• F • R • I • E • N • D • S

    "I will be there for you."


    PLOT
          De serie draait om een groep van zes vrienden: Rachel Green, Ross Geller, Monica Geller, Chandler Bing, Joey Tribbiani en Phoebe Buffay. De zes twintigers wonen en werken in Manhattan, New York. Als het verhaal begint, heeft Rachel net haar verloofde Barry voor het altaar achtergelaten en is ze samen gaan wonen met haar beste vriendin uit haar kindertijd, Monica. Het tweetal woont in een appartement tegenover dat van Chandler en Joey en ze trekken veel op met Monica's broer, Ross - die recent gescheiden is van zijn lesbische echtgenote. Daarnaast is er Phoebe, Monica's ex-huisgenote. Het verhaal speelt zich af in verschillende appartementen. Vooral in dat van Monica wordt veel beleefd, maar ook in dat van Ross en dat van Chandler en Joey. Daarnaast brengen ze ook veel tijd door in het koffiehuis om de hoek van hun appartementen, 'Central Perk'.
          Er zijn 10 seizoenen.


    LIJSTJE
    • Naestivate — Phoebe — Seizoen 1, aflevering 8
    • Seasons — Chandler — Seizoen 7, aflevering 10
    • Sarai — ... — Seizoen 4, aflevering 11
    • Apaixonar — ... — Seizoen 3, aflevering 2
    • Broughton — Joey — Seizoen 2, aflevering 1
    • Altomare — Chandler — Alles al 4x gezien
    • Asgard — Chandler — Alles al gezien
    • Galactica — Mike — Seizoen 10, aflevering 18
    •
    •
    •
    •
    •
    Vul het lijstje gerust in: username — favoriet personage — tot waar heb je gezien?


    DE BEDOELING?
          Wel, het leek me leuk om samen met een paar de serie te ontdekken, of voor velen opnieuw te bekijken. Hier kun je dan posten wat je er van vindt en anderen hun mening ontdekken. Natuurlijk kan je ook afspreken om bijvoorbeeld elke dag een aflevering te bekijken met vrienden, maar dat is natuurlijk niet verplicht! Zo zie je hieronder een lijstje met een paar 'groepen'. Als je wilt meedoen, laat dan gerust je username na in het topic. Gelieve ook spoilers aan te duiden en er bij te zetten over welk seizoen het gaat.

    GROEPJES
    1 aflevering per dag bekijken, startend vanaf seizoen 1x1
    • Naestivate
    • Seasons

    [ bericht aangepast op 31 aug 2017 - 12:16 ]

    Best. Topic. Ever! <3


    Seasons - Chandler - alles al wel vijftig keer gezien, maar ik ben nu bij seizoen zeven, aflevering tien (The One With The Holiday Armadillo).


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    Best. Topic. Ever! <3


    Seasons - Chandler - alles al wel vijftig keer gezien, maar ik ben nu bij seizoen zeven, aflevering tien (The One With The Holiday Armadillo).

    Stiekem is het de eerste keer dat ik het bekijk, maar ik vind het zo leuk ^^!

    En waar kijken jullie dat?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    En waar kijken jullie dat?

    Ik heb de dvd-box, maar ik denk dat je sommige afleveringen op YouTube kan bekijken. Maar dat weet ik wel niet zeker.

    naestivate schreef:
    (...)
    Stiekem is het de eerste keer dat ik het bekijk, maar ik vind het zo leuk ^^!

    Beter laat dan nooit!
    Zelf keek ik het ook pas voor het eerst zeven jaar geleden, hoor. Sindsdien bijna elke dag wel een aflevering, haha.
    Het is gewoon zo tijdloos, dat maakt het zo mooi. Stiekem heb ik nog steeds een leeg gevoel als het weer over is en begin ik maar weer gewoon opnieuw bij seizoen één of een ander favoriet seizoen! :3


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Varekai schreef:
    En waar kijken jullie dat?

    Amerikaanse Netflix, shh.
    Hoewel ik de serie ook op DVD en Blu-ray heb.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Beter laat dan nooit!
    Zelf keek ik het ook pas voor het eerst zeven jaar geleden, hoor. Sindsdien bijna elke dag wel een aflevering, haha.
    Het is gewoon zo tijdloos, dat maakt het zo mooi. Stiekem heb ik nog steeds een leeg gevoel als het weer over is en begin ik maar weer gewoon opnieuw bij seizoen één of een ander favoriet seizoen! :3

    Dat is waar!
    Oh, ik houd echt zo van hun humor. De personages hebben ook echt zo'n typische karaktertrekken waar je echt iets van jezelf in kan herkennen.

    naestivate schreef:
    (...)
    Dat is waar!
    Oh, ik houd echt zo van hun humor. De personages hebben ook echt zo'n typische karaktertrekken waar je echt iets van jezelf in kan herkennen.

    Ja, bij alle zes heb je van die momenten, "ohh, this is so me"! (':


    Friends is echt iets dat ik met één van m'n jongere broers deel (alle ramen en duren dicht en een Joey's Special bestellen) en te pas en te onpas komen er quotes voorbij in het dagelijkse leven; er zitten zulke mooie quotes bij! (x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Ja, bij alle zes heb je van die momenten, "ohh, this is so me"! (':


    Friends is echt iets dat ik met één van m'n jongere broers deel (alle ramen en duren dicht en een Joey's Special bestellen) en te pas en te onpas komen er quotes voorbij in het dagelijkse leven; er zitten zulke mooie quotes bij! (x

    Ja, dat heb ik ook!

    Oh zo leuk dat je het samen kijkt met je broer ^^ Ross en Monica in real life :P

    Oooh, ik zit in s4e11 (ik kijk wel nog maar voor de eerste keer)


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Wanneer mensen hier samen (opnieuw) een aflevering per dag willen kijken, lijkt mij dat ook heel leuk om mee te doen, trouwens.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Hehehe. Ik doe altijd Ross' elleboog boks... of you know what I mean


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Oh super leuk! Ik ben deze vakantie begonnen. S3E2 ben ik nu. (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Sarai schreef:
    Oooh, ik zit in s4e11 (ik kijk wel nog maar voor de eerste keer)

    Ik kijk ook voor de eerste keer.

    Seasons schreef:
    Wanneer mensen hier samen (opnieuw) een aflevering per dag willen kijken, lijkt mij dat ook heel leuk om mee te doen, trouwens.

    Ik wil ook gerust meedoen.