• Hoi lieve Q'ers!
    Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik volgende week mijn praktisch rij-examen. Als ik er met andere mensen over praat, heb ik constant het gevoel dat ik onvoorbereid ben :') dus vroeg ik me af of de chauffeurs onder jullie me tips kunnen geven. Is er iets waar ik specifiek op moet letten? Welke fouten hebben jullie gemaakt, zodat ik ze kan vermijden?
    Pls help deze brokkenchauffeur (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mijn grootste fout de eerste keer was dat ik meer aan het opletten was. Je moet er gewoon met het gevoel van een rijles ingaan. Als je slecht rijd hadden ze nooit een examen voor je aangevraagd. Gewoon rijden hoe je altijd rijd en niet stressen ofzo.
    En als je een ingreep hebt, niet jammeren gewoon doorgaan. Als je het goed doet slaag je gewoon.
    (Ik heb hem in 2x gehaald btw)


    Do I look like Mother Teresa?

    Succes!
    De enige tip die ik je kan geven, is om in jezelf te geloven. Als je niet goed genoeg kon rijden om hem te halen, dan had je nog geen examen mogen doen.
    Verder goed uitkijken, laten zien dat je door hebt dat je op lastige punten moet oppassen, je aanpassen aan het verkeer, maar ook niet te voorzichtig. Jij mag ook op de weg zijn en dat mag je laten zien.

    Wat voor tips had je bij je bijzondere verrichtingen gekregen?

    [ bericht aangepast op 30 maart 2019 - 16:46 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb een een daagse cursus gedaan en daarna ben ik helaas met een fout teveel gezakt :')
    Maar goed, ik kan zo'n een daagse cursus wel aanraden en dan zelf nog wat oefen examens doen, dan zou je het makkelijk moeten halen :)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ooh, ik dacht dat je het over de theorie had....lekker scheel weer (cat)
    Wel het enigste wat ik kan zeggen is: doe je ding en blijf rustig. Doe vooral niet opeens dingen anders dan dat je het tijdens de rijles zou doen.
    Gewoon goed kijken en daar naar handelen, dat is het belangrijkste en ik neem aan dat ze je dat gewoon verteld hebben.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik weet nog dat ik bij mijn examen helemaal in het begin drie keer rechtdoor ben gereden over rotondes in plaats van links af zoals de tomtom aangaf.(krul) Mij was gezegd dat ik het gewoon veilig moest houden en dat ik als ik afweek van de tomtom het helemaal niet uitmaakte, zolang ik niet opeens abrupt van rijbaan veranderde zonder te kijken. Nou goed, ik was dus flink in de stress in het begin en had een tijdje nodig om in mijn comfortzone te raken, resultaat was dat met de rotondes hahaha. Uiteindelijk toch nog in een keer geslaagd, dus geen stress :'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Inderdaad niet anders gaan rijden dan je normaal tijdens rijles doet! En heel goed kijken; examinator zien graag dat je heel duidelijk laat zien dat je in je spiegels kijkt.
    Heel veel succes en geloof in jezelf, dan komt het goed! (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    ^ ik denk dat het anders is in België. Zo hebben wij geen bijzondere verrichtingen; of iets in die aard. Je krijgt ook alleen rijlessen als je ze aanvraagt, normaal moeten je ouders of voogd je leren rijden. Je moet ook zelf je examen aanvragen (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Apaixonar schreef:
    Inderdaad niet anders gaan rijden dan je normaal tijdens rijles doet! En heel goed kijken; examinator zien graag dat je heel duidelijk laat zien dat je in je spiegels kijkt.
    Heel veel succes en geloof in jezelf, dan komt het goed! (:

    En vooral niet zenuwachtig te zijn, al is dit makkelijker gezegd dan gedaan! Veel succes! 🍀


    And then we'll see it.

    MT, heb het binnenkort ook. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Probeer om er zo luchtig mogelijk in te gaan en, zoals hier al eerder aangegeven is, rijd gewoon zoals je altijd rijd. En inderdaad een beetje overdreven met je hoofd bewegen tijdens het kijken. Tijdens mijn examen scheen de zon dus ik droeg een zonnebril. Ik heb overdreven in de spiegels gekeken maar ik kreeg alsnog het advies mee om te blijven kijken. Ik kijk namelijk vanuit mijn ooghoeken. Ik zie de dingen vaak wel maar dat laat ik zegmaar niet zien aan de examinator.
    Wat mij ook hielp is om vooraf aan het examen nog een rijles te nemen. (Als dat mogelijk is)
    Dan kan je de punten die je misschien moeilijk vind nog eens goed doornemen en je instructeur nog om tips vragen. Dat heeft mij persoonlijk goed geholpen.

    Alvast heel veel succes met je examen! 🍀🍀🍀


    "It means no worries, for the rest of your days"

    De eerste keer zag ik zelf een fietser over het hoofd, zat achter me dooie hoek. -niet aangereden gelukkig-

    De tweede keer trapte de rijexaminator zonder reden op de rem en was ik gezakt.

    Tip: Geef aan dat je zenuwachtig bent dat hielp bij mij de derde keer

    [ bericht aangepast op 18 nov 2017 - 1:32 ]


    DOBBY IS A FREE ELF!!

    Ik heb mijn rij-examen in een keer gehaald. Het enige wat ze willen zien, is dat je met plezier en zelfvertrouwen rijd. Dan willen ze nog hier en daar wat foutjes in de doofpot stoppen. Uiteraard niet als je een fietser aanrijd, maar als je een keer je richting vergeet aan te doen of iets bijv. Komt wel goed. Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Zolang je maar blijft ademen en je hoofd koel houd. c: succes!


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Misschien niet heel slim maar: ik dacht bij mn examen dat ik het niet zou halen en had dit ook in m’n hoofd waardoor ik dus eigenlijk heel relaxt reed, ik zou het immers toch niet halen :’).
    Uiteindelijk gewoon in geslaagd in 1x zo’n 2 maand geleden. (Had misschien ook wel wat geluk, mijn bijzondere verrichting was voorruit in een vak parkeren en mijn snelwegstuk bestond uit een klein stukje 100km/u rijden en toen er meteen weer af aangezien de snelweg verder dicht zat.)
    Verder is het totaal niet erg om fouten te maken, ik reed 50 waar je 80 mocht, waarbij m’n examinator zei gewoon dat ik wel wat harder mocht (ik had het einde bebouwde kom bord gemist). En ik had 20 minuten groot licht aan, maar dus niet doorgehad aangezien ik de mistlampen ook aan had moeten doen en ik dus dacht dat het tekentje in beeld van de mistlampen was (achteraf zo dom natuurlijk want weet wel dat het blauwe lampje groot licht is Dx).

    Misschien is het nog een tip om van te voren een banaan te eten, dat helpt bij de concentratie.
    Alvast super veel succes!!!!! Komt vast goed :)


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Deze tip gaf iemand me: midden spiegel heel iets hoger zetten zodat je gedwongen wordt er goed in te kijken. Zo kan de instructeur zien dat je kijkt. Succes!!


    No growth of the heart is ever a waste

    Je moet vooral er vertrouwen in hebben en tegen jezelf zeggen dat je het kan. Vergeet niet van tevoren nog even wat te eten en vooral goed ademhalen! Je mag fouten maken, zo lang je het maar veilig houdt. Ik deed mijn parkeeropdracht verkeerd en kroop voor een auto op een rotonde en heb het ook gehaald (: Vooral rustig blijven en dan komt het wel goed (:


    Take risks and conquer your fears.