• Goedemiddag mijn Q-friends,

    In september ben ik gestart met de opleiding Communication and Multimedia Design. Hartstikke leuk en alles, maar ik zit nu twee maanden in het schooljaar en mijn huidige laptop begint echt moeite te krijgen met het draaien van alle Adobe-programma's. En het was geen goedkoop ding.
    Anyway, vrijwel iedereen in mijn klas heeft een Macbook. (Inclusief de docenten.) Alles lijkt bij hen goed te werken, dus ik zit er over na te denken om mijn loon en studiefinanciering op te sparen etc en een Macbook pro te kopen.
    Nu is mijn vraag:
    Hebben jullie ervaring met Macbooks en Adobe? En zijn er nog macbooks te koop met usb-poorten of zijn die allemaal vervangen door thunderbolt-dingen?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze ^^

    Anna out *drops mic*


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik doe ook een media-opleiding en daar heb ik 2 jaar geleden ook een Macbook Pro voor gekocht. Echt nog nooit problemen mee gehad, en alle Adobe programma's doen het er supergoed op. (; Mijn Macbook heeft 2 USB-poorten.


    Caution first, always.

    Ah, nice!

    Iemand die een plek weet waar ik oude modellen nieuw kan kopen? (Ik hoef namelijk niet het allernieuwste model, het liefst wil ik gewoon usb-poorten (en een oplichtend logo'tje, maar dat is irelevant haha))


    look at the stars, look how they shine for you;

    Hebben ze die niet meer gewoon op de website van Apple? Ik zou het eigenlijk niet weten.
    Ik heb trouwens een MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015). Dat is er dus in ieder geval eentje met USB-poorten. (:


    Caution first, always.

    Je zou eventueel een refurbished macbook pro kunnen kopen?

    Klik

    En klik

    [ bericht aangepast op 29 okt 2017 - 17:13 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb een PEAQ Gaming Notebook gekocht voor precies dezelfde opleiding. Was zo'n 1200 euro geloof ik. Minder dan een MacBook kost dus.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik heb de macbook pro van 2017 (zonder touchbar) en die heeft idd geen USB ingangen. Maar ik heb daar een USB adapter voor bijgekocht en dan gaat het eigenlijk prima! Maar met USB ingangen lijkt me wel handiger als je er idd vaak gebruik van maakt, haha. De 2017 editie heeft ook geen lichtgevend apple logo :’).
    Bij mij werkt adobe trouwens ook optimaal, dat is echt ideaal aan Macbooks!


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Ah, thanks voor de reacties!

    Ik denk dat ik inderdaad op zoek ga naar gereviseerde macbooks, want ik heb wel echt usb-poorten nodig en als ik dan toch een godsvermogen uitgeef aan een nieuwe laptop, wil ik wel dat hij helemaal naar mijn zin is en dus usb-poorten heeft.

    Als iemand weet waar de oude modellen nog nieuw (does that make any sense?) worden verkocht, zou ik dat graag horen ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ben net in een gelijkaardige richting afgestudeerd,
    had eerst ook een andere laptop maar ben na een tijd overgestapt op een Macbook Pro en god ik hou ervan!
    Ik zou niet meer kunnen ruilen! Hij gaat een dag mee en de programma's gaan lekker,
    een echte aanrader!


    I'm becoming the best version of myself.