• ... wilde ik jullie even iets vragen.

    Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn. Zo vind ik het ook heel leuk om schoenen te beschilderen. Meerdere mensen wijzen mij erop dat ik daar wel iets mee zou kunnen doen. Ik had daar zelf ook al wel eens aan gedacht, maar nog nooit zo mee bezig geweest als nu!
    Nu ben ik alleen heel slecht in economie en dus dacht ik: "Laat ik hulp vragen aan mijn mede-Quizletters!"

    Zouden jullie misschien antwoord kunnen geven op (een van) de onderstaande vragen?
    Houd in je achterhoofd dat het schoenen van de Primark betreft (merkschoenen zijn namelijk vééél duurder om in te kopen) en dat ik ook nog materiaalkosten heb. Ik gebruik namelijk textielverf (waardoor de schoenen gewassen zouden kunnen worden mochten ze vies worden) en water- en vuilafstotende spray om alles te 'fixeren'/'sealen'...

    - Wat zouden jullie bereid zijn om te betalen voor een paar handbeschilderde schoenen wanneer alles inbegrepen is? Dus inclusief verzendkosten, een schildering op de schoenen (naar een 'ontwerp' dat je zelf mag kiezen, het zijn 'customized' schoenen), stevige veters in een bijpassende/zelfgekozen kleur, een voetbed met een leuk printje en een leuke doos waar de schoenen in zitten (bij Primarkschoenen krijg je namelijk geen doos... Bij merkschoenen zou er sowieso een doos bijzitten, uiteraard).

    - Wat zouden jullie bereid zijn om te betalen aan verzendkosten (maximaal bedrag, mag van alles zijn)

    - Wat zouden jullie vinden van een basisbedrag voor een paar schoenen met schildering, een voetbed met een printje en witte veters, en dat dat bedrag iets opgehoogd kan worden wanneer je andere veters, een leuke doos eromheen en dat soort dingen wilt? Wat zou dan een goed basisbedrag zijn en wat een bedrag voor de 'extra opties' ?


    Of ben ik gewoon nu met een heel stom iets bezig en kan ik er maar beter mee stoppen voordat ik er überhaupt aan begin?
    Alvast bedankt voor de antwoorden :)

    x Vincie


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ah, Vincie, ik heb je al lang niet meer op Q gezien!
    Om antwoord op je vragen te geven:
    - Ik zou zo'n 35 á 40 uitgeven, maar student, hè.
    - 7,95?
    - Vind ik een goed idee.

    Ik denk dat je sowieso eens moet kijken hoeveel dat jou allemaal gaat kosten en hoeveel procent winst je wil maken. Of dat zou werken.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Als je stom bezig was, dan zouden er niet meer mensen zijn die het doen :'D
    Maar je weet mijn mening enzo al.^^ Anywaaaays, love your shoes. =3





    You were born original, don't die as a copy.

    Yukimura schreef:
    Ah, Vincie, ik heb je al lang niet meer op Q gezien!
    Om antwoord op je vragen te geven:
    - Ik zou zo'n 35 á 40 uitgeven, maar student, hè.
    - 7,95?
    - Vind ik een goed idee.

    Ik denk dat je sowieso eens moet kijken hoeveel dat jou allemaal gaat kosten en hoeveel procent winst je wil maken. Of dat zou werken.


    Voor mijn gevoel zit ik nog steeds dagelijks op Q, haha. Alleen een stuuuuuk minder intensief dan "vroeger" wel, maar heb het nu ook relatief druk...
    Reden dat ik eraan zit te denken om handbeschilderde schoenen te gaan verkopen, is omdat mijn school volgend jaar een Zuid-Afrika reis organiseert. Ik moet nog ingeloot worden (er kunnen 40 mensen mee van de 1600 leerlingen op school, maar daarvan hebben er ongeveer 100 zich nu ingeschreven dus er is hoop), maar mocht dat ingeloot worden, dan kost dat echt verschrikkelijk veel geld. Ik hoop dat ik met zoiets (dingen verkopen zozegmaar) geld op kan halen om de kosten een beetje te dekken, aangezien ik nog meer werken echt niet ga trekken :')

    Ik vind 35 a 40 euro best wel veel, als je in je achterhoofd houdt dat het schoenen van de Primark zijn...
    Met winstmarges enzo ben ik niet zo bezig, aangezien ik niet zo economisch aangelegd ben (alhoewel, je moet ook wel talent hebben om je 1,5 te herkansen naar een 2,8 terwijl ik constant boven de boeken hebt gehangen, oefenexamens heb gemaakt enzo). Wél ben ik bezig met een eerlijke prijs vragen voor wat ik verkoop (aangezien ik nogal snel last heb van een schuldgevoeld) en ik wil ook wel de inkoopkosten enzo gedekt hebben en er een klein beetje aan overhouden...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Voor mijn gevoel zit ik nog steeds dagelijks op Q, haha. Alleen een stuuuuuk minder intensief dan "vroeger" wel, maar heb het nu ook relatief druk...
    Reden dat ik eraan zit te denken om handbeschilderde schoenen te gaan verkopen, is omdat mijn school volgend jaar een Zuid-Afrika reis organiseert. Ik moet nog ingeloot worden (er kunnen 40 mensen mee van de 1600 leerlingen op school, maar daarvan hebben er ongeveer 100 zich nu ingeschreven dus er is hoop), maar mocht dat ingeloot worden, dan kost dat echt verschrikkelijk veel geld. Ik hoop dat ik met zoiets (dingen verkopen zozegmaar) geld op kan halen om de kosten een beetje te dekken, aangezien ik nog meer werken echt niet ga trekken :')

    Ik vind 35 a 40 euro best wel veel, als je in je achterhoofd houdt dat het schoenen van de Primark zijn...
    Met winstmarges enzo ben ik niet zo bezig, aangezien ik niet zo economisch aangelegd ben (alhoewel, je moet ook wel talent hebben om je 1,5 te herkansen naar een 2,8 terwijl ik constant boven de boeken hebt gehangen, oefenexamens heb gemaakt enzo). Wél ben ik bezig met een eerlijke prijs vragen voor wat ik verkoop (aangezien ik nogal snel last heb van een schuldgevoeld) en ik wil ook wel de inkoopkosten enzo gedekt hebben en er een klein beetje aan overhouden...


    Laat ik het zo zeggen. Kosten + Nederlands minimum uurloon voor 18 jarige + 5 euro? Lijkt me op zich geen slechte. Maar minstens 40 euro vind ik niet teveel tbh, als ik zie hoe mooi ik mijn schoenen vind enzo <3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Laat ik het zo zeggen. Kosten + Nederlands minimum uurloon voor 18 jarige + 5 euro? Lijkt me op zich geen slechte. Maar minstens 40 euro vind ik niet teveel tbh, als ik zie hoe mooi ik mijn schoenen vind enzo <3


    Ja maar jij hebt echte Vans hé. En er zitten wel wat foutjes in :x


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ja maar jij hebt echte Vans hé. En er zitten wel wat foutjes in :x


    Hou eens op over die 'foutjes', ze zijn handgemaakt, niet machinaal en ik vind ze écht perfect. Waarom geloof je dat toch niet :'D <3


    You were born original, don't die as a copy.

    Super leuk initiatief!!

    Voor schoenen van de primark zou ik denk ik 30 euro betalen, zonder verzendkosten, zonder andere veters. En ik vind 8 euro verzendkosten echt enorm veel, dat zou ik nooit doen. 5 euro verzendkosten is wel een echte max en zelfs dat vind ik behoorlijk veel.

    Is de reis voor een goed doel?? Misschien kun je dat erbij vermelden en er dan bijvoorbeeld een 5 euro extra voor vragen en dat je er dan ook een foldertje bij doet van het goede doel.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik zou denk ik 35 euro betalen voor de schoenen zonder verzendkosten.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    SPECS schreef:
    (...)

    Hou eens op over die 'foutjes', ze zijn handgemaakt, niet machinaal en ik vind ze écht perfect. Waarom geloof je dat toch niet :'D <3

    Om even hier op in te haken: ik ben voor zulke schoenen bereid om 25/30 euro te betalen, maar als er foutjes in zitten (ligt er ook aan hoe groot of course) zou ik wel heel flink balen. Maar thats me, weet niet hoe anderen hier in staan.

    Oh en ook een tip: kijk goed of het wel echt iets oplevert. Niet dat je meer dan 3 uur bezig bent per schoen + alle extra kosten en dat het je dan maar 30 euro oplevert. Dan kan je beter een folderwijkje lopen als je geld wil, laat maar zeggen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik zou er persoonlijk niet meer dan €20 (inclusief verzendkosten) voor betalen, voornamelijk omdat het schoenen van de Primark zijn — die kan je maar een paar keer aan en dan zijn ze al helemaal scheef en uitgelubberd. (Daarbij is de pasvorm van die dingen echt ruk, in ieder geval voor mijn voeten.) Ik zou ze dan echt alleen kopen als hebbedingetje om in m'n boekenkast te zetten voor fandom gerelateerde dingen.

