• Even een korte intro ter duidelijkheid.
    6 weken geleden een date met R van Tinder. Ging erg goed en snel. De dag erop ontmoette hij mn scoutingvrienden en in de 2 weken erop ik zijn gezin en hij de mijne. Door oorproblemen is hij de laatste 2 weken aantal keer bij mij geweest gezien ik niet weg kon en ik kreeg al vrij snel irritaties en twijfels dat ik na ging denken.

    Nu heb ik na een gesprek met mijn moeder onder ogen gezien dat ik niet mijn toekomst zie met R en ik toch nog iets voel voor mijn ex.

    Mijn noeder had begrepen dat R met Valentijnsdag als verassing terug zou komen van zijn fietsvakantie. Dus heb ik haar gevraagd te sms'en dit niet te doen. Want ik wist van niks zogenaamd maar wilde niet dat hij zijn fiets vaka tie daarvoor onderbrak terwijl ik zo twijfelde.

    In de avond hebben wij gebeld en gaf ik aan dat ik de toekomst voor nu niet met hem zie en over mijn twijfels ik gaf aan toch aan mn ex te denken en dat ik hem dan iemand gun die vol voor hen gaat. We hebben altijd gezegd dat we eerlijk zouden zijn dus wilde ik dat ook. Maar anderzijds ik wilde het niet stoppen over de telefoon. We hebben afgesproken dat we zondag na zn terugkomst gaan praten.

    Nu merkte ik aan de telefoon al dat het gesprek gelijk weer over zijn ervaringen werden verteld (dat is dus oa 1 van de irritaties) en hij zei dat het kwam doordat ik nu niet kan werken door mijn oor en dat het goed kwam. Ik heb hem dus meerdere maals aangegeven dat ik hem geen valse hoop wil geven, dat hij iemand verdient die wel 100% voor hem gaat, het zijn de opvoedverschillen waarin we in botsen en het toekonstbeeld waardoor ik ook niet meer wil.

    Maar hij bleef het maar wegpraten en stejen over dat ik niet goed in mijn vel zit en uiteindelijk hebben we het afgekapt maar ik ben heel bang dat als we het gesprek hebbdn dat het gewoon niet binnen komt en dat hij denkt dat het goed komt.

    Als je dit hebt gelezen echt heel knap XD maar wat moet ik doen? Hoe zou jij dit aanpakken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hmmm. Klinkt alsof hij niet echt luistert/het niet wil snappen? Als dat zo is, denk ik dat je het toch echt met de botte bijl moet vertellen dat je niet meer verder met hem wil. Is wellicht niet zo tof, maar als hij niet luistert dan zal het niet helpen om hem zachtjes aan te pakken, ben ik bang. En qua wat jij nu verteld denk ik wel dat het handig is dat je niet over je heen laat lopen en het daadwerkelijk beëindigd.

    Succes in ieder geval, hug! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Op zulke momenten moet je gewoon direct zijn—en misschien een beetje hard, anders lijkt hij het gewoon niet te begrijpen. Gewoon zeggen: het is over en het wordt nooit meer wat tussen ons. Als je gaat zeggen van "ja en je verdient iemand beters" dan zijn jongens (vaak) geneigd om te zeggen dat het wel goed komt etc. Direct zijn.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Als een jongen mij zou zeggen "je zit gewoon niet zo goed in je vel nu" als ik hem serieus dingen vertel over toekomst en zo dan zou het al klaar zijn haha misschien ben ik hier om wel single lol
    Nee serieus tho, jij weet toch wel wat je voelt? Volgens mij probeert hij je wat om te praten en zo
    Ik zou gewoon heel kort en bondig zijn: Ik voel mij niet goed bij onze relatie, ik heb nog gevoelens voor mijn ex en twijfel bij jou. Dus voor mij is het even klaar.
    Rechtuit zijn kan geen kwaad denk ik. Nu houden jullie elkaar een beetje aan het lijntje lijkt me. :(
    Marr ik denk wel dat je er goed aan doet door te wachten tot hij terug is na zijn fietsvakantie
    Niets sneuer dan aan de telefoon gedumpt worden. Dus daar in geef ik je gelijk, dat zou ik ook doen


