• Ik maak tofu, maar ik kan weet niet hoe ik het moet kruiden/marineren. En op internet staan allemaal van zo'n vage chique dingen die mij niet aanstaan. Dus vroeg ik mij uiteraard af: hoe brengen jullie je tofu op smaak?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb 1 keer tofu gemaakt. Na het grondig uitlekken van de tofu heb ik het in blokjes gesneden, er zoute sojasaus, volgens mij knoflook, peper, citroensap en gembersiroop overheen gedaan en een nacht laten marineren. Omdat tofu smakeloos is ben ik niet bang om uitgesproken smaken te gebruiken in de marinade. Daarna heb ik de tofublokjes door de bloem gehaald en dan gebakken.
    Het was behoorlijk bewerkelijk, daarom zal ik niet snel weer tofu maken.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2017 - 16:32 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet, ik haat tofu. Sorry! Veel succes met het kruiden van jouw tofu!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb even gegoogled en ik weet niet of je dit gezien had, maar dit komt dus direct als tekst te zien op Google.
          "Mix alle kruiden samen met de suiker en het zout in een kom en verkruimel de tofu erin. Zorg dat alle tofu kruimels onder het lekkere mengsel zitten. Verwarm vervolgens de olie in een pan en fruit de ui, knoflook en wortel aan in vijf minuten. Voeg dan de paprika toe en bak weer vijf minuten."
          Een andere site die misschien wat is, is deze.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2017 - 16:59 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.