• Backpack & Travel
    You have got to be brave and take risks. ——— Nothing can substitute experience.




    Welkom, avontuurlijke Q'ers —
    Binnen de huidige samenleving is het normaal om op jonge leeftijd te reizen — met wat voor bestemming of reden dan ook. Q'ers die al eens hebben gereisd hebben het volgende al geleerd: advies van andere reizigers is altijd welkom. Binnen dit topic kunnen adviezen, tips en vragen uitgewisseld worden over welke reizen dan ook.

    Q's Reizigers — Ervaring
    • Cheryl / Cranston — Duitsland / Engeland / Hongarije / Italië / Kroatië / Polen / Slovenië / Verenigde Staten
    • Evelien / Altomare — Duitsland / Engeland / Jamaica / Oostenrijk / Schotland / Verenigde Staten
    • Lisanne / Quintana — Canda / China / Indonesië / Maleisië / Peru / Sri Lanka
    • Mirte / Beauchamp — Cambodja / Laos / Thailand / Vietnam

    Q's Reizigers — Planning
    • Mirte / Beauchamp — Argentinië / Bolivia / Chili / Peru

    [ bericht aangepast op 8 aug 2017 - 13:14 ]


    •

    Oe dit is het topic waarvan ik niet wist dat ik erop zat te wachten :o
    Ik ben geen backpacker, maar wel reiziger? Ik ben net enkele dagen terug uit Peru *O*
    Jouw reizen klinken echt heel tof trouwens Mirte!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Quintana schreef:
    Oe dit is het topic waarvan ik niet wist dat ik erop zat te wachten :o
    Ik ben geen backpacker, maar wel reiziger? Ik ben net enkele dagen terug uit Peru *O*
    Jouw reizen klinken echt heel tof trouwens Mirte!


    Yes — ik dacht er plotseling aan en daarna dacht ik: waarom niet?

    Oelala I'm so jealous. Zelf ben ik al eens naar Peru gegaan op mijn zestiende, maar aankomende oktober ga ik terug. Waar ben je allemaal geweest? Heb je genoten? Mag ik je bij het lijstje zetten? (Yes — dit is een overhoring.)


    •

    Oh wauw, ik ben net de hele middag aan het rondkijken voor mijn perfecte backpack trip die ik volgende zomer wil maken. Gave reizen heb je trouwens gemaakt zeg, ik ben zelf aan het denken aan Thailand/Vietnam, maar ik denk niet dat de zomer daar het handigste voor is toch?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik wil dat soort dingen altijd wel heel graag doen, maar niet alleen. We moeten eens een Q backpack meeting organiseren HAHA.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Sempre schreef:
    Oh wauw, ik ben net de hele middag aan het rondkijken voor mijn perfecte backpack trip die ik volgende zomer wil maken. Gave reizen heb je trouwens gemaakt zeg, ik ben zelf aan het denken aan Thailand/Vietnam, maar ik denk niet dat de zomer daar het handigste voor is toch?


    Ik ben zelf in maart / april / mei / juni gegaan. Maar ik heb ook Thailand al twee keer in de zomer gehad. Ik vond het awesome daar. :Y) Het weer valt echt reuze mee — af en toe een bui, maar niets wat je tegenhoudt (ten minste, dat heb ik nog niet meegemaakt).


    •

    Lairz schreef:
    Ik wil dat soort dingen altijd wel heel graag doen, maar niet alleen. We moeten eens een Q backpack meeting organiseren HAHA.


    I'm so in — haha.


    •

    Oeh! Ik probeer te plannen dat ik eind van het jaar naar China en Australie/New Zealand ga om te backpacken. Weet alleen niet zo goed hoe ik alles moet aanpakken enzo. Help?


    The truth is out there.

    Leliana schreef:
    Oeh! Ik probeer te plannen dat ik eind van het jaar naar China en Australie/New Zealand ga om te backpacken. Weet alleen niet zo goed hoe ik alles moet aanpakken enzo. Help?


    Het enige wat ik heb gedaan voor het backpacken was het volgende:
    ——— Vliegticket (heen/terug)
    ——— Overnachting eerste drie nachten
    ——— Bekijken welke landen ik wil bezoeken en wat de hoogtepunt zijn zodat ik een globale route heb

    That's it!


    •

    Ik ben een soort van reiziger, denk ik? Ish? In ieder geval zit ik nu een tussenjaar in het buitenland, telt dat? :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik ben een soort van reiziger, denk ik? Ish? In ieder geval zit ik nu een tussenjaar in het buitenland, telt dat? :'D


    Ja zeker. :Y) Jij bent onze expert over Engeland, ja.


    •

    Ik wil heel graag deze route fietsen, de Ciro Trail, na mijn examens komend schooljaar.
    Maar ik wil al zoveel na m'n examens... Interrail door Duitsland (o.a. vrienden en familie bezoeken en wat toffe steden), met school naar Zuid-Afrika (moet nog ingeloot worden), damn.

    Lijkt me allemaal zo ontzettend tof (maar ik ga het sowieso niet alleen mogen, haha)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Reizen is echt zooo fijn ö
    MT


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Beauchamp schreef:
    (...)

    Het enige wat ik heb gedaan voor het backpacken was het volgende:
    ——— Vliegticket (heen/terug)
    ——— Overnachting eerste drie nachten
    ——— Bekijken welke landen ik wil bezoeken en wat de hoogtepunt zijn zodat ik een globale route heb

    That's it!


    Maar hoe doe je dan de rest van de overnachtingen regelen?
    Hoe lang van te voren moet je zo'n idee hebben om te gaan backpacken ivm visa's en inentingen?

    [ bericht aangepast op 7 aug 2017 - 15:15 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Gaaaf! Ik zou ooit Ierland nog een keer willen bereizen!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Maar hoe doe je dan de rest van de overnachtingen regelen?
    Hoe lang van te voren moet je zo'n idee hebben om te gaan backpacken ivm visa's en inentingen?


    Ik heb de volgende apps op mijn telefoon staan: Booking & Hostelworld (maar over het algemeen is Booking goedkoper). Als ik wist wat mijn volgende stop zou worden, boekte ik via die app een kamer voor één of twee nachten. Als ik dan langer wilde blijven, verlengde ik het bij de balie van het hostel. Waarom? Stel voor dat je een kamer hebt geboekt voor vijf nachten en het bed verschrikkelijk ligt, dan kan je niet gemakkelijk wisselen van hostel o.i.d.
    Vorig jaar heb ik ongeveer anderhalve maand van te voren de beslissing genomen om te gaan backpacken, en ik heb een halve maand van te voren mijn inentingen gehaald. Visa's regelde ik gewoon bij de grenzen zelf, dus dat heb ik niet vooraf gedaan.


    •