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Als een jongen mij zou zeggen "je zit gewoon niet zo goed in je vel nu" als ik hem serieus dingen vertel over toekomst en zo dan zou het al klaar zijn haha misschien ben ik hier om wel single lol
    Nee serieus tho, jij weet toch wel wat je voelt? Volgens mij probeert hij je wat om te praten en zo
    Ik zou gewoon heel kort en bondig zijn: Ik voel mij niet goed bij onze relatie, ik heb nog gevoelens voor mijn ex en twijfel bij jou. Dus voor mij is het even klaar.
    Rechtuit zijn kan geen kwaad denk ik. Nu houden jullie elkaar een beetje aan het lijntje lijkt me. :(
    Marr ik denk wel dat je er goed aan doet door te wachten tot hij terug is na zijn fietsvakantie
    Niets sneuer dan aan de telefoon gedumpt worden. Dus daar in geef ik je gelijk, dat zou ik ook doen
    sowiesi vind ik het niet kunnen via telefoon. Ik heb gezien hoeveel pijjndat kan doen en dat zou ik ook echt niet fijn vinden. Ik had eigenlijk liever pas na zijn vakantie het willen doen dat heb ik hem ook gezegd maar het risico dat hij morgen misschien kwam en mij juist dan verkering (klinkt zo stom) zou vragen wilde ik niet want anders had ik het nog niet laten weten . Maar wat ik ook lastig vind is dat hij mij toch weer elke dag belt. Tot nu toe was het 1 x toen ik sliep en 1 x toen ik uit eten ging en heb hem ook gezegd vanwege prepaid dat het erg duur is maarja dan denk ik wat noet ik dan zeggen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bij mijn ex had ik geen gevoelens meer en dat vond hij heel moeilijk om te begrijpen. Hij zei telkens: geef me nog een kans, terwijl ik niks meer voelde en nog een kans dus ook niet zou helpen. Probeer het zo duidelijk mogelijk te zeggen, troost hem kort en probeer vervolgens weg te gaan. Klinkt natuurlijk rot, maar als hij jou niet volledig begrijpt op dat moment, moet dat later binnenkomen en dat gaat niet zolang je er nog bent.

    Heel veel succes! Ik heb heel veel respect voor je dat je inderdaad zo eerlijk bent! Er zijn er heel veel die dat niet doen, dus echt complimenten, ondanks dat het een vervelende situatie is.

    Heel veel liefs


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Zo duidelijk mogelijk zijn, meid. Is het moeilijkste wat er is, maar echt het beste voor iedereen. Ik denk dat hij het gewoon niet wil horen en daarom excuses maakt. Ik zou inderdaad met hem afspreken en nogmaals vertellen dat je het niet meer ziet zitten. Als hij het dan nog na 3 pogingen niet begrijpt, contact verbreken.


    ars moriendi

    Dat lijkt me een vervelende situatie. Als je echte gevoelens hebt voor iemand in de zin dat je houdt van elk detail aan hen, is het niet gemakkelijk om ze te vervangen met een andere persoon. Je bent duidelijk niet over je ex en ik vind dat je het goed hebt aangepakt. Je bent eerlijk geweest tegenover die jongen en gedaan wat je moest doen.
    Het lijkt me vooral lastig omdat die jongen het vast wel voor jou heeft dus wat hij nu gaat proberen te doen is te trekken en je voor zichzelf trachten te winnen en ik denk niet dat hij zomaar gaat lossen. Het lijkt me lastig want je wordt vast onder druk gezet en je hebt het gevoel vast nu dat er geen toekomst met je ex meer inzit voor wie je gevoelens hebt dus het lijkt verleidelijk aan de andere kant op iets nieuws te proberen.

    Wat ik zou doen mocht ik in jou schoenen staan? Ik zou erkennen dat ik eigenlijk mijn ex nog wil. Niet alle relaties sneuvelen omdat mensen elkaar niet meer graag zien. Soms sneuvelen ze gewoon omdat er een probleem is in de onderbuik van de relatie. Misschien moet je gewoon jouw aandeel in de relatiebreuk met je ex aanpakken en wat aan jezelf werken en de fouten rechttrekken in de relatie met de persoon die je werkelijk graag ziet. Als je ex jouw ook nog graag ziet en je merkt dat je ondanks je breuk niet over elkaar heen komt, kun je misschien beter een relatie proberen recht te zetten met die voor wie je echt gevoelens hebt. De andere jongen vervaagt dan wel vanzelf in de achtergrond. Hij denkt dat je nu beschikbaar bent terwijl je dat in je hart eigenlijk niet bent, alleen praktisch.

