• Ik hoop natuurlijk dat jullie nee zeggen, maar wees vrij gewoon voluit je mening te geven, hahaha.
    In ieder geval. Met het kerstdiner heb ik blijkbaar iets gezegd en kwam er iets uit voort van dat ik met pasen maar een vegetarisch menu zou samenstellen en koken. (Ik ben vegetarisch btw.) Nou goed, die challenge ga ik wel aan, want ik ben er graag om mensen het voordeel van vegetarisme te laten zien. Maar vandaag kwam het weer ter sprake (want, half vasten), en wat bleek? Ja, dat gaat toch echt niet gaan. "Papa maakt wel het vlees klaar." "Zonder vlees kun je geen fatsoenlijk gerecht maken." etc etc. Mijn ouders zijn het type ouders wat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd vinden. Dat klinkt misschien raar als je weet dat we vandaag iets hebben gegeten waar geen vlees in zit, maar zoiets komt een keer op de drie maanden of nog minder voor. Mijn (chagrijnig) zusje eet wel vaker geen vlees op kot, maar dat is omdat het te duur is. Ook zij is hard van mening dat vlees bij het paasmenu hoort.
    Op een gegeven ogenblik kwamen ze met het compromis: van de vier gangen moet er minstens één gang zijn waarin vlees zit. Ik ben het hier dus absoluut mee eens. Het doel van dit diner was om te laten zien dat vegetarisch eten ook variabel en lekker en vullend kan zijn, maar daar lijken ze doof aan.
    Ga ik te ver door te vechten voor een volledig vegetarisch menu? Wat denken jullie?

    Nogmaals, dit is geen topic waarbij dat ik huil en dat jullie mij moeten troosten met "je hebt helemaal gelijk meisje". Maar dit is echt een reality check. Mijn ouders/zusje doen het voelen alsof ik te ver ga, maar in mijn ogen is er niets verkeerd met één keer laten zien dat het ook allemaal vegetarisch kan. Puur om de variatie en dat er nog iets buiten vlees is, volledig losstaand van milieu, ethiek en gezondheid.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2018 - 13:50 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind persoonlijk als zij jou niet gaan dwingen om vlees te eten, dat je ook niet moet gaan doorduwen om volledig vegetarisch te eten als zij dat niet willen, vooral als ze het al oké vinden om een 3/4de vegetarisch menu te eten.


    Ex astris, sciencia

    Op een gegeven ogenblik kwamen ze met het compromis: van de vier gangen moet er minstens één gang zijn waarin vlees zit. Ik ben het hier dus absoluut mee eens. Het doel van dit diner was om te laten zien dat vegetarisch eten ook variabel en lekker en vullend kan zijn, maar daar lijken ze doof aan.

    Denk dat je het woord niet bent vergeten, want zoals het er nu staat ben je het juist wel eens met je ouders en zusje. Het viel mij op, sorry.

    Ik zou voorstellen om dan drie gangen te doen of dus van dat vegetarische vlees erin verwerken. Ook om te laten zien dat het even lekker is als vlees eten en dat je dus niet per se vlees hoeft te eten om dezelfde smaak te krijgen.


    Physics is awesome

    Hmm, Ik vind het eerlijk gezegd wel het proberen waard. Ik houd ook wel van vlees, maar het is niet dat ik perse bij alle gerechten vlees wil hebben.
    Ik zou er zelf wel voor open staan om het een keer te proberen (:


    We were the forever that didn't last

    Om eerlijk te zijn vind ik dat je best een compromis kunt sluiten. Ik vind het ook een beetje raar dat je ouders er zo fel op tegen zijn terwijl ze weten dat jij vegetarisch bent?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik snap je ouders maar jij kookt, dus jij kiest, toch? Als ze het niet eens zijn met wat jij kookt gaan ze zelf maar in de keuken staan? Ze weten dat jij vegetarisch bent en toch kiezen ze ervoor dat jij het mag bepalen en koken. Ik snap het probleem nu dus niet zo goed. Is het ook de bedoeling dat jij het bedenkt en klaarmaakt of neemt een ander dat helemaal over? Kun je overdag niet (mochten jullie dit doen) hapjes met vlees doen, dat een ander familielid daar voor zorgt?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen