• Ik merkte al een aantal jaar dat één van mijn onderste tanden terug scheef is beginnen groeien, maar durfde nooit naar de orthodontist te gaan (uit angst om weer een beugel te moeten). Natuurlijk was dit niet zo'n slim plan, want daardoor wordt het alleen maar erger. Draag altijd jullie retainers na een blokjesbeugel, want ik was zo stom om dat niet te doen, haha.
    Nu had ik er een paar maanden terug helemaal genoeg van en had een afspraak bij de orthodont gemaakt. Vorige week maandag had ik mijn afspraak en gisteren ben ik mijn beugel gaan ophalen. Het is een onzichtbare beugel die vaak als retainer wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat je tanden niet terug scheef gaan groeien na het dragen van een beugel. De mijne heeft alleen ook een correctie waardoor mijn tand geleidelijk aan weer recht zal getrokken/geduwd worden.

    Foto ter illustratie:



    Mijn vriend pest me er nu al mee, lol. 'Mijn puber met zijn beugel.'
    Toch ben ik blij dat ik er nu wat aan doe, want die scheve tand irriteerde mij mateloos. :W

    Zijn er hier nog mensen die een beugel dragen op het moment? (:


    Take me to wonderland

    Ik heb nog nooit een beugel gehoeven en mijn tanden staan perfect recht. Mijn tandarts is er jaloers op :Y)


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik heb nog nooit een beugel gehoeven en mijn tanden staan perfect recht. Mijn tandarts is er jaloers op :Y)

    Niet alleen je tandarts. (cat) Beauty is pain, lol.


    Take me to wonderland

    Lol sorry _o-

    En dan te bedenken dat mijn ouders beide een kerkhof hebben...

    [ bericht aangepast op 31 okt 2017 - 10:32 ]


    oi, suzy

    Ik zit sinds 2008 aan een beugel. Lang verhaal, maar ik was bijna klaar in 2012. Maar omdat mijn vader bij het leger zat gaat de zorgverzekering langs hun ofzo, maar er zat een hiccup in het systeem ofzo, toen heeft mijn vader aan de telefoon ruzie lopen maken met de ortho waardoor mijn afspraak waar mijn bovenbeugel eruit gehaald zou worden en mijn onderbeugel geplaatst zou worden, gecancelled. Ik was alleen naar die afspraak gegaan en ik zat gewoon een uur te wachten op niks. Vervolgens kwam ik thuis en was er nooit meer een afspraak gemaakt. Mijn ouders gingen scheiden daarna en toen was er flink gedoe met rechtszaak en schulden van mijn vader die op mijn moeder geschoven werden enzovoort enzovoort. Ik kwam er een beetje laat achter dat ik er zelf iets in kon ondernemen, ondertussen had ik mijn blokbeugel flink verwaarloosd en ik verwijtte mijn vader hier van. Ondertussen is mijn beugel ook stuk gegaan, ik mis 1 van mijn slotjes en het ijzeren draad moest ik er zelf maar uit trekken want hij schoot los aan 1 kant en het deed flink pijn. Rond mijn 17e kwam mijn vader mee dat ik makkelijk naar een nieuwe ortho kon gaan en dat ik tot mijn 18e gewoon meeverzekerd was en dat het me niks zou kosten. Lekker op tijd. Ik ging naar een nieuwe ortho met de nieuwe analyse: Ik moest een kaakoperatie. Maar mijn 18e verjaardag kwam er aan, ik vertrok naar het buitenland en ik wist dat het me wat ging kosten als ik dat ging doen en ik had geen inkomen. Nu ben ik opnieuw naar het buitenland en heb ik een vrij stabiel inkomen met genoeg spaarcentjes om terug naar de ortho te gaan wanneer ik terug in Nederland ben.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Blokjesbeugel 1,5 jaar boven gehad en onder maar een jaar. Daarna een nachtbeugel gekregen.
    Ik heb mijn nachtbeugel 1, misschien max. 2 jaar ingehad en niet eens elke nacht.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2017 - 13:05 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Hmm. Ik heb na mijn beugel gewoon spalkjes gekregen die het weer scheefgroeien gewoon tegenhouden. Al mijn vrienden die een spalkje hebben hoeven geen beugel meer, bij de mensen zonder spalkje is het allemaal weer scheef terug gegroeid. Dus niet perse nachtbeugel maar juist spalkje in mijn ervaring. Ik heb overigens wel een halfjaar nadat mijn beugel eruit was nog een nachtbeugel gehad.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2017 - 11:42 ]


    The truth is out there.