    Ik heb trouwens aan precies zo'n reis meegedaan toen ik in de vierde zat. Ik ben bij de Intertoys gaan werken en heb appeltaarten gebakken op bestelling (voor familie, vrienden en mensen in de buurt).


    Eledhel schreef:
    (...)
    Om even hier op in te haken: ik ben voor zulke schoenen bereid om 25/30 euro te betalen, maar als er foutjes in zitten (ligt er ook aan hoe groot of course) zou ik wel heel flink balen. Maar thats me, weet niet hoe anderen hier in staan.

    Oh en ook een tip: kijk goed of het wel echt iets oplevert. Niet dat je meer dan 3 uur bezig bent per schoen + alle extra kosten en dat het je dan maar 30 euro oplevert. Dan kan je beter een folderwijkje lopen als je geld wil, laat maar zeggen.


    Maar even serieus: zie jij foutjes op mijn foto?:'D gewoon nieuwsgierig want ik kan ze niet vinden persoonlijk (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ga dit alsjealsjealsjeblieft niet met Primark schoenen doen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik kan niet lopen op primark schoenen..

    Ik heb bedrijfseconomie gehad op mijn opleiding, en ik kan beter inschatten wat voor prijs je zou moeten vragen als ik de echte inkoopprijzen weet.
    Vincie, hoeveel kosten die schoenen?
    Hoeveel kost die verf en hoe lang doe je ermee? Bv je kan met 3 kleuren verf 5 schoenen maken en dan is het op.
    Kost die doos nog iets? En andere knutselspullen om de doos persoonlijk te maken?
    Hoe lang ben je bezig met zo'n paar schoenen?

    Verzendkosten zijn 7 euro volgens mij als het niet door de brievenbus past..

    Ik zou er 30 euro voor betalen, omdat ik weet dat je er veel voor gedaan hebt en het persoonlijke schoenen zijn. Maar er zijn ook mensen die de inkoopkosten van mijn gehaakte knuffels al niet zouden willen betalen als verkoopprijs, en dan is dat garen nog niet eens veranderd in een knuffel!

    Eledhel schreef:
    (...)
    Om even hier op in te haken: ik ben voor zulke schoenen bereid om 25/30 euro te betalen, maar als er foutjes in zitten (ligt er ook aan hoe groot of course) zou ik wel heel flink balen. Maar thats me, weet niet hoe anderen hier in staan.


    Zou ik ook wel zijn, hoor.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    Super leuk initiatief!!

    Voor schoenen van de primark zou ik denk ik 30 euro betalen, zonder verzendkosten, zonder andere veters. En ik vind 8 euro verzendkosten echt enorm veel, dat zou ik nooit doen. 5 euro verzendkosten is wel een echte max en zelfs dat vind ik behoorlijk veel.

    Is de reis voor een goed doel?? Misschien kun je dat erbij vermelden en er dan bijvoorbeeld een 5 euro extra voor vragen en dat je er dan ook een foldertje bij doet van het goede doel.


    Een pakketje verzenden in Nederland is t/m 10 kg sowieso 6,95 dus €8,- verzendkosten zal het sowieso niet worden! Wilde een deel van de verzendkosten wel voor m'n eigen rekening nemen, dat sowieso, en dan iets van €2,95 ofzoiets.

    Ja, de reis is een ontwikkelingsreis, dus we gaan kinderen in een weeshuis helpen, helpen op een school en dat soort dingen. Maar dit geld zou niet direct naar die kinderen gaan, het is dan voor m'n eigen reiskosten (€2250,- moet ik in minder dan een jaar bij elkaar zien te krijgen, slik). Voor geld voor het goede doel hebben we op school aparte sponsordagen, zoals de hongernacht (24 uur niet eten om geld op te halen voor het goede doel) en een actiemiddag.

    VeniVidiVici schreef:
    Ik zou denk ik 35 euro betalen voor de schoenen zonder verzendkosten.


    Okidoki.
    Jullie noemen wel echt allemaal hoge bedragen haha. Het is dus niet gek/belachelijk als ik €15,- vraag (of €17,50 ofzoiets, of €20,- inclusief verzendkosten en alles)? Of juist wel? Jullie noemen allemaal zulke hoge bedragen, ohmy.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Om even hier op in te haken: ik ben voor zulke schoenen bereid om 25/30 euro te betalen, maar als er foutjes in zitten (ligt er ook aan hoe groot of course) zou ik wel heel flink balen. Maar thats me, weet niet hoe anderen hier in staan.

