• Ooit in een ver verleden heb ik volgens mij wel eens een stamboom gemaakt in Word. Nu heb ik geen Word, maar wel libreoffice (wat veel op Word lijkt) en ik probeer (nadruk op probeer) een simpele/begrijpbare stamboom te maken. Voor een verhaal zodat ik overzicht hou en op de een of andere manier kan achterhalen wie de vader is van wie en wie de broer is van wie als voorbeeld.

    Ik heb al bij de help functie van Libreoffice gekeken en daarmee kwam ik niet verder. Google geeft vooral sites waar je online een stamboom kunt maken.

    Dus heeft iemand een stamboom gemaakt in Word of een soortgelijk programma?

    [ bericht aangepast op 13 okt 2017 - 15:46 ]


    Physics is awesome

    Dat programma ken ik niet, maar lijkt me wel interessant om een keer te bekijken als ik een stamboom nodig heb ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    In Word heb ik dat ooit gedaan via SmartArt bij Invoegen > Illustraties en dan koos ik voor Hiërarchie. Misschien dat je dat in LibreOffice ook ergens kan vinden? Op school kan ik mij herinneren dat ze ooit een site gebruikte, maar ik heb serieus geen idee meer welke dat was, dat is echt veel te lang geleden.


    16 - 09 - '17

    Laleah schreef:
    Dat programma ken ik niet, maar lijkt me wel interessant om een keer te bekijken als ik een stamboom nodig heb ^^


    Ik vraag juist hulp hoe ik een stamboom kan maken met het programma dus ik begrijp je opmerking niet helemaal.


    Physics is awesome

    Devitt schreef:
    In Word heb ik dat ooit gedaan via SmartArt bij Invoegen > Illustraties en dan koos ik voor Hiërarchie. Misschien dat je dat in LibreOffice ook ergens kan vinden? Op school kan ik mij herinneren dat ze ooit een site gebruikte, maar ik heb serieus geen idee meer welke dat was, dat is echt veel te lang geleden.


    Bedankt voor de tip! Ik heb bij invoegen gekeken en dan bij vorm, maar daar stond helaas niks bij wat meteen op een stamboom leek. En SmartArt kon ik niet vinden dus ik denk dat het echt iets is van Word.

    Ik ga verder zoeken en anders misschien toch een online programma proberen.


    Physics is awesome

    Ik heb nog nooit met word/libre office een stamboom gemaakt, maar wel vaak met My Family Tree, waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt, maar misschien ben je er wel iets mee. Helemaal gratis en je kan zo uitgebreid gaan als je zelf wil.
    En kan je anders de stamboom zelf niet samenstellen uit vormen en tekstvlakken?


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    Ik heb nog nooit met word/libre office een stamboom gemaakt, maar wel vaak met My Family Tree, waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt, maar misschien ben je er wel iets mee. Helemaal gratis en je kan zo uitgebreid gaan als je zelf wil.
    En kan je anders de stamboom zelf niet samenstellen uit vormen en tekstvlakken?


    Ook stambomen voor personages? Ik ga even kijken of ik inderdaad iets mee kan.

    Ik heb wel eens een schema voor een opdracht met bolletjes en lijntjes moeten maken en ik kon er zo niet tegen dat het niet wilde zoals ik wilde. Dus sindsdien probeer ik me te houden aan schema's die al zijn gemaakt.


    Physics is awesome

    SergeantBarnes schreef:
    Ik heb nog nooit met word/libre office een stamboom gemaakt, maar wel vaak met My Family Tree, waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt, maar misschien ben je er wel iets mee. Helemaal gratis en je kan zo uitgebreid gaan als je zelf wil.
    En kan je anders de stamboom zelf niet samenstellen uit vormen en tekstvlakken?


    Ik heb het gedownload, geïnstalleerd en geprobeerd, maar het is niet helemaal mijn ding om een stamboom mee te maken. Bedankt voor de tip!


    Physics is awesome

    Laleah schreef:
    Dat programma ken ik niet, maar lijkt me wel interessant om een keer te bekijken als ik een stamboom nodig heb ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hyunju schreef:
    (...)


    Ik vraag juist hulp hoe ik een stamboom kan maken met het programma dus ik begrijp je opmerking niet helemaal.


    Physics is awesome

    Ik heb wel een stamboom gemaakt bij een bepaalde site. Omdat ik een wiskunde opdracht moest doen en dat was stamboom onderzoek. (Dat opzicht leuk was) Ik zal straks de link van de site geven.


    Nobody Say It was easy

    Bitchcraft schreef:
    Ik heb wel een stamboom gemaakt bij een bepaalde site. Omdat ik een wiskunde opdracht moest doen en dat was stamboom onderzoek. (Dat opzicht leuk was) Ik zal straks de link van de site geven.


    Dat is lief van je, alvast bedankt.


    Physics is awesome

    Ik heb toevallig net nog een stamboom gemaakt! De site heet myheritage.nl en hij is echt geweldig imo.


    Heaven is a place that we all have

    aesthetik schreef:
    Ik heb toevallig net nog een stamboom gemaakt! De site heet myheritage.nl en hij is echt geweldig imo.


    Heb net een kijkje genomen en het komt op mij over als een site die heel gericht is op je eigen stamboom. Ik ga hem uit proberen. Is het mogelijk om eventueel meerdere stambomen te maken?


    Physics is awesome

    Begin er niet aan x)
    Grapje.


    Aan niets denken is ook denken.

    LuxaFlex schreef:
    Begin er niet aan x)
    Grapje.


    *kijkt naar stamboom die al op papier staat* Daar ben je te laat mee ;)


    Physics is awesome