• En niet zomaar een. Al langere tijd kamp ik met een gevoel van psychische vermoeidheid, ben ik emotioneel en prikkelbaar, ben ik niet de persoon die ik wil zijn.
    De stap om hulp te zoeken lijkt zo groot. Misschien komt het ook wel doordat ik bang ben dat ik volgepropt wordt met pillen en de boodschap krijg niet geholpen te kunnen worden als ik die weiger.

    Zijn er mensen die dit herkennen?

    [ bericht aangepast op 10 april 2018 - 9:04 ]


    26 - 02 - '16

    Ik heb hier geen ervaring mee, sorry.
    Veel succes en sterkte in ieder geval!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Lieve schat,

    Ik weet zo erg wat je voelt, zelf heb ik het gevoel gehad dat alles zoveel erger zou worden en dat ik hun tijd zou verdoen als ik ze er mee lastig viel. Alsof ze niet weten wat ze met me aan moeten.

    Als je behoefte hebt om te praten, twijfel niet stuur me een pb'tje ookal is het 3 uur s'ochtends.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Mantis schreef:
    Lieve schat,

    Ik weet zo erg wat je voelt, zelf heb ik het gevoel gehad dat alles zoveel erger zou worden en dat ik hun tijd zou verdoen als ik ze er mee lastig viel. Alsof ze niet weten wat ze met me aan moeten.

    Als je behoefte hebt om te praten, twijfel niet stuur me een pb'tje ookal is het 3 uur s'ochtends.


    Ik ben onderhand zo vaak in gaten gevallen dat ik niet te blij durf te zijn wanneer het goed gaat, want juist dan gaat het weer mis. En ik baal zo van zaken die invloed hebben, maar waar ik niks aan kan veranderen. Zoals de (r)overheid die bezig is een wet naar binnen te drukken zodat werkgevers mij onder het minimumloon mogen betalen, waardoor ik mijn recht op pensioen kwijtraak. Ik kan slechts petities tekenen en hopen op een wonder en dat voelt zo waardeloos :c
    Ik kan er verder niks aan veranderen, want de kamers maken uiteindelijk beslissingen. Het voelt zo fucking zinloos allemaal.


    En ik wil mensen niet lastig vallen. Ik ben altijd maar een last, althans zo voelt het voor mij. Zijn mensen niet een keer klaar met mij? Willen mensen, die zeggen dat ik gewoon mezelf mag zijn, mij nog wel kennen als ze weten wie ik ben? :/

    [ bericht aangepast op 10 april 2018 - 9:16 ]


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)

    Ik ben onderhand zo vaak in gaten gevallen dat ik niet te blij durf te zijn wanneer het goed gaat, want juist dan gaat het weer mis. En ik baal zo van zaken die invloed hebben, maar waar ik niks aan kan veranderen. Zoals de (r)overheid die bezig is een wet naar binnen te drukken zodat werkgevers mij onder het minimumloon mogen betalen, waardoor ik mijn recht op pensioen kwijtraak. Ik kan slechts petities tekenen en hopen op een wonder en dat voelt zo waardeloos :c
    Ik kan er verder niks aan veranderen, want de kamers maken uiteindelijk beslissingen. Het voelt zo fucking zinloos allemaal


    Van dat blij zijn snap ik het helemaal. Gewoon dat je vanbinnen denkt dat je het niet verdienr.

    En het is helemaal niet gek om je druk te maken over zulke zaken die jij noemt, het is wel iets waardoor jij beinvloed raakt dus het is niet niks dat er soms mensen beslissingen voor jou maken terwijl ze 9/10 niet eens weten hoe het voelt. En dat het zinloos voelt snap ik want op dit moment lijkt het gewoon zinloos, dat heefr denk ik iedereen die in zo'n situatie zit. Maar jouw stem is niet minder belangerijk, meer dan je best kan je niet doen en geloof me ik weet zeker dat jij je best doet.





    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    N’ah Erieka, heel Q. staat voor je klaar hoor. <3 Wij zijn nog lang niet met je klaar en dat zal ook niet zo maar gaan gebeuren.

    Misschien is het slim om ergens een afspraak te maken voor wat professionelere hulp? Bijvoorbeeld bij de praktijkondersteuner van de huisarts? Blijven denken: jij zoekt hulp, maar jij bepaalt ook wat er met jouzelf gebeurt dus als jij geen pillen willen dan kunnen ze je die onmogelijk opleggen.


