• Hallo iedereen,

    Ik zit al een tijdje met een story idee in m’n hoofd, maar wist niet goed of ik wel weer een story wilde beginnen en hoe ik dit moest doen. Toch heb ik besloten om het een kans te geven. Wel heb ik hier wat hulp bij nodig.

    Het verhaal is niet echt een typisch verhaal. Het speelt zich af op een amerikaanse highschool.In dit verhaal hebben we een verteller, het karakter wat ik heb verzonnen. Dit karakter heeft een groep vrienden en mensen waar ze vaak mee te maken krijgt. In het verhaal verteld de hoofdpersoon in ieder hoofdstuk iets over een van de andere karakters. Hoe verder we in het verhaal komen hoe meer we begrijpen waarom ieder karakter is zoals hij of zij is. En waarom ze doen wat ze doen.

    Maar ik heb rollen nodig voor de vriendengroep(16/17 jaar oud, ongeveer 3 of 4), kennisen(tussen de 15 en de 18 jaar oud) en misschien een docent. Dus zou ik het heel leuk vinden als jullie een rol zouden willen maken voor dit verhaal.

    En natuurlijk krijg je in het verhaal alle credits voor jou rol.


    Invul lijstje :
    Naam:
    Geboortedatum:
    Persoonlijkheid:
    Goede punten:
    Negatieve punten:
    Korte backstory:
    Uiterlijk(het liefste met faceclaim)
    Extra(tattoo’s, piercings, huisdieren, broertjes of zusjes, etc):
    Rol in de school( docent, leerling, close met de main van het verhaal of niet, etc):

    Hoofdpersoon:


    Naam: Olivia Welsh
    Geboortedatum: 27-04-1999
    Persoonlijkheid: Olivia is een gezellige meid, ze doet niet moeilijk en blijft buiten drama. Ze kijkt vaak eerst de kat uit de boom.
    Goede punten: -gezellig
    -sportief
    - rechtvaardig
    Negatieve punten: -slecht in zelf reflectie
    - egoistisch
    Kortebackstory: (dan zou ik het verhaal te veel spoilen
    Uiterlijk:



    Extra: Olivia heeft een 15 jaar oud broertje, Cas
    Rol: Hoofdrolspeler, narrator van het verhaal.

    En reminder: perfecte personages bestaan niet!


    Vragen en of opmerkingen kun je natuurlijk hier achterlaten maar je mag ook altijd een pb sturen!

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 3 mei 2018 - 23:33 ]


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Naam: Naomi Harmon
    Geboortedatum: 13-02-1999
    Persoonlijkheid: Naomi is eigenlijk verlegen, maar als je haar leert kennen, dan is ze dat niet meer. Ze is snel bezorgd om haar vrienden en familie. Eigenlijk is ze nooit boos, maar als ze boos is, dan is ze ook niet meer normaal te krijgen.
    Goede punten: ze is zorgzaam en zelfstandig.
    Negatieve punten: ze is snel jaloers op andere mensen. Ze vertrouwt mensen niet snel.
    Korte backstory: Haar vader en moeder zijn gescheiden op haar 10e. Haar vader spreekt ze bijna nooit meer. Haar moeder is opnieuw getrouwd met een andere man en daaruit zijn 2 halfzusjes gekomen.
    Uiterlijk(het liefste met faceclaim): faceclaim: Ashley Moore
    Extra(tattoo’s, piercings, huisdieren, broertjes of zusjes, etc): Ashley wil heel graag een tattoo zetten, maar dit mag niet van haar moeder. Het liefst wil ze een hartje op haar ringvinger hebben. Ashley heeft 2 kleine halfzusjes van 5 en 7 jaar. Sinds haar 12e wist Ashley al wat ze wilde worden: een dokter, omdat ze ervan houdt om voor andere mensen te zorgen.
    Rol in de school: ze is een vriendin van Olivia. Olivia en Naomi hebben elkaar een paar jaar geleden ontmoet en zijn vriendinnen geworden.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2018 - 7:31 ]


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    Naam: Lewis Collin

    Geboortedatum: 29-10-2002

    Persoonlijkheid:
    Lewis is een koppige en betweterige jongere broertje van George Collin. Hoewel hij niet erg wijs is en niet twee keer nadenkt over zijn beslissingen. (Zoals stomdronken naar huis fietsen, omdat zijn broer bleef slapen bij het huis van zijn vriend)

    Lewis begeeft zich vaak op feesten door zijn broer en gebruikt daarom regelmatig alcohol en drugs. Hij doet wel zijn best op school, maar door de middelen die hij gebruikt vallen zijn cijfers tegen: hij zou net de eindstreep kunnen halen. Verder heeft hij geen vrienden buiten zijn broer.

    Toch is Lewis wel meer dan het hondje van George en heeft hij een ruime interesse. Zoals geschiedenis (door zijn moeder), verschillende landen in de wereld (Oekraïne, Peru en Nepal fantaseert hij het meest over) en stromingen binnen de politiek. Hij praat er ook graag over, maar word door sommige oogrollend aangekeken.