    Verder zou ik zoveel mogelijk afstand proberen te houden van de jongen die jouw wilt om hem duidelijk te maken dat er niet over te onderhandelen valt. Zodra je de deur op een kier zet voor hem, zal het blijven doorgaan.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dankjewel voor alle reacties, gezien ik niet weet hoe ik meerdere reacties moet quoten doe ik het even anders.
    @M0NA dankje voor je complimenten, gezien ik een zeer duidelijk toekomstbeeld heb (en nee die hoeft niet precies te kloppen) maar past het niet. Ik wil het liefste voor mijn 25 getrouwd zijn en kinderen hebben zo mogelijk maar met zijn toekomstbeeld is hij 30 als hij klaar is met studeren, dan ben je niet bezig aan kinderen enzo en heeft hij qua werk alleen maar bijbanen terwijl ik inmiddels 2 jaar al werk.

    @Histoire Het is inderdaad lastig, van mijn ex weet ik wel dat we elkaar nog steeds dus leuk vinden want het is uitgegaan omdat hij nooit tijd vrij maakte. Ik ga nu eerst gewoon even genieten van het single zijn. Zeker ga ik ook weer contact opzoeken met mijn ex en dan hoop ik dat hij inmiddels inziet dat er meer is dan alleen werken want daar liepen we toen gewoon erg tegen aan.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Dankjewel voor alle reacties, gezien ik niet weet hoe ik meerdere reacties moet quoten doe ik het even anders.
    @M0NA dankje voor je complimenten, gezien ik een zeer duidelijk toekomstbeeld heb (en nee die hoeft niet precies te kloppen) maar past het niet. Ik wil het liefste voor mijn 25 getrouwd zijn en kinderen hebben zo mogelijk maar met zijn toekomstbeeld is hij 30 als hij klaar is met studeren, dan ben je niet bezig aan kinderen enzo en heeft hij qua werk alleen maar bijbanen terwijl ik inmiddels 2 jaar al werk.

    @Histoire Het is inderdaad lastig, van mijn ex weet ik wel dat we elkaar nog steeds dus leuk vinden want het is uitgegaan omdat hij nooit tijd vrij maakte. Ik ga nu eerst gewoon even genieten van het single zijn. Zeker ga ik ook weer contact opzoeken met mijn ex en dan hoop ik dat hij inmiddels inziet dat er meer is dan alleen werken want daar liepen we toen gewoon erg tegen aan.


    Dat klinkt als een goed plan inderdaad. Sowieso als het uit gaat moet je even ruimte voor jezelf nemen. Op elkaars lip zitten en dingen forceren, maakt het toch alleen maar erger. Ik denk dat wat tijd weg nemen van je ex het beste is wat je kan doen. Zo hebben jullie tijd om alles wat te verwerken en even ademruimte te hebben en misschien zien jullie net in door elkaar kwijt te spelen net in dat jullie eigenlijk niet zonder elkaar kunnen. Veel mensen komen tot dat inzicht, dat uiteen gaan niet altijd de beste oplossing is. Dus ik zou tijd voor jezelf nemen en de andere jongen afwijzen.
    Trouwens als jij en je ex nog verliefd zijn op elkaar dan zou ik extra uitkijken met derde partijen. Het is niet omdat jullie technisch gezien uit elkaar zijn dat je ex zijn emoties ook op die manier zullen reageren. Je ex kan zich zeer overstuur, in de war en bedrogen gaan voelen als het te ver gaat tussen jou en een andere jongen. Niet iedereen wilt iemand nog terugpakken als ze in tussentijd té intiem zijn geweest met een derde partij. Hou dus beter ook met je ex rekening hier als jullie nog verliefd zijn op elkaar. Wijs die andere jongen beter zo snel en duidelijk mogelijk af want er gaat op de lange duur echt niks goeds van komen. Je haalt alleen ellende op je dak.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2018 - 14:32 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    JimmyPalmer schreef:
    Hmmm. Klinkt alsof hij niet echt luistert/het niet wil snappen? Als dat zo is, denk ik dat je het toch echt met de botte bijl moet vertellen dat je niet meer verder met hem wil. Is wellicht niet zo tof, maar als hij niet luistert dan zal het niet helpen om hem zachtjes aan te pakken, ben ik bang. En qua wat jij nu verteld denk ik wel dat het handig is dat je niet over je heen laat lopen en het daadwerkelijk beëindigd.

    Succes in ieder geval, hug! <3


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.