• Ik hoop natuurlijk dat jullie nee zeggen, maar wees vrij gewoon voluit je mening te geven, hahaha.
    In ieder geval. Met het kerstdiner heb ik blijkbaar iets gezegd en kwam er iets uit voort van dat ik met pasen maar een vegetarisch menu zou samenstellen en koken. (Ik ben vegetarisch btw.) Nou goed, die challenge ga ik wel aan, want ik ben er graag om mensen het voordeel van vegetarisme te laten zien. Maar vandaag kwam het weer ter sprake (want, half vasten), en wat bleek? Ja, dat gaat toch echt niet gaan. "Papa maakt wel het vlees klaar." "Zonder vlees kun je geen fatsoenlijk gerecht maken." etc etc. Mijn ouders zijn het type ouders wat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd vinden. Dat klinkt misschien raar als je weet dat we vandaag iets hebben gegeten waar geen vlees in zit, maar zoiets komt een keer op de drie maanden of nog minder voor. Mijn (chagrijnig) zusje eet wel vaker geen vlees op kot, maar dat is omdat het te duur is. Ook zij is hard van mening dat vlees bij het paasmenu hoort.
    Op een gegeven ogenblik kwamen ze met het compromis: van de vier gangen moet er minstens één gang zijn waarin vlees zit. Ik ben het hier dus absoluut mee eens. Het doel van dit diner was om te laten zien dat vegetarisch eten ook variabel en lekker en vullend kan zijn, maar daar lijken ze doof aan.
    Ga ik te ver door te vechten voor een volledig vegetarisch menu? Wat denken jullie?

    Nogmaals, dit is geen topic waarbij dat ik huil en dat jullie mij moeten troosten met "je hebt helemaal gelijk meisje". Maar dit is echt een reality check. Mijn ouders/zusje doen het voelen alsof ik te ver ga, maar in mijn ogen is er niets verkeerd met één keer laten zien dat het ook allemaal vegetarisch kan. Puur om de variatie en dat er nog iets buiten vlees is, volledig losstaand van milieu, ethiek en gezondheid.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2018 - 13:50 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Anders ga je voor Pasen akkoord met één gang met vlees en nodig je ze een andere keer uit voor een diner zonder vlees? Dan wordt het ook losgekoppeld van een ‘feestdag’.


    Tja, je kan een mens nou eenmaal niet dwingen. Als zij heel graag vlees eten, dan kan ik mij voorstellen dat ze met een dag als Pasen graag iets van vlees eten. Betekent wel ook dat ze jou nooit of te nimmer zouden mogen dwingen vlees te eten. Er moet gewoon voor beiden zijn wat wils. Het is goed van je om een poging te doen hen in te laten zien dat het ook kan zonder vlees, maar als ze daar niet voor open staan, lijkt het mij onverstandig om je mening door te drammen. Zij mogen immers net zo goed vinden dat vlees bij een volledige maaltijd hoort als dat jij mag vinden dat dat niet zo is. Het lijkt mij sowieso niet iets om een ruzie om te starten in je familie. Zolang ze jou maar niet dwingen vlees te eten.


    At the end we're all cursed

    Ik denk dat je hen al heel wat kan laten inzien door drie gangen voor te schotelen zonder vlees. Beter dat dan alle gangen met, toch?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Misschien kun je voor een andere dag een keer een maaltijd met gangenmenu zonder vlees maken? En dan Pasen met vlees of maar een of twee gangen met vlees?


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Je zou ook je vegetarische diner maken en bij een van de gangen een niet-vegetarisch alternatief? Zelf heb ik wel eens te maken gehad met mensen die een allergie/intolerantie hebben en voor hen regelde ik dan een alternatief.

