• Heey iedereen,

    Mijn zus en ouders willen dat ik zowel mijn style van eten verander
    als dat ik ook eens echt dagelijks met sport bezig ben.

    Een dagschema voor mezelf is wat moeilijk. Dus misschien kan daar mij iemand mee helpen.
    Ik weet dat mijn zus al zei dat ik cardio moest doen voor te sporten.

    Het is nu niet dat ik elke dag ongezond eet. Maar ouders willen dat zelf ook beperken.
    Heel veel friet of pizza eten we hier niet das enkel als het echt nodig is of in het weekend met ons cafe.
    Maar op het werk eet ik smiddags hetzelfde. En tussendoor een chocoladekoek.
    Nooit eens fruit of salades en begin het nu zelf ook aan te ergeren.
    Ik voel het aan mijn broeken. Het zou beter zijn moest er mij iemand bij helpen.

    Bedankt voor de hulp


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Holy shit ik schrok mij dood door te titel, ik dacht dat je jezelf aan het vermageren was (Eetstoornis) of dat dit een troll topic was. Misschien kan je het de volgende keer wat beter verwoorden?

    Dit bedoel ik ABSOLUUT niet gemeen. <3

    Edit: Oh wacht, dat kan ook Vlaams zijn haha sorry.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2017 - 18:36 ]

    Ik ben zelf begonnen met elke dag yoga en buikoefeningen. Ik heb een fijne gevonden van 20 minuten waarbij je volgens de verteller vet verbrand en daarna 10 minuten oefeningen. Gewoon lekker thuis. Verder probeer ikzelf door de weeks geen frisdrank of koek of snoep te eten. In het weekend mag ik wel chips een lekkere koek, choco of cola.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Misschien is een beter woord inderdaad Afvallen of Sonia Bakker voor de titel haha, dit ziet er zo melodramatisch uit. Suikers ontwijken is altijd een goeie, maar weet dat er in fruit ook suikers zitten. Ik heb zelf echt geen ervaring met afvallen, eerder het tegenovergestelde, maar ik denk niet dat je moet gaan voor afvallen, maar eerder met spieren kweken en vet laten weken haha om er een rijmpje van te maken. Dus inderdaad sporten werkt het beste. En er zijn vast boeken over om je te helpen, voor de rest zou ik het even niet weten.

    Een tip van een vriendin van me. Voor elke kilo dat je afvalt, vul je een lege colafles met water en loop met dat ding maar eens de trap op en neer. Elke kilo weer een fles erbij, dan merk je hoeveel kilo's je kwijt raakt! Tis een goeie zodat je weet waar je mee bezig bent ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    ScribbleTheFox schreef:
    Holy shit ik schrok mij dood door te titel, ik dacht dat je jezelf aan het vermageren was (Eetstoornis) of dat dit een troll topic was. Misschien kan je het de volgende keer wat beter verwoorden?

    Dit bedoel ik ABSOLUUT niet gemeen. <3

    Edit: Oh wacht, dat kan ook Vlaams zijn haha sorry.


    Moest ik een eetstoornis hebben had ik het anders verwoord :)
    Ik spreek inderdaad vlaams. Dus ja kan niet anders typen dat ik gewoon ben :)
    En het is niet erg iedereen vergist hem wel eens.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Ik denk gewoon wat minder ongezonde tussendoortjes en wandelen. Dat zou ik doen althans.


    26 - 02 - '16

    IrishNialler schreef:
    Ik ben zelf begonnen met elke dag yoga en buikoefeningen. Ik heb een fijne gevonden van 20 minuten waarbij je volgens de verteller vet verbrand en daarna 10 minuten oefeningen. Gewoon lekker thuis. Verder probeer ikzelf door de weeks geen frisdrank of koek of snoep te eten. In het weekend mag ik wel chips een lekkere koek, choco of cola.



    Yoga is niets voor mij. Maar die buikoefeningen voor thuis lijkt mij wel leuk.
    Waar kan ik die vinden? :) Ja chips en cola zou ik misschien ook alleen in het weekend eten en drinken.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Afvallen is gewoon een kwestie van minder kcal eten dan je verbrand. Klinkt heel simpel, maar soms wat lastig uit te voeren. Over het algemeen is het makkelijk om kleinere porties te eten en minder kcal binnen te krijgen dan proberen meer te verbranden, aangezien (behalve als je enorm overgewicht hebt) je heel weinig verbrand met beweging als je het in proportie ziet.

    Via een app als myfitnesspal kan je precies bijhouden wat je eet en via deze link kan je precies berekenen hoeveel je ongeveer verbrand. Eet je minder dan dat aantal per dag, val je af. Eet je meer, sla je het op als vet en val je niet af. Met een simpele wandeling van 30 minuten krijg je 100 kcal extra per dag om te eten, bijvoorbeeld.

