• Welkom op het grote raadseltopic!




    Afgelopen zomer werd ik door iemand geconfronteerd met een raadsel, waar ik ook echt even over na moest denken.
    En ik vond de raadsels zo goed, dat ik ze graag met jullie wilde delen.
          Jullie mogen met zijn allen gaan zoeken naar het antwoord.
    Denk je echt het goede antwoord gevonden te hebben,
    Zet dit dan onder een spoiler.
    Dan kan iedereen namelijk mee blijven doen.


    Per drie dagen - ligt er een klein beetje aan hoe snel de raadsels opgelost gaan worden, upload ik een nieuw raadsel.
    Bij dit nieuwe raadsel, komt ook de oplossing van het oude raadsel online te staan onder een spoiler. Zo kan iedereen nog altijd inspringen op elk moment. Of kun je zien of je antwoord echt goed was.
    Heb jij nog een raadsel precies als deze, een grote - waar je even over na moet denken, stuur hem dan vooral in via een pb naar mij.
    Deze raadsels krijgen een plekje in het begintopic.
    Heb je een klein raadsel, dan mag je hem gewoon plaatsen in het topic - met het antwoord graag in een spoiler.

    Vragen stellen mag altijd ^^
    Succes allemaal!


    Raadsel 1:
    In een schuur verzamelen zich 100 kabouters. Elk van die kabouters heeft een rode of een blauwe muts op hun hoofd.
    De leider van de kabouters heeft gevraagd of de kabouters om en om in een rij naar buiten kunnen komen.
    Hoe komen de kabouters op een nette rij, waarbij de hoeden wisselen van blauw, rood, blauw, rood? Of rood, blauw, rood, blauw?
    De regel hierbij is: De kabouters mogen niet bij elkaar praten, zowel verbaal als nonverbaal, en ze kunnen niet van zichzelf zien welke muts er op hun hoofd staat.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 18:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Oh, ik ken deze, haha. Ik heb hem ooit eens moeten oplossen als kind voor een moni op speelplein, en het is me op eigen kracht gelukt, iets waar ik nog steeds best wel trots op ben, hahaha. Veel succes iedereen (Y:


    Mhm?

    Ik ken deze al, maar volgens mij is het dit:

    Heb je zelf ook al geraden?
    Er gaan twee kabouters naast elkaar staan, maakt niet uit welke kleur. De derde gaat tussen de twee of naast de twee staan, afhankelijk van hun kleur hoedje. Als er twee blauwe zijn, gaat hij ertussen staan, met een rode en blauwe gaat hij ernaast staan. Zo gaat de volgende kabouter steeds het rijtje goedmaken, als je dat zo kan zeggen. Want hij kan zien wat er al staat.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik kan hem niet haha


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Is dit serieus? ;////// Ik weet niet of dit opzettelijk gedaan is, maar ik had nog in het LJH topic neergezet dat ik zo'n topic wilde aanmaken. Hm, maar leuk topic hoor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Baepsae schreef:
    Is dit serieus? ;////// Ik weet niet of dit opzettelijk gedaan is, maar ik had nog in het LJH topic neergezet dat ik zo'n topic wilde aanmaken. Hm, maar leuk topic hoor.


    Niet iedereen leest het LJH topic dus miss daardoor


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Dit topic is al twee dagen oud though.

    Ik ga nog even nadenken over het antwoord op het raadsel c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mianhae. Ik kreeg te horen dat er zo'n topic was, dus dacht dat het vandaag was aangemaakt en heb met mijn gare hoofd niet naar de datum gekeken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oke ik ben echt super slecht in raadsels, maar ik vind ze wel heel erg leuk dus even een MT (:

    En intussen ga ik nog even nadenken over dit raadsel, maar ik vrees dat ik er geen oplossing voor weet haha


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    Ik lees niet het LJH.
    Dus als dit langs elkaar heen gegaan is, sorry dan daarvoor.


    It's never gonna happen, Guys.