    Verder vind ik niet dat je te ver gaat. Wel vind ik het paasdiner geen onderwerp wat het waard is om ruzie over te maken, maar goed, dat hen ik.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2018 - 14:09 ]


    26 - 02 - '16

    Ik denk dat het misschien een goed idee is om voor het paasdiner akkoord te gaan, mits je dan een andere keer een diner mag komen om het te laten zien. Als zij er zo kritisch tegenover staan, zijn ze misschien bang dat het hun paasdiner 'verpest' of anders maakt dan normaal. Ik vind het wel een beetje flauw, aangezien het afgesproken was, maar persoonlijk zou ik dan proberen ze op een andere gelegenheid te overtuigen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Tja, sommige mensen eten nu eenmaal graag vlees denk ik? Ik denk niet dat je mensen jouw mening kunt opdringen, dus ik zou in jouw plaats het zo laten en er geen ruzie meer om maken. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind het eigenlijk best een goed compromis. Ik denk dat je het beter kan opbouwen, en dan bij een andere feestdag wel proberen te opteren voor een volledig vegetarisch menu? Ik denk dat je zo gemakkelijker resultaten krijgt (:


    Mhm?

    Roundhouse schreef:
    Tja, je kan een mens nou eenmaal niet dwingen. Als zij heel graag vlees eten, dan kan ik mij voorstellen dat ze met een dag als Pasen graag iets van vlees eten. Betekent wel ook dat ze jou nooit of te nimmer zouden mogen dwingen vlees te eten. Er moet gewoon voor beiden zijn wat wils. Het is goed van je om een poging te doen hen in te laten zien dat het ook kan zonder vlees, maar als ze daar niet voor open staan, lijkt het mij onverstandig om je mening door te drammen. Zij mogen immers net zo goed vinden dat vlees bij een volledige maaltijd hoort als dat jij mag vinden dat dat niet zo is. Het lijkt mij sowieso niet iets om een ruzie om te starten in je familie. Zolang ze jou maar niet dwingen vlees te eten.


    Dit^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zij dwingen jou niet om vlees te eten, dus zou ik hen andersom ook niet het gevoel geven dat jij hen wel perse iets vegetarisch wilt voorschotelen. Ik vind het persoonlijk een goed compromis!


    ars moriendi

    Ik snap ergens je punt wel maar met een feestdag weet ik niet of dat het een heel handig moment is. Zelf houd ik ook van teveel vlees om dat niet te eten; zeker met een feestdag.

    Ik zou zelf daarom ook zeggen of erin gaan met 1 ding vlees of een ander keer dit doen. Of je maakt iets waarbij vlees zelf toegevoegd kan w9rden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik vind je intentie goed en ik denk dat mijn ouders er wel voor open zouden staan. Ikzelf zou er ook wel benieuwd naar zijn trouwens. Maar misschien is zo'n paasmenu een te grote stap voor jouw familie omdat het een speciale gelegenheid is ofzo? Misschien moet je eens een keertje zomaar een diner organiseren met enkel vegetarisch eten. Ik vind het geen slechte compromis trouwens, je hebt nog steeds 3 gangen waarin je je kunt laten gaan (: (Probeer het hoofdgerecht voor jouw rekening te nemen, want in desserts en voorgerechten is het makkelijker om te negeren dat er geen vlees in zit.)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Als je eerder met je ouders al had afgesproken dat je vegetarisch zou koken denk ik dat ze zich aan hun afspraken moeten houden maar ik kan de andere kant ook begrijpen
    Misschien kan je ze eens op een gewone dag laten zien dat vegetarisch eten ook lekker is! Dan kan jij voor ze koken en kunnen hen vlees eten op Pasen, dan is iedereen toch blij?


    NETFLIXER 4 LIFE

    IMijn moeder is vegetarisch, dus ik ben misschien een beetje bevoordeeld. Ik en de rest bij mij thuis niet, ik denk dat wij juist meer vlees eten omdat mijn moeder vergetarisch is onder het mom van ja maar omdat jij vegetarisch bent mogen wij het niet eten. Maar ik vind dat als je echt goed vegetarisch kan koken, je hete cht wel kan missen! Je moet niet alleen het vlees weghalen, maar er iets voor terug plaatsen.
    Ik vind echter niet dat jij hun kan dwingen helemaal geen vlees te eten. Ik denk dat 1 een goede compromis is. Jij kan hun daarbij mooi imponeren met wat je wel zonder vlees gaat maken! Zie het als iets positiefs! 1 op de 4 gangen, dat zijn er drie waar jij op los kan gaan! You can do it!


    Talent is worthless unless exercised

    Sorry hoor, maar jij kookt, dus jij beslist. Dat ze anders zelf met Pasen koken is mijn mening.


    Queer zijn is gewoon alles