• Ja, ik word er helemaal gek van. Sinds ongeveer een half jaar krijg ik zo'n gigantische jeuk als ik mijn benen scheer en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb verschillende scheermesjes geprobeerd, scheerschuimen, scheergels, crèmespoeling, wel of juist niet insmeren - niks werkt. En kijk een beetje leuk prima, maar ik krab (bewust en onbewust) echt mijn hele benen tot bloedens toe open. Ik zie het dan ook weer niet zitten om dan maar een oerwoud te laten groeien :/
    Iemand een gouden tip? Ik lig nu wakker van de jeuk, vandaar dit random topic.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Is je huid misschien gevoeliger geworden? Ik heb de ene keer wel bultjes en de andere keer niet. Vind het ook maar raar. MT dan maar!


    ars moriendi

    Heb je wel eens eerst talkpoeder/babypoeder geprobeerd? Dat werkt bij mij erg goed. Eerst even onder poederen en dan scheren en daarna afspoelen.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Misschien een andere manier van ontharen proberen? Voor mijn benen gebruik ik bijv. zo'n apparaatje dat de haartjes er uit trekt. Doet wel even verschrikkelijk veel pijn (vooral de eerste paar keren, hoe langer je het doet, hoe minder erg de pijn is), maar daarna heb ik helemaal nergens last van. Geen pijn, jeuk of iets anders vervelends, alleen heel soms een ingegroeid haartje.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Heb geprobeerd direct na het scheren je benen in te smeren met Garnier bodylotion? Probeer de grote rode fles. Ik heb ook altijd gekriebel na het scheren, dus na het douchen smeer ik die erop en heb ik er geen last meer van ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Geen idee wat het kan zijn. Waar ik zelf altijd last van heb, als ik me tussen mn benen scheer, onstaan er rode bultjes die heel erg kunnen jeuken.


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Dit heb ik niet echt bij mn benen maar vooral tussen mn benen. Een must is altijd een scherp, nieuw mesje. Evt kun je een keer iets anders gebruiken. Ik heb best lang ontharingscreme gebruikt op mn benen en evt kun je harsen?


    The truth is out there.

    Misschien kun je een elektrisch scheermes gebruiken ipv een normaal mesje? Dan zijn je benen niet super glad, maar om te kijken of de jeuk dan ophoud?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Herkenbaar. Bij mij helpt babyolie na het scheren, dat zou je kunnen proberen. (Of een andere soort olie ;P)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Even mt.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Het is heel normaal dat het jeukt, helaas. Da's een teken dat er weer nieuwe haartjes groeien. De manier om daar vanaf te komen is door een andere manier dan scheren te gebruiken, harsen bijvoorbeeld.
    Ik scheer mijn benen overigens onder de douche en ik heb er nauwelijks last van, misschien dat dat helpt?


    Deep inside, I've never felt alive

    Scheren onder de douche of niet maakt niks uit. Ik zal eens olie proberen!
    Ik hars me ook weleens, maar soms is scheren gewoon even makkelijker. En jeuk ken ik, dat heb ik altijd al wel gehad, ook tussen mijn benen, maar dat is dat gewoon even een beetje kriebel van nieuwe haartjes. Dit is zo'n jeuk die 4 dagen duurt waarbij je eigenlijk gewoon schuurpapier wilt pakken om je huid eraf te schuren.
    Dus, ik ga op zoek naar olie en die Garnier. Als dat niet werkt ga ik wel over op zo'n pijnlijk elektrisch ding :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ga eens langs bij een dermatoloog? Ik heb zelf een extreem droge huid aan mijn benen en de jeuk die jij beschrijft had ik altijd (niet alleen na het scheren, maar ja, kan zijn dat je huid dan vatbaarder is ofzo). Het was echt een jeuk waar ik s avonds niet van in slaap kon vallen, zo erg was het :')

    Ik zou trouwens ook echt naar een dermatoloog gaan en niet naar een huisarts. Mijn huisarts zei toen dat de jeuk wel zou stoppen met wat olies en zeep voor droge huid, maar dat deed echt niks.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2018 - 14:49 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.