• Chester Bennington, de zanger van de Amerikaanse band Linkin Park, is naar verluidt om het leven gekomen door zelfmoord. De artiest kampte al langere tijd met drank- en drugsproblemen.
    De lokale politie in Los Angeles bevestigt de dood van de zanger aan persbureau AP, na berichtgeving van TMZ.

    Bennington zou zich volgens bronnen bij de politie zelf hebben opgehangen in zijn huis in Los Angeles. Zijn lichaam werd donderdag om 9.00 uur 's ochtends lokale tijd gevonden.

    De zanger kampte al een tijd met drank- en drugsproblemen. Bennington heeft ooit gezegd dat hij het plegen van zelfmoord heeft overwogen, omdat hij als kind misbruikt is.

    Bennington was getrouwd en had zes kinderen van twee vrouwen.

    Eind juni gaf Linkin Park nog een concert in de Amsterdamse Ziggo Dome. Het concert maakte deel uit van het Europese deel van Linkin Parks One More Light World Tour, die in het teken staat van het zevende album One More Light dat op 19 mei uitkwam.

    Bron: nu.nl

    Ik zag het net inderdaad ook. Heel erg dit...
    Heb het net aan twee vriendinnen moeten vertellen die naar het concert zijn geweest een paar maanden terug. Ze zijn erg in shock... ):


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik was groot fan toen ik in groep 7/8 zat. De vriendin met wie ik toen altijd naar Linkin Park luisterde, vertelde het me net. Ik voel me er echt naar bij. Het is ook zo rot dat die muziek nu nooit meer zo 'veilig' zal voelen als hiervoor. :c


    Caution first, always.


    Ik ben nog in juni naar hun concert geweest in het Ziggo Dome. Zo'n energieke man, zo veel passie voor wat hij samen met zijn band deed.
    Diep geschokt door dit bericht.
    Linkin Park fan voor altijd (H)(H)


    ~ Everybody Lies ~ Dr. Gregory House

    Guess who won't stop listening to Linkin Park tonight? Me.

    But muh :c Ik heb echt vreselijk veel naar Linkin Park geluisterd. Samen met TH en 30STM (en soms Eminem) was het eigenlijk het enigste wat ik écht luisterde in mijn tienerjaren. Het is echt naar dat Chester zich dusdanig slecht voelde dat hij vond dat dit de enigste oplossing was om overal vanaf te zijn. R.I.P. Chester Bennington. Hopelijk gaat het goed met je, waar je je dan nu ook bevinden mag. <3


    Smile. You're beautiful. <3

    Ik ben echt even in shock. Shit zeg.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Shit man D: Ik ben geen extreem grote fan van Linkin Park, maar een heleboel liedjes van hen luisterde ik toch wel heel erg vaak :/ Echt vreselijk :c


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wat? Neeeee. R.I.P. 😢


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Linkin park heeft echt een groot deel van mijn jeugd uitgemaakt. Dit is wel even heftig om te horen hoor.

    Verschrikkelijk nieuws. :<
    Ik moet bekennen dat ik niet veel naar Linkin Park luister. Maar ik las op Reddit dat een ander bandlid ook een aantal maanden geleden zelfmoord heeft gepleegd, en dat vandaag zijn verjaardag was? Ik kan het fout hebben hoor, ik ken de band niet goed namelijk.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Sempre schreef:
    Ik ben echt even in shock. Shit zeg.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ken de band van naam en kan niet zo een nummer van Linkin Park opnoemen. Dit betekent niet dat ik niet als heftig nieuws beschouw.
    Als ik fan van ze zou zijn geweest, zou ik de andere bandleden zoveel mogelijk willen laten weten dat ik aan ze denk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hoorde het net...ongelooflijk..
    Die man (de hele band) heeft jarenlang op verschillende posters op mijn kamer gehangen...
    Nu toch spijt dat ik geen kaartjes heb gekocht afgelopen juni....


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Anatomy schreef:
    Verschrikkelijk nieuws. :<
    Ik moet bekennen dat ik niet veel naar Linkin Park luister. Maar ik las op Reddit dat een ander bandlid ook een aantal maanden geleden zelfmoord heeft gepleegd, en dat vandaag zijn verjaardag was? Ik kan het fout hebben hoor, ik ken de band niet goed namelijk.


    Nee dat was de beste vriend van Chester. Een rock zanger. Maar ja inderdaad heel triest.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Echt heel heftig. Op muziekgebied heeft LP echt veel voor me betekend vroeger en ik had ze graag nog eens live gezien. En ik denk dat ik heel wat nummers nu andere zal interpreteren als ik ze hoor. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    UGh ik las het net. Ik voel mij nu zo sad :-(. Ik was echt fan van dat nummer battle symphonie.😭


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)