• Hallo daar!

    Dankzij Switched at Birth is mijn interesse in gebarentaal gegroeid. Maar in de serie gaat het uiteraard om Amerikaans gebarentaal en gezien ik dingen kon onthouden die ik via de serie heb gezien, ging ik het opzoeken. Voor ASL zijn makkelijk filmpjes te vinden, dus ben ik gestart met het te leren en ik vind het echt boeiend en leuk om zoiets te leren en te kennen. Ik ben er dan waarschijnlijk niks mee in dit land, maar zou het mooi staan op je cv? Daarnaast vraag ik me af of er ook mensen zijn die zich specifiek bezig houden met ASL en misschien eens een babbeltje wil doen erover? Misschien dat we ooit eens een skypedate kunnen hebben om elkaar te helpen met gebaren?

    Trouwens, wat vinden jullie van gebarentaal? Hoewel je het niet spreekt, vind ik het best mooi.


    16 - 09 - '17

    Ik wil graag ooit nog eens ASL leren ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Leuk hoor, Syllie!
    Gebarentaal is ook heel mooi. Echt een mooi manier om te kunnen communiceren. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik vind dit heel erg interessant en het staat nog op mijn bucketlist om te leren. Alleen. . . Dan zou ik wel gaan voor Nederlandse Gebarentaal, onder andere voor mijn werk later.


    Ik kan het een klein beetje, totdat het zo vermoeiend werd, want ik was de enige in mijn omgeving die het interessant vond. Dan heb je er niks aan. Ik kan dus wel de basissignalen enzo, maar meer niet. Plus, er was een app waarmee ik het leerde, maar die vroeg geld toen ik verder wilde. Dus die heb ik ook verwijderd.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik studeer Vlaamse Gebarentaal aan de universiteit en het is echt een geweldige taal. ASL en VGT hebben trouwens best veel van elkaar weg in vergelijking met andere gebarentalen. (:


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ik wil graag een keer Nederlandse gebarentaal leren, aan ASL heb je hier toch weinig I think.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ahh ik had hetzelfde als jij, ik vond het ook interessant door Switched At Birth. Ik heb nog een tijdje filmpjes enzo opgezocht maar ben er uiteindelijk mee gestopt, want ja.. je hebt er hier in Nederland niet zo veel aan.


    Treat people with kindness

    Ik wilde vroeger héél graag gebarentaal leren, maar vind het erg jammer dat het niet universeel is.. Ik heb ooit een miniboekje gekocht en misschien dat ik ooit terug daaruit ga leren (anders heb ik het voor niets gekocht D:). Maar voor mij voelt het niet erg nuttig. Ik dacht dat het een leuk extraatje was voor op mijn cv/voor mijn werk, maar ben nooit een dove tegengekomen. Of toch niet met wie ik moest communiceren, bedoel ik. Het is vooral handig als je in een dovencentrum gaat werken of iemand hebt met wie je veel in gebarentaal kan/moet communiceren.

    Maar sowieso moet je het wel op je cv zetten als je het doet. ^^ Toont dat je interesse hebt in wat nieuws bij te leren.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik heb me hier twee jaar geleden heel erg in verdiept omg. Ik volgde toen de filmpjes van Bill Vicars op Youtube. Hij is echt geweldig. (:


    Caution first, always.

    Wat mooi dat je het wil leren en wat leuk dat het komt door die serie. Ik vind gebarentaal interessant, je kan het niet spreken, maar kan je wel uitdrukken in die taal. Daarnaast vind ik het een mooie gedachte dat dove/slechthorende mensen zo toch nog kunnen communiceren.

    Een tijd geleden kreeg ik een inspiratie voor een verhaal met ASL erin. Nou eigenlijk met een doof iemand en dat het zich dan afspeelt in Amerika dus het zou dan ASL zijn wat die persoon gebaart. Maar dat idee heb ik ergens neer gekrabbeld dus misschien dat ik daar ooit in de toekomst nog iets mee ga doen. Goed om te weten dat er filmpjes over ASL zijn, want dat kan wel helpen bij het verhaal.


    Physics is awesome

    Ik heb het mezelf ook aangeleerd sinds dat ik voor het eerst SAB ging kijken.
    En heb het met een opdracht voor school kunnen gebruiken ^^.

    En zoals hierboven staat, de filmpjes van Bill Vicars zijn heel fijn.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 15:32 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Hinterland schreef:
    Ik studeer Vlaamse Gebarentaal aan de universiteit en het is echt een geweldige taal. ASL en VGT hebben trouwens best veel van elkaar weg in vergelijking met andere gebarentalen. (:


    Oh leuk, dat wist ik niet.

    @Gareth, klopt dat je er weinig mee bent, maar het is toch leuk, dus waarom niet. Ik ben sowieso ook wel aan het denken om Nederlands gebarentaal te leren.
    @Gorillaz, die ga ik eens opzoeken!
    @MacGyver, leuk dat je zo'n story wil schrijven. Ben ik wel benieuwd naar.
    @Hale, tof dat je het voor een opdracht van school gebruikte! Echt speciaal.


    16 - 09 - '17

    Ik heb het ook deels geleerd, en ik leerde vaak teksten van liedjes via gebarentaal. Het was altijd geweldig om het dan mee te kunnen doen met de muziek. Voor mij voelt het als een soort dans, en ik ga het soms gewoon vanzelf doen, of ik wil het dan doen op muziek.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Evaethas schreef:
    Ik heb het ook deels geleerd, en ik leerde vaak teksten van liedjes via gebarentaal. Het was altijd geweldig om het dan mee te kunnen doen met de muziek. Voor mij voelt het als een soort dans, en ik ga het soms gewoon vanzelf doen, of ik wil het dan doen op muziek.


    Hoe deed je dat dan?


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    (...)

    Hoe deed je dat dan?


    Soms vond ik video's van mensen die het hadden vertaald, en probeerde hen na te doen.
    Anders vertaalde ik het zelf.


    Geloof niet alles wat je denkt