• Hoi allemaal!

    Ik ga binnenkort naar Antwerpen. Echter ken ik Antwerpen totaal niet en die toeristische websites op Google maken me ook niet blij. Daarom vraag ik aan de Belgische (of misschien Nederlandse) leden van Q: wat zijn leuke hotspots in Antwerpen? Interessante musea? Heerlijke restaurantjes? Ik vind eigenlijk bijna alles wel leuk/sta er open voor, dus graaf in je geheugen en geef mij alsjeblieft wat goede tips!

    Heel veel thanks van een desperate mede-Q'er (want omg die "10 hotspots in antwerpen!!!! Klik hier!!" Websites maken me echt gek)

    [ bericht aangepast op 24 juli 2017 - 23:12 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb hieronder een aantal plaatsen opgesomd die volgens mij wel de moeite waard zijn in Antwerpen. Het hangt er natuurlijk van af hoe lang je in Antwerpen bent etc. Ik heb overigens gewoon een aantal dingen opgesomd, de nummers zijn dus willekeurig en duiden niet op een rangorde.
    Hopelijk heb je hier iets aan (:

    1) 't eilandje
          a) Het MAS bezoeken: mooi gebouw met een mooi plein er voor en prachtig uitzicht over Antwerpen. De tentoonstellingen in het MAS zijn in mijn ogen geen must.
          b) felixpakhuis: mooie plaats + eetgelegenheid (ook ontbijt) + museum (al ben ik daar niet zeker van)
          c) red starline museum: mooi museum over de bootmaatschappij red starline

    2) De boerentoren, ook wel beter bekend als kbc toren, staat helemaal op het einde van de meir (winkelstraat)

    3) het gerechtsgebouw, wordt ook wel eens vlinderpaleis genoemd: mooi om te bekijken aangezien het een speciaal gebouw is

    4) stadsfeestzaal. Deze bevindt zich op de meir en van binnen bekleedt met goud. Het heeft wel iets indrukwekkend hoewel ik het een beetje 'te' vind

    5) station! Het centraal station vind ik nog steeds echt prachtig, dus zeker de moeite waard om te bekijken.

    6) kathedraal: het is ondertussen een tijd geleden dat ik er binnen ben geweest maar de buitenkant is sowieso de moeite waard

    7) Rubenshuis

    8) grote markt + groenplaats zijn ideaal om een restaurant te zoeken. De gezelligere (en ook goedkopere restaurants) vind je naar mijn mening niet op de pleinen zelf maar wanneer je wat rondwandelt in die omgeving

    9) park spoor Noord

    10) voetgangerstunnel


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Van wat hierboven wordt vernoemd zijn het centraal station en de kathedraal mijn favorieten!


    Geloof niet alles wat je denkt

    GusWaters schreef:
    Ik heb hieronder een aantal plaatsen opgesomd die volgens mij wel de moeite waard zijn in Antwerpen. Het hangt er natuurlijk van af hoe lang je in Antwerpen bent etc. Ik heb overigens gewoon een aantal dingen opgesomd, de nummers zijn dus willekeurig en duiden niet op een rangorde.
    Hopelijk heb je hier iets aan (:

    1) 't eilandje
          a) Het MAS bezoeken: mooi gebouw met een mooi plein er voor en prachtig uitzicht over Antwerpen. De tentoonstellingen in het MAS zijn in mijn ogen geen must.
          b) felixpakhuis: mooie plaats + eetgelegenheid (ook ontbijt) + museum (al ben ik daar niet zeker van)
          c) red starline museum: mooi museum over de bootmaatschappij red starline

    2) De boerentoren, ook wel beter bekend als kbc toren, staat helemaal op het einde van de meir (winkelstraat)

    3) het gerechtsgebouw, wordt ook wel eens vlinderpaleis genoemd: mooi om te bekijken aangezien het een speciaal gebouw is

    4) stadsfeestzaal. Deze bevindt zich op de meir en van binnen bekleedt met goud. Het heeft wel iets indrukwekkend hoewel ik het een beetje 'te' vind

    5) station! Het centraal station vind ik nog steeds echt prachtig, dus zeker de moeite waard om te bekijken.

    6) kathedraal: het is ondertussen een tijd geleden dat ik er binnen ben geweest maar de buitenkant is sowieso de moeite waard

    7) Rubenshuis

    8) grote markt + groenplaats zijn ideaal om een restaurant te zoeken. De gezelligere (en ook goedkopere restaurants) vind je naar mijn mening niet op de pleinen zelf maar wanneer je wat rondwandelt in die omgeving

    9) park spoor Noord

    10) voetgangerstunnel

    Ah superbedankt! Ik hoor ook iedereen over de Meir, is dat leuk?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Op de Meir vind je vooral alle grote winkels. Achter de kathedraal en de Groenplaats vind je ook wat kleinere winkeltjes, die ook heel gezellig zijn ^^

    Het Red Star Line Museum is ook een echte aanrader, vooral als je interesse hebt in de Titanic enzo ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Altomare schreef:
    Op de Meir vind je vooral alle grote winkels. Achter de kathedraal en de Groenplaats vind je ook wat kleinere winkeltjes, die ook heel gezellig zijn ^^

    Het Red Star Line Museum is ook een echte aanrader, vooral als je interesse hebt in de Titanic enzo ^^

    Ah ja, thanks voor de tip! Heb er vet veel zin in (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    1 tipje van mij: 8tea5
    Is een bubble tea cafe en ik vind het echt geweldig. Zit in een zijstraat van de meir. Als je op de meir het Nike tekentje ziet hangen boven de entrees zeg maar, daarvoor moet je afslaan.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    1 tipje van mij: 8tea5
    Is een bubble tea cafe en ik vind het echt geweldig. Zit in een zijstraat van de meir. Als je op de meir het Nike tekentje ziet hangen boven de entrees zeg maar, daarvoor moet je afslaan.

