• Winter is echt begonnen als ik echt droge handen begin te krijgen. Hoewel ik vrijwel iedere avond voordat ik ga slapen mijn handen in smeer met handcrème zijn ze nu zo droog dat er kleine scheurtjes in mijn huid komen. De knokkels van mijn linkerhand zijn ook rood. De laatste keer dat ik dit probleem had, liep ik nog stage op de kinderopvang (aka heel vaak handen wassen). Ben toch bang dat het koude weer een rol speelt en waarschijnlijk het niet dragen van handschoenen. O en ik voelde een van mijn knokkels al prikken toen ik er handcrème op smeerde.

    Dus mocht je nog tips hebben over wat er op te smeren wat niet prikt, altijd welkom.

    Heb jij ook last van droge handen?


    Physics is awesome

    Uierzalf. Vaseline. Gewoon dikke vieze vette zalf.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Zwitsal is een wondermiddel :Y)


    El Diablo.

    Ah ik had een keer scheurtjes in die dunne huid tussen je twee vingers. Bij beide handen. Aiiii.
    Ik smeer meestal gewoon handcreme ook, ik weet niet wat je meer kan doen, behalve je handen zo mij mogelijk bloot stellen aan de kou en handschoenen dragen


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Mijn zusje heeft dat ook altijd in de koude wintermaanden, soms zelfs tot bloeden aan toe. Als je er heel erg last van hebt, zou ik je aanraden eens langs de apotheek te gaan. Mijn zusje had ook allerlei crèmepjes geprobeerd en zo, maar zitten vaak nog een hoop stoffen in die niet goed zijn voor mensen met een gevoelige huid. Ze heeft nu al een tijdje crème via de apotheek, smeert dit elke ochtend even en nergens meer last van ;) Het trekt ook goed in, dus dat is ook wel fijn. Succes!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ik heb gewoon goede handcrèmes.
    Na ieder toiletbezoek was ik mijn handen. Als ik dan op mijn bureau aankom, dan ontsmet ik mijn handen nog (want er zijn in mijn regio buikgriep, griep en andere winterse ziekten uitgebroken) met desinfecterende handgel en daarna smeer ik ze in met een handcrème.

    Voor mij werkt het, maar ik moet maar af en toe fietsen en dan heb ik handschoenen aan. Voor de rest doe ik een 'bureaujob' dus het enige waarbij ik mijn handen intensief gebruik is bij het typen. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ugh, ik ken het probleem. Nu moet ik zeggen dat ik het vroeger als kind veel erger had. Toen had ik ook echt die scheurtjes er in en bloedde af en toe gewoon.

    Heb nu nog steeds met dit koude weer erg droge handen. Maar inderdaad zorg dat je zoveel mogelijk naast je handen wassen na een toiletbezoek of douchen, je handen niet nat maakt. En heel veel insmeren. Ik had kokos handcréme en dat werkte bij mij super goed!

    Voor de rest heb ik geen tips. Ja geduldig wachten op de zomer.:Y)


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Dat heb ik ook heel erg en door mijn OCD was ik dus vaak mijn handen, waardoor mijn handen letterlijk vol met kloven zitten en ze regelmatig bloeden.
    Ik gebruik zelf de intensive handcrème van de Hema, want die werkt nog het beste van alle die ik gehad heb en ik gebruik ook bepanthen. Dit werkt vooral goed als ik ze 's nachts goed insmeer.


    Take risks and conquer your fears.

    AItair schreef:
    Uierzalf. Vaseline. Gewoon dikke vieze vette zalf.


    Dat staat allebei in de badkamer.


    Physics is awesome

    Maluma schreef:
    Zwitsal is een wondermiddel :Y)


    Dat hebben we dan weer net niet.