    Oh en ook een tip: kijk goed of het wel echt iets oplevert. Niet dat je meer dan 3 uur bezig bent per schoen + alle extra kosten en dat het je dan maar 30 euro oplevert. Dan kan je beter een folderwijkje lopen als je geld wil, laat maar zeggen.


    Okidoki, tot nu toe zitten heel veel mensen rond de €30,-. Wauw, wat hoog.
    Jolijn blijft beweren dat ze de foutjes niet ziet.
    Ik zie ze wel, maar ja, ik heb er dan ook even flink bovenop gezeten.

    Ik vind het heerlijk om te knutselen, dus ik zie het ook een beetje als ontspanning. 3 uur bezig zijn per schoen zou ik niet eens erg vinden, weet je. Het geeft rust. Daarnaast werk ik ook gewoon bij een bijbaantje (moet nu weer opnieuw gaan solliciteren want m'n contract verloopt en mag niet meer verlengd worden, dus ben op zoek), dus geld komt er sowieso wel.

    Webster schreef:
    Ik zou er persoonlijk niet meer dan €20 (inclusief verzendkosten) voor betalen, voornamelijk omdat het schoenen van de Primark zijn — die kan je maar een paar keer aan en dan zijn ze al helemaal scheef en uitgelubberd. (Daarbij is de pasvorm van die dingen echt ruk, in ieder geval voor mijn voeten.) Ik zou ze dan echt alleen kopen als hebbedingetje om in m'n boekenkast te zetten voor fandom gerelateerde dingen.

    Ik heb trouwens aan precies zo'n reis meegedaan toen ik in de vierde zat. Ik ben bij de Intertoys gaan werken en heb appeltaarten gebakken op bestelling (voor familie, vrienden en mensen in de buurt).


    Klopt. Heb nu een paar schoenen bij de Primark ingeslagen, gewoon om even uit te proberen of er interesse voor is en dat ik een klein voorraadje heb. Hoeft ook niet heel duur worden. De prijs die jij noemt als betalingsbereidheid, is ook wat ik zo ongeveer in gedachten had.
    Ik heb voor mezelf ook ooit schoenen van de Primark gekocht om te beschilderen, die draag ik vrij weinig omdat ze wit zijn (en ik niet wil dat ze vies worden) maar met m'n zooltjes erin zitten ze eigenlijk wel prima :) verder staan ze idd mooi in de kast :'D
    Oeh, leuk, intertoys! En tsja, ik ben niet zo goed in bakken tho. Hoe was je reis, waar ging je heen?

    Ik kan btw ook (porseleinen) mokken/bekers/glazen beschilderen :Y) heb ik ook het materiaal voor. (Ik ben echt zo'n persoon met megaveel knutselmateriaal, m'n kamer lijkt wel een beetje op de knutselafdeling van de Action ofzo :'D )

    Wasikowska schreef:
    Ga dit alsjealsjealsjeblieft niet met Primark schoenen doen.


    Klopt, maar als 'uitprobeersel' is het wel praktischer om Primark schoenen te gebruiken... Vans oid zouden ook heel goed kunnen, of schoenen van de H&M oid, maar dat is toch qua prijs weer wat anders...

    Krullie schreef:
    Ik kan niet lopen op primark schoenen..

    Ik heb bedrijfseconomie gehad op mijn opleiding, en ik kan beter inschatten wat voor prijs je zou moeten vragen als ik de echte inkoopprijzen weet.
    Vincie, hoeveel kosten die schoenen?
    Hoeveel kost die verf en hoe lang doe je ermee? Bv je kan met 3 kleuren verf 5 schoenen maken en dan is het op.
    Kost die doos nog iets? En andere knutselspullen om de doos persoonlijk te maken?
    Hoe lang ben je bezig met zo'n paar schoenen?

    Verzendkosten zijn 7 euro volgens mij als het niet door de brievenbus past..

    Ik zou er 30 euro voor betalen, omdat ik weet dat je er veel voor gedaan hebt en het persoonlijke schoenen zijn. Maar er zijn ook mensen die de inkoopkosten van mijn gehaakte knuffels al niet zouden willen betalen als verkoopprijs, en dan is dat garen nog niet eens veranderd in een knuffel!


    Ik ben ook niet heel erg fan van goedkope schoenen, maar ik heb voor mezelf ooit een paar van de Action beschilderd en die lopen eigenlijk best prima (wel met m'n zooltjes erin).
    Verzendkosten zijn idd €6,95.

    Is het goed als ik je er een 'chat' oid over stuur?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly