• Hoi,
    Ik heb hier een tijdje over nagedacht en ik denk dat ik (bijna helemaal) wil stoppen met het eten van vlees. Namelijk om de redenen dat je nooit zeker weet of het vlees biologisch is en je nooit zeker bent wat er in zit. Ik eet dan denk ik nog wel vis.
    Dit gaat een beetje raar klinken, maarja.
    Maar ik wil dus niet het eten van vlees compleet weigeren. Het is de bedoeling dat ik in principe geen vlees eet, maar dat ik het ook niet compleet ga ontwijken.
    Stel nou we zitten op een kerstdiner en er is alleen maar vlees, ga ik mezelf niet uit lopen hongeren, want het vlees is er dan toch al. Maar in principe wil ik het dus niet meer eten.

    Is er hier een aparte benaming voor? Voor het niet willen eten van vlees, maar het niet compleet ontwijken?

    Ik doel niet op flexitarisme (is dat een woord? :’)), dat is dat je er weinig van eet, volgens mij, en ik wil er het liefste helemaal mee stoppen.

    Ik open dit topic niet om discussie te voeren over mijn keuze, maar puur om even te vragen of er een benaming voor is.

    Dankjewel, xx Mendes

    [ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 18:21 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Hm, volgens mij niet eigenlijk. Als ik google dan kom ik wel wat dingen tegen maar dat is het eigenlijk toch nét weer niet, zeg maar, haha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik kom ook niet verder dan flexitariër.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Flexitariër inderdaad, dat komt toch neer op minderen in vlees eten, soms wel vlees en soms niet.


    You were born original, don't die as a copy.

    Waarom het jezelf bestempelen daarmee? Eet gewoon wat je zelf wilt. No offence.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ja, dat heet flexitariër. Zodra je geen vlees van zoogdieren en vogels eet maar wel vis en andere zeedieren, heet dat pescotariër.

    Maar als je helemaal zou willen stoppen met het eten van vlees, zoals je zelf zegt, dan kan je het ook beter gaan ontwijken. Ik ben zelf vegatariër en tijdens de kerst gourmetten wij altijd maar er zijn genoeg vleesvervangers die mijn moeder koopt zodat ik niet uit hoef te hongeren. c:


    I'm A Slave 4 U

    SPECS schreef:
    Flexitariër inderdaad, dat komt toch neer op minderen in vlees eten, soms wel vlees en soms niet.


    Maar ik eet het in principe niet, dus die term past ook niet helemaal.

    Aisa schreef:
    Waarom het jezelf bestempelen daarmee? Eet gewoon wat je zelf wilt. No offence.


    Dat lijkt me ook een goede optie :)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Flexitariër is het woord inderdaad :p Een vriendin van mee is dat ook :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mendes1998 schreef:
    (...)


    Maar ik eet het in principe niet, dus die term past ook niet helemaal.



    Het ding is, je eet het dus wel omdat je het niet ontwijkt. Vanaf dat moment (wanneer je er echt een label op wilt plakken) ben je flexitariër.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 18:53 ]


    I'm A Slave 4 U

    SIave schreef:
    (...)

    Het ding is, je eet het dus wel omdat je het niet ontwijkt. Vanaf dat moment (wanneer je er echt een label op wilt plakken) ben je flexitariër.

    Maar ik eet het in principe niet. Dus niet soms. Ik zou dus wel aan vleesvervangers beginnen en mensen daarvan op de hoogte brengen, maar stel nou ik ga ergens eten en die mensen hebben voor mij gekookt vind ik het erg vervelend om het dan te laten staan.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Maar ik eet het in principe niet. Dus niet soms. Ik zou dus wel aan vleesvervangers beginnen en mensen daarvan op de hoogte brengen, maar stel nou ik ga ergens eten en die mensen hebben voor mij gekookt vind ik het erg vervelend om het dan te laten staan.


    Nochtans is er geen andere term voor dan flexitariër. Want op zich ben je dan flexibel omdat je het dan niet ontwijk. Flexitariër ben je wanneer je één dag of minder geen vlees eet. Vanaf je het volledig bant ben je vegetariër.

    Als iedereen er van op de hoogte is houden ze er rekening mee en ga je dat niet voorhebben. En anders eet jij iets meer groenten dan de rest. Anderen aan tafel hebben dan een extra stukje vlees.(;

    [ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 19:00 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Bedankt voor jullie reacties:)

    Nu nog een vraagje: ik denk dat mijn ouders het hier niet mee eens gaan zijn. Ik ben jong en als zij nee zeggen dan kan ik niet anders dan gewoon vlees te eten. Ik weet dat er vleesvervangers zijn, maar ze gaan dat of teveel moeite vinden, of ‘niet goed genoeg’ omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ik dat vlees nodig heb.
    Of ze vinden het overdreven.

    Weet iemand hoe ik dit onderwerp opbreng?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mendes1998 schreef:
    Bedankt voor jullie reacties:)

    Nu nog een vraagje: ik denk dat mijn ouders het hier niet mee eens gaan zijn. Ik ben jong en als zij nee zeggen dan kan ik niet anders dan gewoon vlees te eten. Ik weet dat er vleesvervangers zijn, maar ze gaan dat of teveel moeite vinden, of ‘niet goed genoeg’ omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ik dat vlees nodig heb.
    Of ze vinden het overdreven.

    Weet iemand hoe ik dit onderwerp opbreng?


    Ik denk dat het in ieder geval niet handig is om het aan tafel, tijdens de maaltijd te zeggen. Als ik in zo'n situatie zou zitten, zou ik een rustig moment uitzoeken en het uitleggen. Geef ze ook de ruimte om vragen te stellen en antwoord die waar nodig onderbouwd met argumenten. Dan komt het vast wel goed (:


    26 - 02 - '16

    Ik ben vegetarisch geworden doordat er een uitwisselingsstudent kwam die vegetarisch was, en ik zei, ik ga mee doen. En daarna ging ik proberen niet meer vlees te eten. Ze waren het daar gewoon mee eens, en zij eten nog wel vrij veel vlees. Ik weet niet hoe jouw ouders zijn, maar ik zie niet in waarom er een groot probleem van gemaakt moet worden.
    Verder wil ik ook even zeggen. Als je geen vlees meer wilt eten omdat je niet weet wat er in zit, dan wil ik je even waarschuwen voor vis. Het is namelijk zo dat er allemaal microkleine deeltjes plastic in de oceaan zitten die opgenomen worden door de vissen. Die komen dan weer in jou terecht. Naar alle informatie die mij tot de oren is gekomen, is het dus slechter om vis te eten, dan vlees.
    Maar echt wel fijn te horen dat er iemand overweegt om minder vlees te eten! Als je tips wilt of iets, dan weet je mij te vinden. Wat betreft je andere vraag. Ik denk dat het inderdaad flexitariër is. En iemand die absoluut geen vlees eet, maar wel vis, is een pescetariër.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mendes1998 schreef:
    Bedankt voor jullie reacties:)

    Nu nog een vraagje: ik denk dat mijn ouders het hier niet mee eens gaan zijn. Ik ben jong en als zij nee zeggen dan kan ik niet anders dan gewoon vlees te eten. Ik weet dat er vleesvervangers zijn, maar ze gaan dat of teveel moeite vinden, of ‘niet goed genoeg’ omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ik dat vlees nodig heb.
    Of ze vinden het overdreven.

    Weet iemand hoe ik dit onderwerp opbreng?

    Ik ben vegetariër geworden toen ik 15 was heb mijn familie er jarenlang op voorbereid. Ik gaf mijn ouders ook een datum waarop ik zou weigeren vlees te eten. Omdat ik al jarenlang nog maar drie keer in de week vlees at en het er jaren over had, begonnen mijn ouders aan het idee te wennen en hoewel ze er sterk tegen gekant waren, wisten ze dat ze geen andere keuze hadden dan het te accepteren.
    Nu is mijn moeder volgens mij heel trots op me en is iedereen er heel erg aan gewend. Ergens gaan eten is ook bijna nooit een probleem. Ik breng mensen van tevoren op de hoogte dat ik een vegetariër ben en dat is nooit een probleem, dus als dat de enige reden is dat je geen vegetariër wordt maar bijna-vegetariër, zou ik het daar niet voor laten. (:
    En het is flexitariër, inderdaad, (:

    [ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 19:32 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Dan ben je flexitariër! Die eten soms wel en soms geen vlees, dus gewoon minder uit principe (:


    And then we'll see it.