• Dan eindig je op een positieve noot bij je werk (ex-werk nu) en dan slagen ze er in om je een superslecht gevoel te geven.

    Ik heb al is vermeld dat ik bezig was met een IBO (soort opleiding) en dat die was stopgezet, nu was dat ondanks de stopzetting goed geëindigd. Over wat ik had gepresteerd waren er geen klachten, heeft de baas zelf ook gezegd. Het enige was de communicatie met mijn collega's, maar ik kon het met bepaalde mensen niet echt vinden en dat maakt communicatie wat lastiger. Het is een kleiner bedrijf, er word enorm veel belang gehecht aan communicatie.

    Nu krijg ik de papieren van de beëindiging van mijn IBO en lees ik het volgende: 'Ongeschikt voor het aanleren van het beroep' , er waren geen klachten over mijn werk, waarom zou ik dan niet geschikt zijn voor de job? Het is niet omdat het daar niet helemaal goed ging dat ik de job niet ergens anders goed kan uitvoeren.
    Anyway, ik had echt niet te klagen over de werkplaats en de baas, maar ze hebben me helemaal van mening doen veranderen en ze kunnen de boom in met hun mening.

    Ik ga mezelf ergens anders bewijzen en ik weet dat ik met de juiste begeleiding er kom.

    Ah, dat lijkt me heel vervelend ja. Maar zou het kunnen dat 'ongeschikt voor het aanleren van het beroep' een heel standaard zinnetje is dat vaak bij ontslag/stopzetting wordt gebruikt? Het was al persoonlijk met je besproken en als die papieren als het ware alleen voor administratie zijn, hoeft daarin niet een duidelijkere uitleg te worden gezet. Of hebben de papieren ook een andere functie?


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Oh nee, best wel jammer om zoiets te lezen. Dat lijkt me echt kut! Het stomme is nu natuurlijk dat andere mensen het waarschijnlijk kunnen inzien bij je dossier? In ieder geval, ik zat ooit bij een jaar begeleiding bij Randstad en die mensen hebben mij op mijn eindevaluatie hier en daar slecht op papier gezet met leugens en dat staat nu dus ook in mijn VDAB dossier waar iedereen het kan zien. Echt niet fijn.

    Echt wel super dat je zo'n goede ingesteldheid hebt en ik weet zeker dat je er gaat komen, Erika! Heel veel succes!


    16 - 09 - '17

    Wauw dat is echt onvriendelijk inderdaad, waar slaat dat op?


    You were born original, don't die as a copy.

    Er waren nog opties dat ze konden invullen, ik ben gewoon het vertrouwen in hun kwijt.
    Nu is die stopzetting nu natuurlijk niet alleen slecht, ik ga gewoon het beste eruit halen, ik ga voor een nieuwe job, ik ga voor mijn bachelor diploma en met wat ik heb geleerd kom ik ook al verder in mijn zoektocht naar een nieuwe job.