• Normaal gesproken ben ik vrolijk en probeer ik positiviteit te verspreiden, maar nu ben ik sad.

    Het verhaal begint een paar maanden geleden. Ik zat in vijf havo en als klas kregen we het bericht dat we de dag daarvoor de allerlaatste les van mijn geschiedenisdicent hadden gehad. Ze zou stoppen met lesgeven, want ze had kanker. Dat was een hele schok en mijn klas was nog nooit zo stil geweest. Zwijgend staarden we voor ons uit. We hadden moeite met slikken en dat was te horen.
    De docent in kwestie was een schat. Ik had een hele goede band met haar en het was de liefste vrouw die je je maar kon voorstellen.
    Diezelfde middag zat ik met mijn vriendin in het winkelcentrum en we bedachten dat we iets voor haar wilden doen. Vooral omdat ze ons altijd heeft gesteund. Gesteund met ons pws, maar ook met problemen thuis en op school.
    Zo gezegd, zo gedaan. We kochten een boekje bij de hema en vulden het met onze favoriete herinneringen aan haar en met redenen waarom ze onze favoriete docent was. Op school werd het een heus ding en nadat bijna al onze docenten en klasgenoten erin hadden geschreven, was het tijd om het boekje te geven.
    In juni gingen we bij haar langs en hebben we met haar gelunchd. Het was heel bijzonder om bij haar thuis te zijn en we zijn erachter gekomen dat ze daar een heerlijk leven leidde. Mijn vriendin en ik gaven haar het boekje en terwijl wij ons best deden om niet emotioneel te worden, begonnen bij haar de tranen te stromen. Haar reactie was heel mooi en ze was ons zo dankbaar. Ze had ons geen betere reactie kunnen geven en met een fijn gevoel gingen we weer naar huis.

    Dat was de laatste keer dat ik haar zag, want vanochtend heb ik te horen gekregen dat ze is overleden.
    Ik zat op de fiets naar school en reed langs mijn middelbare school. Ik zag de vlag halfstok hangen en ik dacht: “... het zal toch niet...?” Wel dus. Ze is overleden en ik vind het heel erg. Ik kan me wel groot houden en zeggen dat het goed gaat, maar dan zou ik liegen. De waarheid is dat ik verdrietig ben. Het is verdrietig dat zulke goede mensen de aarde zo snel moeten verlaten.

    Ondanks dat ik verdrietig ben, ben ik ook blij. Ik ben zo ontzettend blij dat we ons plan hebben uitgevoerd. Ik ben blij dat ik mijn beste vriend dwong om een bericht uit zijn hart in het boekje te schrijven. Daar bedankte hij me voor, toen hij het nieuws hoorde.
    Ik ben blij dat we haar hebben verteld hoeveel ze voor ons betekende en nu nog betekent.

    Hoe was jullie relatie met jullie middelbare school-docenten?

    Hoi, trouwens. Anna is back.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oh, wat erg. Sterkte!

    Ik heb nooit een sterke band met leerkrachten gehad.

    En welcome back!


    16 - 09 - '17

    Oh wauw... Het is echt wel mooi dat je zo een goede relatie had met haar en dat zal haar ook zoveel deugd hebben gedaan om al die troost en liefde te hebben gezien. Zelf heb ik nooit zo'n close relatie gehad met een van mijn docenten, maar dit is dan ook echt heel mooi en echt lief van jullie.

    Heel veel sterkte hiermee x


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Wat heftig maar wat fijn dat jullie docent zo een mooi opstekertje heeft gehad


    Een aantal docenten zie ik met Carnaval in de stad en dan begroet ik ze maar verder niks. Ze waren wel leuk maar niet bijzonder. Ik weet nog toen wij 1 dag vrij kregen na een zelfmoord van een docent. Het was een docent van andere locatie maar toch moet je dan even slikken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Jemig zeg... Heel veel sterkte, voor jou en de hele school!
    Ik had op mijn middelbare twee topdocenten waar ik helemaal gek op was (ja want zo'n student was ik wel), mostly omdat die twee allebei gewoon zo ontzettend grappig waren en mij hebben gepushed altijd mezelf te blijven en mijn dromen waar te maken. Zo hier, nu zit ik op qquizlet en ben daar mee bezig ^^
    Het toffe was dat die twee nu met elkaar getrouwt zijn en een jongetje hebben (zal nu een jaar of 3/4 zijn). Ik ben toen nog bij hen thuis geweest om de kleine te bekijken. Normaal denk ik niet zo fijn terug aan de middelbare, maar er waren momenten en mensen die me echt bij blijven. Ik kan me dus niet voorstellen hoe naar jij je zou voelen. Heel, heel erg veel sterkte! Hugs!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik probeer altijd privé en zakelijk gescheiden te houden, dus ook vroeger op de middelbare school; dus heb geen sterke band gehad met leerkrachten.
          Al kan ik wel zeggen dat er ooit een (Russische volgens mij) vrouw nieuw kwam voor het vak NASK (Natuur & Scheikunde). Daar suckte ik echt enorm in; fyi, nog steeds, maar ze hielp me altijd. Zelfs als ik een toets had gemist, hielp ze me erbij. Dat waardeerde ik wel echt, dat er dat extra beetje aandacht werd gegeven ipv hoe de meeste leerkrachten doen. Ze was er voor een korte tijd en ging al snel weg. Daar baalde ik best van.
          Ik kan dus verder niet echt zeggen dat ik het snap, want probeer het zo gescheiden mogelijk te houden, maar ik wens je veel sterkte!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh, wat erg. Heel veel sterkte!


    -

    Veel sterkte! Ik heb een goede band met een Engels docente (die ik dit jaar niet meer heb). Ze zag er een tijdje niet heel vrolijk uit en toen heb ik haar met kerst een berichtje geschreven met wat ik leuk vond aan haar lesgeven enzo. Ze kwam weer heel blij op school en gaf me een knuffel. Voor dat soort dingen doe ik het, even een glimlach op iemands gezicht brengen. (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Veel sterkte!


    And then we'll see it.

    Wat een lieve reacties allemaal! Dankjewel!

    Morgen is er op mijn middelbare school een herdenking voor (oud)leerlingen georganiseerd waar ik naartoe ga. Ik hoop dat ik niet zal snotteren als een peuter, maar dat zien we dan wel weer.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Heel veel sterkte!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Heel veel sterkte!

    Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt.. Ik had een erg goede band met mijn docent Nederlands. Ik heb dan ook goed afscheid genomen 2 jaar geleden toen ik geslaagd was. Helaas hoorde ik vorig jaar van iemand die nog op de middelbare school zat dat ze kanker had, en dat het goed mis was. Paar weken geleden hoorde ik dat ze in de zomervakantie was overleden.. De laatste keer dat ik haar gezien heb was de diploma-uitreiking.. Het raakt me zo erg, ondanks dat ik haar anders waarschijnlijk ook nooit meer had gezien...


    Treat people with kindness