    1 kg puur vet is ongeveer 7700 kcal. Maar als je afvalt, verlies je niet alleen vet, maar ook water.


    "It's the thessalhydra, I'm telling you"

    ScribbleTheFox schreef:
    Holy shit ik schrok mij dood door te titel, ik dacht dat je jezelf aan het vermageren was (Eetstoornis) of dat dit een troll topic was. Misschien kan je het de volgende keer wat beter verwoorden?

    Dit bedoel ik ABSOLUUT niet gemeen. <3

    Edit: Oh wacht, dat kan ook Vlaams zijn haha sorry.


    same ._.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Misschien kun je in ieder geval als tussendoortje je chocolade koekjes vervangen met fruit? Ik neem bijna altijd druiven of aardbeien mee in een bakje, en anders eet ik die crackertjes van lu met olijfolie en oregano (t is oprecht lekker). Ik drink ook vrijwel alleen maar water of thee als ik niet thuis ben (:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hey meid! Doe het vooral op je eigen tempo en probeer dat tempo aan te houden, ga dus niet te snel! het is belangrijk dat je voldoende voedingsstoffen én calorieën blijft innemen. Het zit 'm zoals ze hierboven al zeiden, vooral in de klene dingen. Het snacken. En extra porties. Eet gerust alle groeten en fruit die je wilt, maar let op met koffiekoeken, frisdrank, fruitsappen en ander snoepgoed. Wil je 's avonds bij een film toch wat knabbelen, neem dan een appel en snij die in stukjes en doe er eventueel wat kaneel overheen. Dat doe ik vaak en is lekker en knabbelbaar net als chips.

    Wat beweging betreft, begin eerst al eens met de kleine dingen, again, neem wat sneller de trap dan de lift of roltrap, wandel dat eindje ipv voor 2 haltes de tram te nemen... En zoek een sportmaatje! Dat motiveert altijd :D Iemand waarmee je vast afspreek, dan voel je je sneller verplicht om wel te gaan sporten.

    Maar vooral: overdrijf niet en maak af en toe ook uitzonderingen. Kweek geen eetstoornis door je hier te hard op te gaan focussen ;) Neem het van me aan, als je je niet lekker in je vel voelt, leg je je focus graag op iets anders en heb je sneller dan je denkt een eetprobleem. Wil je die pizza, neem die dan, maar met mate, bv. max.1tje per week en dat niet elke week. Maar je mag dus zeker en vast nog genieten van eens een ongezondere maaltijd ;)


    "if the ocean can calm itself, so can you .we are both salt water mixed with air." - Nayyirah Waheed

    Als je echt zin hebt om ergens op te munchen, kan je ook altijd een rijstwafel of ongesuikerde popcorn eten.
    Beef Jerky is ook erg goed, aangezien er veel eiwitten inzitten en weinig vet.

    Ik ben alles behalve een expert, maar als ik eraan denk dan doe ik wel eens oefeningen van de app 8fit. Die vind ik wel leuk.
    Ik probeer voor de rest zoveel mogelijk water te drinken, de trap te nemen,... De standaard dingen een beetje.
    Nu in de wintermaanden kruipen we een keer minder in onze kajak en gaan we eens een fit-o-meter doen, een goede wandeling, de lopers lopen wat rondjes. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    PopPilates op youtube is een aanrader. Het is een soort van fitness, maar met je eigen lichaam. Ze heeft een beginnerskalender om je op weg te zetten en bijna elke maand een kalender die elke dag de filmpjes bevat die je moet doen (:

    Om gewicht te verliezen is het trouwens ook aangeraden om naast cardio ook krachttraining te doen (:

    [ bericht aangepast op 11 dec 2017 - 9:36 ]


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Bohemian schreef:
    PopPilates op youtube is een aanrader. Het is een soort van fitness, maar met je eigen lichaam. Ze heeft een beginnerskalender om je op weg te zetten en bijna elke maand een kalender die elke dag de filmpjes bevat die je moet doen (:

    Om gewicht te verliezen is het trouwens ook aangeraden om naast cardio ook krachttraining te doen (:



    Bedankt iedereen voor de steun en te helpen.
    De youtubefilmpjes ga ik op zoeken dit weekend vind da wel goed.
    En zo in het weekend wat oefeningen thuis doen. Want in de week na half 5 zie ik mezelf dat niet meer doen.
    Ben ook echt iemand die thuis komt doucht en ze niet meer ja voorbeweegt.
    Helpen in het huishouden doe ik wel. :)

    Wou deze morgend ook fruit meepakken was het allemaal niet goed.
    Maar ja niemand hier thuis eet bijna geen fruit. En das ook zonde.
    Dus als ze terug fruit moest kopen dan pak ik er op een dag toch twee mee.
    Dan is dat een appel :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,