• Ik moet even mijn frustratie eruit gooien!

    Ik ben inmiddels een maand thuis vanwege een blessure dat ik niet mag werken. Dus intussen tijd help ik mijn moeder met boodschappen, koken en poetsen. Wij hoeven thuis niets te doen behalve je kamer opruimen dus best verwend.

    Mijn broer die 2 jaar ouder is (ik ben 20) zot al een jaar thuis door blessure en wat doet hij de hele dag alleen maar gamen. Hij loopt te zeiken als ik een Netflix dagje houd maar intussen dweil ik het hele huis.

    Ik vraag aan hem om de oven kruimelvrij te maken, krijg ik de snauw dat is van jou brood. Ja so be it maar elkaar even helpen kom op.

    Ik dus zijn kamer dweilen en vraag of hij de vaat wilt doen zodat mama vanavond minder af te wassen heeft zegt ie dood leuk nee hoor want we moeten vanavond ook eten.....

    Ik ga dit sowieso tegen mn moeder zeggen. Hij is 22 en kan zelf toch ook eens wat actie nemen. Maar het boeit haar niet. Hij is haar lieveling dus hij hoeft niets te doen.

    Ik kan hier zo pissig om worden. Laatst had ik een week niet geholpen omdat ik veel last had zegt ze 'je had gezegd dat je zou helpen maar ik merk er niks van....


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Super irritant. Misschien helpt het om een keer een lijstje bij te houden met wat je allemaal doet en wat je broer allemaal doet, zodat je haar een keer met een concreet iets kan confronteren. Of misschien duidelijk maken dat je - je niet gewaardeerd voelt in wat je doet, omdat je broer zo'n halvegare is.

    In ieder geval, super vervelend. Ik heb niet echt geweldig advies, maar dit verhaaltje alleen al haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Succes!

    [ bericht aangepast op 5 sep 2017 - 15:15 ]


    Tijd voor koffie.

    Frustrerend.. Dat lijstje vind ik best wel een goed idee. Laat je moeder maar eens zien hoeveel jij doet en hoe"veel" hij. Hopelijk ziet je moeder dat gauw in en zal je broer ook eens leren helpen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Wat vervelend! Misschien kan je inderdaad een keer met je moeder in gesprek gaan, om te laten zien wat je allemaal doet.
    Ik merk het ook bij mijn ouders, die 'zien' helemaal niets. En als je dan een keertje een klusje niet doet, dan wordt het opeens wel gezien.
    Plus ze zeuren alleen maar om hun eigen klusjes die gedaan moeten worden. In ieder geval, ik heb de oplossing er helaas nog niet echt voor gevonden.
    Ik hoop dat jou moeder wil luisteren als je concreet even onder haar neus legt wat je doet, zo concreet materiaal kan ze niet negeren.

    (ik heb nog het ergste dat mijn moeders vriend juist degene die lui is, en het liefst het koken op ons afschuift, omdat dat makkelijker is)


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb zojuist met mijn moeder gesproken gezien ik van boosheid in tranen uitbarst en ze is met mijn broer het gesprek aangegegaan dat hij ook wat vaker zal moeten gaan helpen.

    Ze gaat rekening ermee houden hoe ze naar mij over komt. Heb al aangegeven van ik vind het juist fijn om te helpen en het gaat mij er echt niet om dat ik wat meer doe maar dat hij het wel eens zelf mag doen en bv mijn kamer ook een keer kan dweilen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Ik heb zojuist met mijn moeder gesproken gezien ik van boosheid in tranen uitbarst en ze is met mijn broer het gesprek aangegegaan dat hij ook wat vaker zal moeten gaan helpen.

    Ze gaat rekening ermee houden hoe ze naar mij over komt. Heb al aangegeven van ik vind het juist fijn om te helpen en het gaat mij er echt niet om dat ik wat meer doe maar dat hij het wel eens zelf mag doen en bv mijn kamer ook een keer kan dweilen.


    In ieder geval fijn dat je moeder wat met je woorden doet.
    Hopelijk lost het zich iets op ^^


    It's never gonna happen, Guys.