    Goede punten:
    +motivatie voor school
    +grote intresses
    +spraakzaam

    Negatieve punten:
    -leeft niet zijn eigen leven; doet zijn broer na
    -koppig en betweterig
    -denkt niet goed na

    Korte backstory: Lewis komt van een rijke familie dat komt doordat zijn moeder een bekend historisch-roman schrijfster is met een aantal bestsellers op de lijst. (Meestal over de 18e eeuw) Zijn vader werkt niet en is een huisvader voor Lewis en George. Het gezin is gelukkig, gaat veel op vakantie binnen Amerika en af en toe Canada. Lewis is dan ook best verwend.

    Lewis heeft altijd naar zijn broer opgekeken, omdat hij sociaal was en veel vrienden had. Lewis is hem daarom ook altijd aan hem gaan hangen om zoveel mogelijk profijt te maken van zijn populairiteit.

    Uiterlijk: Lewis draagt veel dure merkkleding, maar bezit niet verschillende soorten kleren in huis: meestal een wit t-shirt met lerenjas en blauwe jeans. Zelf is hij nog klein (1:50), maar nog in de groei ook is hij tenger en slungelig gebouwd.



    Extra: Lewis is vernoemd naar ‘Lewis Carrol’ de schrijver van ‘Alice in Wonderland’. Omdat hij er niets mee heeft, noemt hij zichzelf Lew.

    George, de broer van Lewis is in 7-1-1999 geboren en is dus in het begin jaar 17, maar word snel 18.

    Rol: Hij kan close zijn met de main plot (misschien een veroorzaker van een subplot, die de mainplot verergerd), maar is niet iemand die de hoofdpersoon goed zou kennen vanaf het begin. Hij leert wel de hoofdpersoon tijdens het verhaal kennen, maar als daar een vriendschap uitkomt in het verhaal (ze schelen wel 2,5 jaar) is aan jouw.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2018 - 9:44 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik ga er even eentje voor je maken. Hij komt er zo aan :3


    ~My Mind Is Free~

    Naam: Eli Taylor

    Geboortedatum: 04-08-1999

    Persoonlijkheid: Eli is het sluwe type. Ze lijkt braaf en verantwoordelijk, maar achter dat gordijn schuilt een meisje die maar al te graag "bad" en "stoer" wil zijn. Ze praat niet veel en is een muurbloempje met verborgen eigenschappen. Ze is van zichzelf best onzeker, voornamelijk om buiten de boot te vallen. Ze houdt van Anime en gamen. Dit laatste doet ze het liefst de hele dag.
    Eli is een ware meester met de pencil. Uit het hoofd schildert en tekent ze de meest bijzondere dingen. Ze is dol op fantasie en magie en dit zie je ook goed terug in haar tekeningen. Normale mensen bestaan niet in die wereld. Elk karakter die ze maakt heeft wel iets bijzonders, zoals drie ogen of een hondenhoofd.
    Eli heeft ook een duistere kant. Haar hoofd is één grote, zwarte wolk. Ze kikt op moorden en struint het liefst het hele internet af naar waargebeurde thriller verhalen.
    Zelf weet ze niet waarom ze dit zo interessant vindt en daarom vertelt ze het aan niemand. Ze schaamt zich er behoorlijk voor.
    Eli is een erg zelfstandig meisje en vind het niet erg om alleen te zijn. Thuis zit ze dan ook veel op haar kamer.

    Goede punten: +Creatief
    + Goede prestaties op school
    +Doorzetter

    Negatieve punten: -Onzeker
    -Laat makkelijk over zich heen lopen/ Geen weerwoord geven
    -Moordlustige gedachtes

    Korte backstory: Eli heeft een redelijk rustige jeugd gehad. Haar ouders zijn beide zakenmensen en voornamelijk haar vader reist de hele wereld over. Het geld wat er verdient wordt, heeft Eli nooit echt gezien. Ze is dan ook geen verwent nest.
    Erg sociaal zijn ze thuis niet. Over problemen of gevoelens werd nooit gepraat, dus dat doet Eli nog steeds niet. Wel leggen haar ouders een grote prestatiedruk bij hun dochter neer, omdat ze beide een goede carrière hebben. Hierdoor werd er van Eli al vroeg verwacht dat zij het ook zo hoog zou schoppen.

    Uiterlijk(het liefste met faceclaim): Krysten Ritten.



    Extra(tattoo’s, piercings, huisdieren, broertjes of zusjes, etc): Eli heeft twee oudere broers van 25 en 26 jaar. Beide zijn al afgestudeerd en werken in het zelfde bedrijf als hun vader.
    Eli's moeder is allergisch voor zo'n beetje alles met haar of veren, dus huisdieren zijn er nooit geweest.
    De namen van de andere gezinsleden:
    Vader: David Taylor
    Moeder: Megan Taylor
    Broer 26: William Taylor
    Broer 25: Chris Taylor
    Iedereen heeft het zelfde donkere haar als Eli, behalve de moeder die heeft donkerblond.

    Rol in de school( docent, leerling, close met de main van het verhaal of niet, etc): Ze is een leerling, een klasgenoot van Olivia. Ik vind het moeilijk te bepalen of ze al close is met Olivia, want dat moet in het verhaal passen. Opzich is Eli heel erg op zichzelf, dus het zou kunnen dat ze nog niet close zijn, maar dat ze in het verloop van het verhaal steeds meer met elkaar omgaan. Ik denk echt dat je dit zelf moet beslissen.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2018 - 14:06 ]


    ~My Mind Is Free~

    Ik vind ze allemaal super vet! Ik was alleen iets vergeten in het invullijstje, zouden jullie dat nog even er bij willen zetten?


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Punkish schreef:
    Ik vind ze allemaal super vet! Ik was alleen iets vergeten in het invullijstje, zouden jullie dat nog even er bij willen zetten?


    ik heb het gedaan!


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    DreamyHoran schreef:
    (...)

    ik heb het gedaan!

    Super dankjewel!!


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Punkish schreef:
    Ik vind ze allemaal super vet! Ik was alleen iets vergeten in het invullijstje, zouden jullie dat nog even er bij willen zetten?


    Heb het gedaan, ik heb wel wat aan jouw overgelaten zodat je soepel kan zijn met het plot.

    Ook heb ik de leeftijd van de broer er in gezet, als je hem graag in het verhaal wil kan ik van hem een aparte rol maken.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2018 - 9:49 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Heb het gedaan, ik heb wel wat aan jouw overgelaten zodat je soepel kan zijn met het plot.

    Ook heb ik de leeftijd van de broer er in gezet, als je hem graag in het verhaal wil kan ik van hem een aparte rol maken.

    Ik denk dat het wel heel intressant zou zijn als hij ook in het verhaal zit , dus als je er zin in hebt zou ik het erg waarderen! :)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Heb je nog iemand nodig?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Punkish schreef:
    Ik vind ze allemaal super vet! Ik was alleen iets vergeten in het invullijstje, zouden jullie dat nog even er bij willen zetten?


    Done :3


    ~My Mind Is Free~

    Punkish schreef:
    (...)
    Ik denk dat het wel heel intressant zou zijn als hij ook in het verhaal zit , dus als je er zin in hebt zou ik het erg waarderen! :)


    Dat komt voor elkaar! Misschien niet vandaag, maar morgen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Arrancar schreef:
    Heb je nog iemand nodig?

    Ja zeker! Ik zoek nog 1/2 docenten en nog 2/3 studenten :)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Naam: George Collin
    Geboortedatum: 1999-7-1

    Persoonlijkheid:
    George is iemand die er voor zijn vrienden is en veel voor hen over heeft. Voor hen geeft hij veel tijd vrij en geeft hij geld wanneer ze dat nodig hebben. Hij kan zich afstandelijk opstellen tegen ouderen (tegen zijn ouders heeft hij zelfs geen respect), maar tegen leerlingen is hij sociaal. Daarom ook dat hij populair is onder sommige meisjes.

    Hij houd veel van zijn broertje Lewis, maar ergerd zich ook mateloos aan hem. Daarom pest/plaagt hij hem ook veel. Zo wed hij dat zijn broertje het niet durft om met een pistool te schieten of wijn te drinken. Vaak doet Lewis dit wel en komt het broertje er niet goed vanaf.

    Goede punten:
    +is er voor zijn vrienden
    +houd veel van zijn broertje
    +sociaal tegen leerlingen
    +niet gierig (geeft geld uit, wanneer nodig)

    Negatieve punten:
    -plaagt en pest zijn broertje
    -afstandelijk tegen ouderen
    -geen respect ouders
    -steelt (zie backstory)

    Korte backstory:
    George handelde op zijn zestiende in drugs door een grote inkoop te doen ten koste van de rekening van zijn ouders (hij steelt hun pinpas en ontdekte hun code) en verkoopt diezelfde drugs voor een hoger prijs aan andere leerlingen.

    Ouders hadden natuurlijk meteen door dat hun rekening daalde, maar George vertelde hun dat hij het uitgaf aan kleding. Hij nam een bijbaan bij de supermarkt en koopt sindsdien in met zijn eigen rekening.

    Dit was niet de eerste keer dat hij van zijn ouders stal. Op zijn twaalfde stal hij wijn voor zijn vrienden.

    Uiterlijk(het liefste met faceclaim): Hij is gespierd en 1:80 lang. Hij heeft bruin haar en blauwe ogen. George kleding bestaat net als die van Lewis, uit merkkleding, maar gevarieerder van kleur.



    Faceclaim: Colton Lee Haynes (2007)

    Extra(tattoo’s, piercings, huisdieren, broertjes of zusjes, etc): George luistert het liefst naar harde muziek; metal, hardrock en punk. Op sommige momenten op huisfeesren treitert hij hen door harde muziek op te zetten en zelf alleen te dansen, terwijl anderen zoeken naar de boxen.
    Rol in de school( docent, leerling, close met de main van het verhaal of niet, etc): Klasgenoot van Olivia, close met de main verhaal.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2018 - 16:59 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Punkish schreef:
    (...)
    Ja zeker! Ik zoek nog 1/2 docenten en nog 2/3 studenten :)

    Ik kijk er straks of morgen even naar voor je c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque