•       Lieve Q'ers,

    Ik zit met een minimaal probleemje: namelijk dat ik een gigantische angst heb om te daten en tot op zekere hoogte ook maar om met jongens te praten (in real dan — via whats'app oid maakt het me vrij weinig uit). Nu ben ik alweer vijf jaar single like a pringle en heb ik het afgelopen jaar wel eens een date aanbod gekregen. Maar, wat doe ik dan met mijn stomme hoofd: ik blaas alles af en verwijder me gewoon uit 't leven van die mannen. Geen date. Geen afwijzing. Geen angst. Geen problemen. Geen niets.

    Nu vraag ik dus: wie heeft dit ook // wie heeft er gouden tips?

    Ik vind het overigens heel lief dat iedereen zal gaan zeggen: gewoon proberen, hij vindt het ook spannend, je hebt niets te verliezen, etc.
    Maar het is niet gewoon 'zenuwachtig' zijn. Het gaat hier om een halve paniekaanval en een gigantische angst niveau, dus ik kan het niet 'gewoon' proberen. D:

    Liefs,
    Mirte


    Dat klinkt als iets waar je met een psyholoog over moet gaan praten als ik eerlijk ben, die kan je waarschijnlijk verder helpen (:


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Dat klinkt als iets waar je met een psyholoog over moet gaan praten als ik eerlijk ben, die kan je waarschijnlijk verder helpen (:


    Ja hier heb ik serieus al vaker over nagedacht — vooral omdat het probleem waarschijnlijk veel dieper zit rondom bindingsangst en onzekerheid. Maar het voelt als zo'n grote stap voor zoiets 'stoms', begrijp je?

    [ bericht aangepast op 4 april 2018 - 15:02 ]


    Komt me ergens wel bekend voor. :') Toen ik vorig jaar op date werd gevraagd heb ik diegene genegeerd, verwijderd als vriend en zo. I'm such a goos person, lol.

    Mirte, will you date me?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wat is het precies waar je zo bang voor bent? Is het de eerste ontmoeting, met ze praten, bang voor afwijzing, bang om in de steek gelaten te worden, enz?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Plunkett schreef:
    Komt me ergens wel bekend voor. :') Toen ik vorig jaar op date werd gevraagd heb ik diegene genegeerd, verwijderd als vriend en zo. I'm such a goos person, lol.

    Mirte, will you date me?


    Yes please — dan kunnen we samen awkward potatos zijn.


    FireKeeper schreef:
    Wat is het precies waar je zo bang voor bent? Is het de eerste ontmoeting, met ze praten, bang voor afwijzing, bang om in de steek gelaten te worden, enz?


    Het is echt álles — de eerste ontmoeting, de awkward silences, de afwijzing dat ze denken 'God wat een trol', onzekerheid over hoe ik ben en hoe ik er uit ziet // maar dus ook echt long term van 'ik kan m'n hart weer laten breken'.


    Sorry ik heb geen tips voor je. Ik heb nog nooit gedated :’D


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Voor altijd samen. ♥️


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    De enige tip die ik kan geven is enorm cliché, sorry, maar blijf jezelf. Verder kan je je inbeelden dat de ander het allicht ook eng/spannend kan vinden.
    Misschien helpt het om iemand mee te nemen die je als het ware weer kan lozen als het goed zit (zeg maar bijvoorbeeld eerst een vriendin meenemen die later "verdwijnt" als het goed gaat, omdat "ze ergens heen moet" if you know what I mean).

    Dat was het wel even voor zover ik wat weet. Als mij meer te binnen schiet, zal ik dat bij deze reactie zetten.


    26 - 02 - '16

    Ah girl, ik heb dit heel lang ook gehad. Ben uiteindelijk een relatie aangegaan die ik na een halfjaar alweer uitmaakte omdat het me stikbenauwd maakte. Ik was degene die zat te huilen bij het uitmaken, want het was een superlieve jongen met een hart van goud die het niet verdiende. Maar het ging gewoon niet.

    Het heeft bij mij vrij lang geduurd, maar ik merk dat ik steeds meer begin open te staan voor een relatie. Helaas kom ik nu juist allemaal mannen tegen die nog in de situatie zitten waar ik eerst in zat en dus niets serieus willen beginnen. Typisch.

    Het kan dus zijn dat dit nog bijtrekt in de komende jaren. Zoals mijn moeder het zo mooi zegt: je kunt er naartoe groeien, en op een dag, ben je dan wel klaar voor die aanvulling op je leven.

    Mocht je er echt onwijs mee zitten, zou ik ook aanraden toch met een psycholoog te gaan praten. Is echt niet raar of iets "kleins" of iets in die trant. Als jij er echt heel erg mee zit, zijn die mensen er om te helpen.


    ars moriendi

    Heel herkenbaar, helaas :'D Ik zit ook nog altijd te wachten op de gouden tip(s)


    El Diablo.

    Eerlijk? Ik heb nog nooit zo'n spontane date gehad vanwege hetzelfde (of gewoon geen behoefte aan dates)

    De enige twee relaties die ik tot nu toe heb gehad zijn ontstaan uit vriendschappen zonder dat er officiële dates bij kwamen kijken. Het was gewoon opeens een relatie en uit eten/naar pretparken enzo gaan zat al in het originele vriendenpakket inbegrepen haha.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Helaas ben ik hier ook schuldig aan. :')
          Alles is prima met een jongen zolang ik degene in de friendzone hou, zodra het ook maar iets meer dan vriendschappelijk is, ben ik weg. Daarbij word ik echt ontzettend misselijk wanneer het aan komt op dates - tot het punt dat ik nog net niet moet overgeven. What a wonderful love life.

    [ bericht aangepast op 5 april 2018 - 0:56 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Oké maar even serieus mensen ik heb zondag een date // een echte fucking date.

    PANIEK. PANIEK. PANIEK.


    Wat ik denk is dat je het misschien eerlijk moet vertellen tegenover hem. Als hij vreemd reageert of wat dan ook, weet je in ieder geval zeker dat hij niet de ware is. Daarbij weten jullie dan beide waar je aan toe bent.

    Ik raad aan om een uurtje voor je date even in een stress-arme zone door te brengen. Neem een groot glas kamille-thee, lees je favoriete boek of teken iets onzinnigs. Probeer je telefoon of laptop te vermijden en gewoon even je rust vinden. Dan ga je een stuk geruster je date in.

    Ik weet niet wat je tijdens je date gaat doen, maar het helpt als het iets is waar je naar uitkijkt. Zoals bijvoorbeeld de film die je altijd al hebt willen zien. Of naar de boekenwinkel - een plek waar je je op je gemak voelt. Als je gewoon naar een café gaat om iets te drinken, ben je gedwongen om actief in gesprek te gaan wat stress kan opleveren omdat je niet weet wat je moet zeggen. Vandaar dat ik je de bios aanraad - of gewoon een plek waar jij je op je gemak voelt.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, meis! Heel veel sterkte.


    I have seen my own sun darkened

    McLean schreef:
    Oké maar even serieus mensen ik heb zondag een date // een echte fucking date.

    PANIEK. PANIEK. PANIEK.


    MIRTE IM SO EXCITED FOR YOU EN ZO JALOERS OP DIE GUY WANT JE BENT ECHT EEN GEWELDIGE VROUW. If u need to talk, rant or need some advice let me know. (flower)


    The truth is out there.