• Hi ^^

    Aangezien ik vakantie heb en ik te lui ben om de dingen te doen die ik in het leven buiten het internet moet doen, heb ik wat inspiratie opgedaan. En nu heb ik dus twee RPG ideeën, die ik jammer genoeg niet tegelijk mag uitvoeren - waarschijnlijk maar goed ook, haha. Ik kan niet kiezen, dus dan vraag ik het maar aan de mensen die eventueel willen meedoen: welke RPG interesseert jou het meeste?

    1.

    Het eerste concept is iets met engelen en demonen. Het zou een komische inslag hebben: er zijn drie dimensies: Hemel, Hel en ons Universum. Wij mensen zijn totaal niet op de hoogte van dit concept en doen eigenlijk ook niet mee met de RPG. Wanneer een mens sterft, kan zijn 'ziel' tussen dimensies doorreizen.
          In de Hemel wonen de engelen: wezens van licht die leven in een utopische stad: perfect, maar onveranderlijk. Deze engelen zijn niet perse het pure Goede, maar ze hebben een hekel aan wanorde, dood, oorlog etc. Hierdoor schoppen ze de zielen van slechte mensen de hemel uit, waardoor deze op aarde blijven hangen (geesten) of in de Hel belanden.
          In de Hel - een woestenij met enkele steden gehuld in eeuwige schemer - wonen demonen: zij zijn daar geboren en leven er hun heel eigen leventje. Ze houden niet van fel licht of pure duisternis, en zijn van inborst zeker niet slecht. Maar doordat er vooral slechte zielen in de Hel belanden en daar ook blijven (aangezien ze de hemel niet binnen mogen en goede zielen wel), hebben ze wel een hekel aan de mensheid gekregen.
          Naast demonen heb je ook de gevallen engelen: bewoners van de Hemel die zich verveelden en de bloemetjes te veel hebben buiten gezet in hun eigen wereld, waardoor ze ook niet binnen mogen blijven en ergens anders naartoe moesten. Ook zij hebben geen echte hekel aan of liefde voor de mensen, maar aangezien zij de eeuwige perfectie beu zijn, amuseren ze zich best wel met dood en verderf. Ze zijn niet slecht of goed, het kan hen gewoon niet heel veel schelen.
          Enkel (gevallen) engelen (en menselijke zielen, maar die doen dat niet gericht) kunnen de poorten tussen dimensies gebruiken. Demonen kunnen deze zelf niet gebruiken, maar wel de hulp inschakelen van een (gevallen) engel om ook te reizen.

          In de RPG zou een groepje engelen vanuit de Hemel plots in de Hel terechtkomen, terwijl alle poorten even plots kapot zijn of niet meer werken. De rollen zouden dan bestaan uit engelen, gevallen engelen en demonen.



    2.

    Het tweede concept is minder komisch en draait rond een personage dat ik al jaren in mijn hoofd heb en regelmatig in one shots en wedstrijdinzendingen gebruik:
          Ash Doe is een seriemoordenaar met bovennatuurlijke krachten: voor hij geboren werd, heeft zijn vader een ritueel uitgevoerd waardoor enkele demonen aan zijn ziel gekoppeld werden (niet de demonen van hierboven!). Hierdoor hoort hij stemmen - de demonen - en zaait hij bewust en onbewust dood en verderf overal waar hij komt. Op zijn tiende wordt hij na talloze andere families en tehuizen geadopteerd. In tegenstelling tot de vorige keren, lukt het deze keer om hem zonder al te veel problemen op één plek te houden.
          Op zijn zeventiende valt hij door de mand: in de jaren dat hij als populaire en geliefde jongen opgroeide, heeft hij een enorm groot aantal mensen vermoord - daarbij zorgde hij er wel voor dat hij niet in de buurt van zijn woonplaats al te gekke dingen deed. Hij is één van de meest succesvolle seriemoordenaars van Amerika, en tevens ook de jongste. Hij wordt opgepakt en laat zijn omgeving in schok achter.
          Ash was voor zijn omgeving altijd wel speciaal geweest: zijn charisma zorgde ervoor dat hij altijd de aandacht kon vast krijgen en (bijna) iedereen leek hem van nature te mogen. Toch was er ook iets aan hem dat je heel ongemakkelijk kon maken: de lichten flikkerden wel eens wanneer hij boos was, hij kon zomaar ergens opduiken, hij wist dingen die hij onmogelijk kon weten, dingen verplaatsten zich zonder dat hij ze aanraakte en zonder dat je het hebt zien bewegen...

          De RPG zou tamelijk klein blijven: 6 of 7 rollen uit de directe omgeving van Ash. Denk aan liefjes, (beste) vrienden, buren, etc. Het zou zo'n 4 jaar later zijn, Ash is nog steeds opgesloten, en het is zomer: degenen die naar de universiteit zijn gegaan, zijn weer thuis en de anderen waren dat sowieso. Voor verhaallijn zou ik een nieuwe moordenaar creëren en/of Ash ontsnapt, of...

    Welke RPG interesseert jou het meeste?


    Mhm?

    You know :Y) (wbw)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Suggesties en/of vragen mogen ook altijd (:


    Mhm?

    Ik vind beide ideeën leuk, maar heb voor optie twee gekozen c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered