• Ik lag gisteren in bed, en kreeg opeens een nieuw idee. Alleen heb ik nog geen titel die erbij past :c.

    Ik moet het idee nog uitwerken, maar hier is al een klein stukje:

    Het speelt zich af in 1944, ik weet weet nog niet in welk land ik het laat afspelen. In ieder geval in Europa, ergens aan de kust.
    Mijn vrouwelijke OC woont dus vlak aan zee in een vuurtoren. Haar moeder was een zuster tussen de gewonde soldaten,
    en haar vader werkte vooral thuis in de vuurtoren en op de kleine boerderij die ze ook hebben.
    Maar jammer genoeg verloor ze die toen de oorlog net was begonnen.
    [naam] wou dus ook het werk doen wat haar moeder deed, maar kon ze die droom niet waarmaken omdat ze voor de boerderij moest zorgen.
    Mijn mannelijke OC zit bij de Amerikaanse luchtmacht, en heeft onlangs te horen gekregen dat zijn jongere broer is gesneuveld ergens in Europa.
    Hij vind dat het tijd is om zijn broer te wreken, en vliegt naar Europa - maar wordt in een hinderlaag gevlogen door de Duitsers.
    Hij crasht op het strand waar meters verderop mijn vrouwelijke OC die dus net strandrit aan het maken was.


    Oké, ik moet het nog duidelijker uitschrijven enzo. Maar dit is dus het begin van mijn OP verhaal.
    Ik zoek dus een titel die erbij past!
    Ik twijfel tussen Engelse of een Nederlandse titel, wat vinden jullie?

    Iemand suggesties? c:

    PS. ik had ook al alvast een fotocollage gemaakt voor het verhaal, misschien dat dat helpt. ^^



    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Vliegjongen.

    Nee geen idee, ik ben slecht met titels. :') Klinkt leuk, tho!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Je collage is erg mooi!

    Waarom niet The Lighthouse/De Vuurtoren? Of ik zou in ieder geval iets met het strand doen.
    Een vuurtoren kan ook als symbolisch iets gebruikt worden omdat het mensen veilig naar de kust moet brengen etc

    Ik ben trouwens een voorstanders van een titel te hebben in dezelfde taal als waarin je schrijft.^^

    Extra opmerking: ga je het verhaal een beetje historisch correct schrijven? Want dan zou ik het wel graag lezen. Ik bedoel nu niet dat elk feitje en detail moet kloppen, maar gewoon dat het algemeen wel wat klopt dus niet alsof 1944 nog midden in de oorlog is ofzo


    The soul needs autumn.

    As Told By A Ginger (vuurtoren enzo)

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 22:54 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh