit spel.
    Iemand geeft de namen van twee artikelen en de volgende persoon moet van het eerste artikel naar het tweede zien te komen door middel van alléén de linkjes in de tekst.

    Een voorbeeld:
    Van Midzomernacht naar Barbie

    Midzomernacht > Canada > Verenigde staten > Marylin Monroe > Fotomodel > Mannequin > Paspop > Etalagepop > Pop > Barbie

    (Dit is een echt voorbeeld)


    Wie doet er mee? :)

    Eerste opdracht:
    Van Kokosnoot naar Bangkok


    [ bericht aangepast op 3 sep 2017 - 23:07 ]


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik wil wel meedoen! Die eerste is makkelijk: kokosnoot > kokospalm > Thailand > Bangkok. Moet ik nu een nieuwe verzinnen? If so: van Barbie naar barbecue?

    [ bericht aangepast op 3 sep 2017 - 23:31 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik wil meedoen, maar deze mag nog iemand anders XD


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Barbie -> Verenigde Staten -> Prepper -> Hamsteren -> Voedsel -> Vleeswaren -> Middeleeuwse Kookkunst -> Kookplaat -> Oven -> Bakken -> Braden -> Kooktechniek -> Barbecue

    Van Game of Thrones naar distel


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Het was even zoeken, maar:

    Game of Thrones > Ijsland > Grassenfamilie > Moerasstruisgras > Vaste planten > Witte klaver > Grasland > Smalle weegbree > Bloem (plant) > Kogeldistel > Distels

    Van Merlijn naar Silicon Valley


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Merlijn > Tovenaar > Tovenaar van Oz > Michigan > Verenigde staten > San Fransisco > Silicon Valley


    Van Geologie naar koelkast

    [ bericht aangepast op 4 sep 2017 - 23:07 ]


    Stenenlikker

    Geologie > Jaren 60 > Koelkast

    Well... That went easy :Y)

    Van Jim Gordon (DC) naar The Beatles


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Jim Gordon (DC) > Chicago > rock-'n-roll > the beatles

    Deze was niet zo lastig! (:

    Van abrikoos naar tandenborstel.


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Abrikoos -> Abrikotines -> Nagerecht -> Slagroom -> Basterdsuiker -> Suiker -> Gebit -> Tanden -> Kies -> Cariës -> Interdentale borstel -> Mondhygiëne -> Tandenborstel
    (Dat had ongetwijfeld 1000x sneller gekund)

    Ram geheugen naar Frans Bauer


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Random-access memory > Chip > OV-chipkaart > Nederland > Frans Bauer

    BAM c:

    Heksenjacht naar Seriële-positie-effect

    [ bericht aangepast op 5 sep 2017 - 16:18 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Het kostte wat moeite, maar het is me gelukt!
    Heksenjacht > hallucinatie > hippocampus (hersenen) > herinnering ->geheugen (psychologie) > kortetermijngeheugen > recentheidseffect/seriële-positie-effect
    (Ik moest wel eerst opzoeken wat het seriële-positie-effect was, anders denk ik dat het me niet gelukt zou zijn, is dat valsspelen?)

    Van Harry Potter (je mag zelf kiezen welke pagina daarvan) naar de oerknal


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Woohoo het is me gelukt :'D

    Harry Potter (algemene pagina) -> Schotland -> steentijd -> prehistorie -> Geschiedenis van de Aarde -> Oerknal

    En voor degene na mij: vanaf Vincent van Gogh naar pindakaas (succes haha (; )


    And then we'll see it.

    Mt leuk voor later


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik heb het!!!

    Van gogh, Nederland(s), doorvoer van goederen, handel, product, houdbaarheidsdatum, gebak, slagroom, vet, pindakaas!!

    Woep woep

    Van Soep naar Juno (godin)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Soep, water, Klassieke Oudheid, Oude Rome, Romeinse Republiek, Alba Longa, Venus (mythologie), Aphrodite, Griekse mythologie, God (algemeen), Romeinse mythologie, Jupiter (mythologie), Juno.

    Van kleurenblindheid naar Helsinki.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    kleurenblindheid > John Dalton > Engeland > Verenigd Koninkrijk > West-Europa > Noord-Europa > Finland > Helsinki

    Exposition Universelle (1900) > radioactiviteit


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!