    Physics is awesome

    LonLon schreef:
    Ah ik had een keer scheurtjes in die dunne huid tussen je twee vingers. Bij beide handen. Aiiii.
    Ik smeer meestal gewoon handcreme ook, ik weet niet wat je meer kan doen, behalve je handen zo mij mogelijk bloot stellen aan de kou en handschoenen dragen


    Oei, dat klinkt pijnlijk, ja.

    De vorige keer was dus de oplossing handen insmeren voor het slapen gaan. Dat ga ik vanaf nu ook doen.


    Physics is awesome

    lovelyreads schreef:
    Mijn zusje heeft dat ook altijd in de koude wintermaanden, soms zelfs tot bloeden aan toe. Als je er heel erg last van hebt, zou ik je aanraden eens langs de apotheek te gaan. Mijn zusje had ook allerlei crèmepjes geprobeerd en zo, maar zitten vaak nog een hoop stoffen in die niet goed zijn voor mensen met een gevoelige huid. Ze heeft nu al een tijdje crème via de apotheek, smeert dit elke ochtend even en nergens meer last van ;) Het trekt ook goed in, dus dat is ook wel fijn. Succes!


    Dat klinkt heel pijnlijk. Zo erg heb ik het nog niet gehad, bij mij zijn het scheurtjes die na een dag ongeveer in hele kleine korstjes veranderen.

    Als dit niet over gaat, dan ga ik eens langs bij de apotheek. Bedankt voor de tip!


    Physics is awesome

    Scandal schreef:
    Ik heb gewoon goede handcrèmes.
    Na ieder toiletbezoek was ik mijn handen. Als ik dan op mijn bureau aankom, dan ontsmet ik mijn handen nog (want er zijn in mijn regio buikgriep, griep en andere winterse ziekten uitgebroken) met desinfecterende handgel en daarna smeer ik ze in met een handcrème.

    Voor mij werkt het, maar ik moet maar af en toe fietsen en dan heb ik handschoenen aan. Voor de rest doe ik een 'bureaujob' dus het enige waarbij ik mijn handen intensief gebruik is bij het typen. :')


    Ik ook, maar blijkbaar heeft mijn huid toch meer nodig met dit soort weer. Ik smeer mijn handen nooit overdag in, ik smeer ze liever voordat ik ga slapen in. Dit omdat ik het idee heb dat het dan goed in trekt vanwege dat ik een paar uur niet mijn handen was.

    Ik werk wel iets meer met mijn handen dan typen. Post verplaatst zich niet vanzelf.


    Physics is awesome

    Ik gebruik Atrix. Dat zit in een groen/blauw blik en het werkt fantastisch. Ik heb een erg gevoelige huid en ik krijg er ook geen jeuk door oid. Echt een wondermiddel voor mij.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Saloon schreef:
    Ugh, ik ken het probleem. Nu moet ik zeggen dat ik het vroeger als kind veel erger had. Toen had ik ook echt die scheurtjes er in en bloedde af en toe gewoon.

    Heb nu nog steeds met dit koude weer erg droge handen. Maar inderdaad zorg dat je zoveel mogelijk naast je handen wassen na een toiletbezoek of douchen, je handen niet nat maakt. En heel veel insmeren. Ik had kokos handcréme en dat werkte bij mij super goed!

    Voor de rest heb ik geen tips. Ja geduldig wachten op de zomer.:Y)


    Ai, wat deed je toen om het te verhelpen?

    Dat probeer ik ook.
    Maar als ik ongesteld ben, was ik nou eenmaal vaker mijn handen en met dit weer is dat dus geen goede combinatie.



    Physics is awesome

    Zalf en vaseline is niet ideaal. Dat stopt de eigen talgproductie van de huid dus je lost het probleem niet op. Je kan wel olie (amandel/macadamia oid) proberen. Dat stopt de natuurlijke productie van je huid niet en maakt het wel zacht. En toch echt handschoenen dragen. Kan me voorstellen dat het erg vervelend is, ik hen zelf ook heel erg last van droge huid.


    The truth is out there.