    MacTavish schreef:
    Lol sorry _o-

    En dan te bedenken dat mijn ouders beide een kerkhof hebben...

    Niet slecht bedoelt hoor. ^^

    Andraste schreef:
    Hmm. Ik heb na mijn beugel gewoon spalkjes gekregen die het weer scheefgroeien gewoon tegenhouden. Al mijn vrienden die een spalkje hebben hoeven geen beugel meer, bij de mensen zonder spalkje is het allemaal weer scheef terug gegroeid. Dus niet perse nachtbeugel maar juist spalkje in mijn ervaring. Ik heb overigens wel een halfjaar nadat mijn beugel eruit was nog een nachtbeugel gehad.

    Dat spalkje kwam bij mij altijd los te zitten waardoor hij er af was gehaald.


    Take me to wonderland

    Ik heb tot het einde van de brugklas een blokbeugel gehad, maar toen ik verstandskiezen kreeg ging alles weer scheef staan. Nu ben ik 18, 2e jaars-student, en heb ik al een half jaar een slotjesbeugel (zip)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hehe. I can feel you. Ik heb er nu een, ik hoop dat hij er ergens dit voorjaar/zomer uitmag... Heb heb sinds voorjaar 2016...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Laveau schreef:
    (...)
    Dat spalkje kwam bij mij altijd los te zitten waardoor hij er af was gehaald.


    Dat heb ik het eerste jaar ook regelmatig gehad daarna eigenlijk nooit meer (ze bleven gewoon doorzetten met steeds weer vastplakken) nu checkt de tandarts ieder half jaar gewoon of alles nog goed zit en lijmt wat extra bij indien nodig. Ideaal dus. Heb nog niet gehoord dat ze hem er dan maar uit halen, wel balen. Misschien voor hierna toch weer een spalkje proberen>]?


    The truth is out there.

    Ik had eerst een beugel, en ook best hard nodig, maar ik ben halverwege gestopt gezien mijn beugel kapot ging nadat mijn zusje het op de grond had gegooid in een woede aanval. Ik heb het toen nog een halfjaar of langer met een gerepareerde beugel geprobeerd, maar ik heb toch opgegeven gezien het pijn deed en het best kut is de enige te zijn in je hele omgeving boven de twaalf met een beugel haha, dus dat wordt later een operatie denk ik, wat ook pijn doet, maar wel wat sneller is dus tja.


    obsessive rage

    Ik heb een jaar een beugel gehad, daarna spalkjes gekregen. Beneden zit hij er nog, maar boven ging hij voortdurend los (iedere maand. Echt om gek van te worden) en daardoor is er weer een spleet tussen mijn tanden gekomen (juist doordat ik niet meer voelde of mijn spalkje vastzat of los zat, zo vaak gebeurde het). Afgelopen zomer hebben ze na 7 jaar het spalkje voorgoed verwijderd en heb ik ook zo'n doorzichtig kapje gekregen.


    Take risks and conquer your fears.

    ik heb iets van 6 jaar een beugel gehad, toen was ik er vanaf en moet ik boven op 4 !! tanden een beugel dus dat zag er niet uit maarja mijn broer bv. moest zijn 2 voorste tanden een beugel hebben.l

    Ik heb onder inmiddels een spalkje en ook een nachtbeugel voor boven gezien er geen spalkje kan daar. Ik heb liever dat mijn tanden recht staan en even een beugel dan jaren moeite doen om vervolgens een scheef gebit te hebben.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan