• Peroneuspees problemen op een prettige praktijk. Peroneuspees problemen op een prettige praktijk. Peroneuspees problemen op een prettige praktijk. Peroneuspees problemen op een prettige praktijk. Peroneuspees problemen op een prettige praktijk.

    Super veel feest voor mij natuurlijk! Ik heb een vet leuke stage, waar ik me enorm thuis voel en ik zit momenteel op de helft van mijn stage. Alles ging top, maar natuurlijk moet iets roet in het eten gooien. Sinds (toch niet zo'n)Goede Vrijdag heb ik een kleine blessure aan mijn peroneuspees en toen viel het me eigenlijk niet zo op. Ik weet ook niet hoe ik er in godsnaam aan ben gekomen want heb alleen maar op bed zitten schrijven het hele weekend (mensen in de chat kunnen dat beamen). Maar sinds drie dagen is het toch wel erger en nu zit ik aan 3 ibuprofen en drie paracetamol per dag om mijn stage vol te houden zonder pijn.
    Dus.. hartstikke kansloos gewoon.

    Voor de mensen die niet weten waar de peroneuspees zit (dat wist ik overigens ook niet, dankjewel Papa), dat is deze makker:



    Het is de pees die vanuit je kuit doorloopt tot je voet. Mocht die dus een beetje last hebben van een ontsteking, zoals waarschijnlijk bij mij, dan heb je dus bij elke kuitbeweging last van deze pees.......

    Heeft iemand ook een fijne blessure gehad op zo'n handig moment?

    [ bericht aangepast op 5 april 2018 - 17:02 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Oei, vervelend! Hopenlijk gaat het snel over. Beterschap!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik heb zelf ook een blessure aan mijn peroneuspees

    [ bericht aangepast op 18 okt 2018 - 0:17 ]


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Ugh, die stomme peroneusspieren kunnen me echt de pot op, ik kan ze nooit onthouden #AnatomieStuderenEnWenenOmdatHetZoveelIs

    Maar heel erg veel sterkte, lijkt me echt niet aangenaam om mee te zitten :/


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb wel eens 's ochtends een beenspier verrekt terwijl ik later op die dag onderzoek moest laten doen van hoe ik liep (hoe mn benen en voeten enzo stonden)

    Ik moest "normaal" lopen dus dat deed me wel zeer met die dode spier, haha, maar het was gelukt!

    In ieder geval beterschap! Een ontstoken pees is echt naar.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Thanks iedereen haha ik hoop ook immens dat het snel wegtrekt! Blijkbaar ben ik dus niet de enige die last heeft van deze verdraaide pees xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Auch dat klinkt pijnlijk D:. Beterschap!

    Ik had tijdens mijn stag drie weken rondgelopen met een zwaar gekneusde teen , maar ik voelde niks omdat ik tijdens die 3 weken aan de zware pijnstilling zat. Na de pijnstilling voelde ik hem 'plots' toch wel.....


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    Auch dat klinkt pijnlijk D:. Beterschap!

    Ik had tijdens mijn stag drie weken rondgelopen met een zwaar gekneusde teen , maar ik voelde niks omdat ik tijdens die 3 weken aan de zware pijnstilling zat. Na de pijnstilling voelde ik hem 'plots' toch wel.....


    Ja ik ben bang dat ik zoiets nu ook heb... Dus min vader raadde aan overdag niets te nemen (dus sochtends niets) en dan eind van de middag wel, ondat ik anders niet voel hoe erg ik hem overbelast.

    Maar ik heb wel een probleem... Op de praktijk werken nu 3 mensen: de inval dierenarts (omdat de dierenarts met zwangershapsverlof is maar ze woont erboven), de assistente van 20 jaar en ik. Er zijn maar twee stoelen aanwezig en ik heb een zere poot... En ze denken ook niet aan me ofzo, dus dan moet ik vragen of ik mag zitte omdat ik zielige autjes heb... Ik kan dat niet. Net als stilzitten op rustige momenten omdat ik me dan lui en ongeinteresseerd voel..
    Iemand een idee hoe ik daarmee kan dealen? Ik hou niet van blessures.. Het voelt altijd als een smoesje..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Ja ik ben bang dat ik zoiets nu ook heb... Dus min vader raadde aan overdag niets te nemen (dus sochtends niets) en dan eind van de middag wel, ondat ik anders niet voel hoe erg ik hem overbelast.

    Maar ik heb wel een probleem... Op de praktijk werken nu 3 mensen: de inval dierenarts (omdat de dierenarts met zwangershapsverlof is maar ze woont erboven), de assistente van 20 jaar en ik. Er zijn maar twee stoelen aanwezig en ik heb een zere poot... En ze denken ook niet aan me ofzo, dus dan moet ik vragen of ik mag zitte omdat ik zielige autjes heb... Ik kan dat niet. Net als stilzitten op rustige momenten omdat ik me dan lui en ongeinteresseerd voel..
    Iemand een idee hoe ik daarmee kan dealen? Ik hou niet van blessures.. Het voelt altijd als een smoesje..


    Zolang je het niet als "excuus" gebruikt, vinden de meeste mensen het wel prima, hoor. Zelfs strenge bazen!
    Ik vind het zelf ook altijd ongemakkelijk om te zeggen aan het begin van de dag en tegen de tijd dat ik er last van heb, voelt het ook als een smoesje...

    Het beste is denk ik om gewoon aan het begin van de shift te zeggen van: jongens, mijn pees is ontstoken, vinden jullie het erg als ik tussendoor even ga zitten?


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Auuu, he bah! Heel veel beterschap toegewenst, dit klinkt echt niet fijn inderdaad. :c much hugs for you! ❤


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    He wat vervelend, veel beterschap toegewenst!

    Helaas weet ik er alles van. Ik heb vroeger altijd last van mijn enkels gehad (Gescheurde enkelband, enkel omgeklikt, dat soort dingen). Op het moment heb ik zelfs een jumpersknee terwijl ik geen flauw idee heb hoe ik er in hemelsnaam aan kom. .___.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.