    Oeh nice. Dat is toch van dat drinken met rare balletjes erin? Lijkt me leuk om te proberen haha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Oeh nice. Dat is toch van dat drinken met rare balletjes erin? Lijkt me leuk om te proberen haha


    Jaa, echt super lekker.
    Als je trouwens de leuke, gezellige plekjes/winkeltjes wilt bezoeken, moet je niet op de Meir zijn. Dan kan je beter naar andere plekken gaan. De Meir is niet alleen duurder, ook enkel grote ketens kunnen zich veroorloven zich daar te bevinden.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Het station van Antwerpen is benoemd tot het mooiste station in de wereld, haha. Voor de mensen die er elke dag komen, is dat raar, maar ik heb eens vergeleken met andere stations en dan is deze inderdaad een mooi monument. De andere stations zijn gewoon.. stations.

    Aan de Schelde zitten is wel fijn als je even gewoon wil genieten van het warme weer.

    Het Modemuseum is best wel een tegenvaller geweest voor mij, maar het is slechts €4 als ik me goed herinner. (Wel even opzoeken als je er heen wil, voor mocht dat veranderd zijn :p) Voor 17 jaar en jonger (als ik het juist heb) is het wel gratis en dan zou ik wel zeggen: neem een kijkje. Het is niet groot en voor volwassenen vanaf een bepaalde leeftijd is het €8. Dat vind ik niet de moeite waard. Het positieve aan mijn bezoek daar, was dat we een bon kregen voor een gratis blouse bij Uniqlo (een kledingwinkel) t.w.v. €15. Dus dat was wel fijn. ^^ Dat was normaal gezien een tijdelijke actie, maar als ze weer van die goede acties hebben, kan je een inkomticket betalen, snel binnen kijken en de blouse gaan halen bij de kledingzaak. :'D (Ik kon wel niet passen, dus moest meteen de juiste maat weten.)

    Voor restaurants kan ik ook nog wel enkele aanbevelingen geven. Moet ik wel even de namen weer opzoeken. Dan kom ik later terug naar je topic, als je wil. ^^ Nu moet ik helaas weer weg.


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    Het station van Antwerpen is benoemd tot het mooiste station in de wereld, haha. Voor de mensen die er elke dag komen, is dat raar, maar ik heb eens vergeleken met andere stations en dan is deze inderdaad een mooi monument. De andere stations zijn gewoon.. stations.

    Aan de Schelde zitten is wel fijn als je even gewoon wil genieten van het warme weer.

    Het Modemuseum is best wel een tegenvaller geweest voor mij, maar het is slechts €4 als ik me goed herinner. (Wel even opzoeken als je er heen wil, voor mocht dat veranderd zijn :p) Voor 17 jaar en jonger (als ik het juist heb) is het wel gratis en dan zou ik wel zeggen: neem een kijkje. Het is niet groot en voor volwassenen vanaf een bepaalde leeftijd is het €8. Dat vind ik niet de moeite waard. Het positieve aan mijn bezoek daar, was dat we een bon kregen voor een gratis blouse bij Uniqlo (een kledingwinkel) t.w.v. €15. Dus dat was wel fijn. ^^ Dat was normaal gezien een tijdelijke actie, maar als ze weer van die goede acties hebben, kan je een inkomticket betalen, snel binnen kijken en de blouse gaan halen bij de kledingzaak. :'D (Ik kon wel niet passen, dus moest meteen de juiste maat weten.)

    Voor restaurants kan ik ook nog wel enkele aanbevelingen geven. Moet ik wel even de namen weer opzoeken. Dan kom ik later terug naar je topic, als je wil. ^^ Nu moet ik helaas weer weg.

    Ah thanks! Modemuseum is niet helemaal mijn ding maar ff kijken of er acties zijn (; Als je tips hebt voor Italiaanse/Amerikaanse/kekker Hollandse restaurants (dus geen Indisch ofzo), graag!

    @evaethas: hmm ja, doet me een beetje denken aan de PC Hooftstraat uit Amsterdam. Kijken we idd beter in de zijstraatjes (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Als je iets Amerikaans zoekt, op de Groenplaats heb je MNHATTAN ofzoiets, met burgers, maar dat valt wat tegen tbh :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Altomare schreef:
    Als je iets Amerikaans zoekt, op de Groenplaats heb je MNHATTAN ofzoiets, met burgers, maar dat valt wat tegen tbh :')

    Hahaha ga ik daar zeker heen ;) Nee t is meer dat wij niet echt van Oosterse dingen houden.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik kom toevallig net terug uit Antwerpen.
    Als je wat zoekt qua restaurantjes en cafés zou ik naar de groenplaats gaan, voor de rest wijst alles zichzelf wel een beetje. In het centrum is alles goed te vinden en je kunt er genoeg doen.
    Zoals hier boven al werd genoemd: station in Antwerpen is inderdaad erg mooi.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 0:35 ]


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Eledhel schreef:
    (...)
    Oeh nice. Dat is toch van dat drinken met rare balletjes erin? Lijkt me leuk om te proberen haha


    Is echt geweldig. Ze hebben er ook specials, 5 verschillende mojitos, een 5 andere specials en een stuk of 4 koffie bubble teas die warm zijn volgens mij. Ik neem zelf vaak de four seasons of peach/pineapple mojitos, maar de pineapple hadden ze vorig jaar, nu niet meer. En mijn all time favorite bubble: green apple.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Als het goed weer is, is Bocadero ook altijd leuk om te zitten en iets te drinken. Maar het weer valt de laatste paar dagen nogal wat tegen...


    Nothing is impossible in my own powerful mind.