• Hello Q,

    Ik zit in mijn blokperiode en was zonet druk in de weer met een werkstuk over kunst voor het vak beeldcultuur. Ik moest dus voor het vak in kwestie naar een museum gaan en 3 werken kiezen. 1 van die werken was 'I am not an image' door Robert Devriendt, te vinden in Museum M in Leuven.
    Maar het museum heeft afgedaan, want ik ben er zonet achter gekomen dat één van de panels van mijn gekozen werk, gewoon ondersteboven te bezichtigen is in het museum. Zie hier het bewijs:

    In het museum

    Hoe het hoort


    Ik kan alleen maar zeggen: FOEI
    Wat is de gekste ontdekking die jullie gedaan hebben tijdens het leren?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Shelby schreef:
    UPDATE: ik ben vandaag naar het museum geweest en ze gingen er naar kijken of het geen artistieke beslissing was. Ze gaan me nog mailen met het antwoord, maar zeg nu zelf... Wie hangt er zijn boiler nu ondersteboven?

    10 punten voor de nuchterheid aan het einde van dit bericht

    Thanks for making my evening Xan ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    maar misschien, i dunno, heeft de kunstenaar het gewoon zelf zo gedraaid, like dat het met opzet is, niet? idk hahah


    in ieder geval misschien wel de moeite om in je werkstuk te zetten wat je hebt ontdekt, wie weet krijg je een vette bonus hahaha


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Copenhagen schreef:
    maar misschien, i dunno, heeft de kunstenaar het gewoon zelf zo gedraaid, like dat het met opzet is, niet? idk hahah


    in ieder geval misschien wel de moeite om in je werkstuk te zetten wat je hebt ontdekt, wie weet krijg je een vette bonus hahaha

    Heb ik ook aan gedacht, maar die schilder op zich is heel realistisch ingesteld van wat ik uit mijn research heb kunnen lezen, dus dan is het gek dat hij zijn schilderij zou omdraaien :Y)

    [ bericht aangepast op 11 jan 2018 - 23:22 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Shelby schreef:
    (...)
    Heb ik ook aan gedacht, maar die schilder op zich is heel realistisch ingesteld van wat ik uit mijn research heb kunnen lezen, dus dan is het gek dat hij zijn schilderij zou omdraaien :Y)


    ja misschien is het museum net dat even aan het uitzoeken haha

    is het hyperrealisme?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Copenhagen schreef:
    (...)

    ja misschien is het museum net dat even aan het uitzoeken haha

    is het hyperrealisme?

    Van wat ik heb gevonden zeiden ze meer dat zijn stijl naar die van de 'Vlaamse Primitieven' leunt, maar het ziet er inderdaad ook uit als hyperrealisme. Researching not very known art is hard haha :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Shelby schreef:
    (...)
    Van wat ik heb gevonden zeiden ze meer dat zijn stijl naar die van de 'Vlaamse Primitieven' leunt, maar het ziet er inderdaad ook uit als hyperrealisme. Researching not very known art is hard haha :'D


    hoe dan ook is het niet echt mijn stijl :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het museum heeft bevestigd dat het paneel inderdaad ondersteboven hangt :Y) Ergens ben ik nu trots op mezelf

    [ bericht aangepast op 13 jan 2018 - 20:30 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    je moet dit in je werkstuk noemen en wie weet krijg je een bonus haha


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Shelby schreef:
    Het museum heeft bevestigd dat het paneel inderdaad ondersteboven hangt :Y) Ergens ben ik nu trots op mezelf


    Snap ik wow!! Vet goed en alert van je! Krijg je een tegoedbon of zo?? Hehehe


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Copenhagen schreef:
    je moet dit in je werkstuk noemen en wie weet krijg je een bonus haha

    Hahaha het staat erbij. Ik denk dat die leerkracht er wel mee kan lachen :Y)
    M0NA schreef:
    (...)

    Snap ik wow!! Vet goed en alert van je! Krijg je een tegoedbon of zo?? Hehehe

    Haha, nee, maar ik gebruik de elektrische piano die er staat van tijd tot tijd wel eens, dus dat is al genoeg voor mij (wbw)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    pff flauw ik vind dat je toch wel een soort dankbaarheid mag krijgen tho

    bel de pers in revanche (cat)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Copenhagen schreef:
    pff flauw ik vind dat je toch wel een soort dankbaarheid mag krijgen tho

    bel de pers in revanche (cat)

    Hahahaha ik kan zelf het artikel gaan schrijven en zo opsturen als oefening voor mijn examen hahahahahaha :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    tbh zou ik nog wel echt de pers iets sturen, al is het maar om eens goed te lachen :'D zal waarschijnlijk geen headliner worden hahaha eerder een fait-divers xp


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Shelby schreef:
    Het museum heeft bevestigd dat het paneel inderdaad ondersteboven hangt :Y) Ergens ben ik nu trots op mezelf


    Well done you, hahaha.
    Dit is echt te briljant voor woorden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly