• Niet dus. Onlangs hebben we 4 guppies gekocht: 1 mannetje en 3 vrouwtjes. Al na een paar fagen had het mannetje een zwemblaasprobleem; hij lag op zijn zij in het water en kon nauwelijks zwemmen. Wij dus op internet naar remedies gezocht. Nu is hij herrezen uit de dood; we hebben hem Jesus gedoopt.
    Alsof dat niet genoeg was, brak er een virusinfectie uit (denken we, Google is immers je beste vriend). Een van de vrouwtjes kreeg verkrampte vinnen en staart en verblijft nu in de Vissenhemel. En dat terwijl we gisteren de kom hebben schoongemaakt.
    Tot overmaat van ramp vertoont Jesus nu diezelfde onheilspellende verschijnselen. Als hij ook de pijp uit zou gaan is dat een kleine catastrofe, aangezien er dan geen kans is op kleine baby-Jesussen.
    Ik begin een beetje het vertrouwen in onze niet zo trouwe drievinnigen te verliezen.
    Wanneer hebben jullie voor het laatst een kleine hekel gehad aan (een) beest(en)?


    oi, suzy

    Oh wat zonde! Zielig ook voor die beestjes dat het zo snel allemaal mis gaat.
    Maar vissen zijn moeilijke huisdieren om te houden, dat weet ik maar al te goed uit ervaring ook.
    Mensen zeggen snel: Ach dan nemen we toch gewoon een vis. Maar om een of andere reden kan alles in het water iets veroorzaken.

    En wanneer ik de laatste keer een hekel aan ze had, geen idee.
    Waarschijnlijk aan een wesp ofzo, die heel irritant rond mijn hoofd bleef zoemen.


    It's never gonna happen, Guys.

    All right. Jesus is ook dood.


    oi, suzy

    RIP Jesus en vrouwtje #1



    Vissen zijn inderdaad echt pittig. Het is veel meer dan een bak en water en spullen en vissen D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    En we hebben nog wel een zuurstofpompje! Jesus is een motherfucker... (fish)


    oi, suzy

    Wat vervelend :/ Vissen zijn inderdaad vaag, wij hadden vroeger goudvissen die uit hun bak sprongen.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Vroeger gingen ook al mijn vissen dood
    #Sadlife

    Maar mijn hamster is ook een Jesus, hij stond namelijk op uit de dood...
    Mijn zus liet hem uit haar handen vallen en toen lag hij doodstil op de grond voor enkele minuten en opeens gingen zijn ogen weer open en vijf minuten later rende hij alweer vrolijk in zijn rad.
    Huisdieren kunnen soms echt raar (maar wel schattig)zijn xD


    Do I look like Mother Teresa?

    Jure schreef:
    En we hebben nog wel een zuurstofpompje! Jesus is een motherfucker... (fish)


    Ik zie nu echt een vis aan de beademing liggen????


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nee, zo'n pompje dat belletjes in het water blaast. Stilstaand is blijkbaar niet goed voor ze.


    oi, suzy

    Vissen kunnen inderdaad makkelijk iets aan de hand hebben. Jammer van de visjes. :/ Als je het water vervangt, mag je niet alle water vervangen. Er moet een deeltje overblijven, omdat het anders te zuiver is.. :W Dan kunnen ze ook sterven. We gebruikten altijd zo'n buigbare buis om het vuil van de bodem eruit te zuigen. Wel de vissen even in een aparte kom of zo zetten, want als een vis per ongeluk te dicht bij de buis komt.. Dan heb je weer een vis minder. x) Maar je laat dus nog wel een deel van het oude water over. 10% of zo.


    Ik wil een tuin vol egels

    Slughorn schreef:
    Oh wat zonde! Zielig ook voor die beestjes dat het zo snel allemaal mis gaat.
    Maar vissen zijn moeilijke huisdieren om te houden, dat weet ik maar al te goed uit ervaring ook.
    Mensen zeggen snel: Ach dan nemen we toch gewoon een vis. Maar om een of andere reden kan alles in het water iets veroorzaken.

    En wanneer ik de laatste keer een hekel aan ze had, geen idee.
    Waarschijnlijk aan een wesp ofzo, die heel irritant rond mijn hoofd bleef zoemen.

    Same. Maar ik vind goudvissen eigenlijk niks. Mijn vader blijft ze maar kopen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Misschien komt Jesus rond Pasen terug? Oke flauwe grap sorry


    Heaven is a place that we all have

    Rubin schreef:
    Vissen kunnen inderdaad makkelijk iets aan de hand hebben. Jammer van de visjes. :/ Als je het water vervangt, mag je niet alle water vervangen. Er moet een deeltje overblijven, omdat het anders te zuiver is.. :W Dan kunnen ze ook sterven. We gebruikten altijd zo'n buigbare buis om het vuil van de bodem eruit te zuigen. Wel de vissen even in een aparte kom of zo zetten, want als een vis per ongeluk te dicht bij de buis komt.. Dan heb je weer een vis minder. x) Maar je laat dus nog wel een deel van het oude water over. 10% of zo.

    Ja, dat doen we dus ook... een beetje oud water erbij laten... ik snap het werkelijk niet.


    oi, suzy

    Noooo... Wat jammer ):
    Mijn vriend en ik hebben dat ook gehad toentertijd. We hadden een klein groepje Garra Panda's gehaald, maar daar leven er nu ook nog maar een paar van. Echt jammer. Het zijn zulke leuke vissen.


    26 - 02 - '16