    Awh, ik vind het echt tof dat ik zoveel steun krijg <3
    Ik was eigenlijk van plan, zodra ik de stap kan zetten, om naar de huisarts te gaan. De afgelopen maanden liep ik tegen allerlei dingen op en die heb ik opgeschreven. Hopelijk kan ik snel de moed vinden toch te gaan..


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    Awh, ik vind het echt tof dat ik zoveel steun krijg <3
    Ik was eigenlijk van plan, zodra ik de stap kan zetten, om naar de huisarts te gaan. De afgelopen maanden liep ik tegen allerlei dingen op en die heb ik opgeschreven. Hopelijk kan ik snel de moed vinden toch te gaan..


    Gewoon een afspraak maken, je voelt jezelf alleen maar beter daarna. <3


    McLean schreef:
    (...)

    Gewoon een afspraak maken, je voelt jezelf alleen maar beter daarna. <3


    Eigenlijk zat ik vanochtend al te denken; is het dan zo'n ramp om strubbelingen te hebben met dingen? Ik ben vast niet de enige. Eigenlijk wil ik proberen vanmiddag de afspraak te maken, maar ik moest eerst even kijken hoe ik me voel na werktijd. Als ik dan heel moe ben, gaat dat niet echt helpen :/


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)

    Eigenlijk zat ik vanochtend al te denken; is het dan zo'n ramp om strubbelingen te hebben met dingen? Ik ben vast niet de enige. Eigenlijk wil ik proberen vanmiddag de afspraak te maken, maar ik moest eerst even kijken hoe ik me voel na werktijd. Als ik dan heel moe ben, gaat dat niet echt helpen :/


    Nee, je bent echt niet de enige Erieka. Zelf heb ik ook een tijdje bij de praktijkondersteuner van de huisarts gelopen en dat heeft mij echt héél veel geholpen.
    Bedenk je wel dat je misschien niet meteen terecht kan vanmiddag, maar dan heb je in ieder geval de afspraak staan.


    McLean schreef:
    (...)

    Nee, je bent echt niet de enige Erieka. Zelf heb ik ook een tijdje bij de praktijkondersteuner van de huisarts gelopen en dat heeft mij echt héél veel geholpen.
    Bedenk je wel dat je misschien niet meteen terecht kan vanmiddag, maar dan heb je in ieder geval de afspraak staan.


    De afspraak maken beschouw ik al als een enorme stap. Als ik maar heb, dan heb ik dat toch even gedaan (:


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)

    De afspraak maken beschouw ik al als een enorme stap. Als ik maar heb, dan heb ik dat toch even gedaan (:


    Precies. You go girl. *O*


    Hey Erieka,

    Hulp zoeken is inderdaad heel erg eng, trust me. I've been there. Maar ze mogen jou niet forceren aan medicatie te gaan als jij dat niet wilt, en mogen je dan ook niet zomaar laten vallen/weigeren te helpen. Ik weet uit ervaring dat hulpverleners, mogen dit dokters of praktijkondersteuners zijn, of zelfs nog professioneler - ze hebben het beste voor iedereen voor, al is dat heel moeilijk te begrijpen soms. Wat ook je keuze zal zijn, die eerste stap heb je al gemaakt en ik ben zo trots op je!

    Mocht je hier long term over willen praten met iemand raad ik de vertrouwenspersonen hier op q aan, of stuur mij een pb'tje - ik sta altijd open voor een bericht, zelfs in het midden van de nacht - ook buiten het vertrouwenspersoneninitiatief om. Want ik weet precies hoe je je voelt, misschien met andere redenen, maar I've been there.

    You're amazing and I'm so proud!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    I did it. Volgende week vrijdag kan ik terecht. Dan wordt er gekeken wat er speelt en welke hulp daarbij past..


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    I did it. Volgende week vrijdag kan ik terecht. Dan wordt er gekeken wat er speelt en welke hulp daarbij past..

    Ah super! I'm proud of you!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Sankofa schreef:
    I did it. Volgende week vrijdag kan ik terecht. Dan wordt er gekeken wat er speelt en welke hulp daarbij past..


    Ontzettend goed Erieka. I’m proud of you!