• Na lange afwezigheid kom ik toch nog eens een topic plaatsen. (:

    Ik ga deze zomer met mijn gezin naar Schotland. Al jaren willen ik en mijn papa naar Schotland maar de vrouwen in het gezin wilden dit nooit, altijd maar zagen dat vakantie "zon, zee en zwemmen" is. Maar op die manier kan je Schotland nooit bezoeken, maar zoals ik zei is het dit jaar eindelijk gelukt en gaan we het vaak zo gezegde "mooiste" land" bezoeken!

    Nu is mijn papa binnenkort jarig en leek het mij een leuk idee om een CD te maken met Schotse muziek op, die we dan kunnen afspelen in de auto in Schotland en na de reis om herinneringen aan de reis op te halen. De CD zal twaalf liedjes bevatten. Ik ben nu verschillende typische en goede Schotse liedjes aan het verzamelen om achteraf te selecteren. Nu wou ik aan jullie vragen wat jullie zeker zouden willen zien in een lijst van Schotse liedjes. Welke liedjes vinden jullie typisch? Welke doen jullie denken aan Schotland? Welke vinden jullie mooi? In welke liedjes wordt er over Schotland gezongen? Let me know!

    Deze heb ik al:
    - Flower of Scotland
    - Auld Lang Syne
    - Loch Lomond
    - I'm gonna be (500 miles)
    - Scotland the brave
    - The wild mountain thyme
    - Caledonia
    - Loch Maree islands
    - Touch the sky (van Brave)
    - Song of Mor'du
    - Merida's home
    - En natuurlijk mag Mac Samson en Mac Gert niet ontbreken! (:

    Laat jullie gaan, ik ben benieuwd!

    [ bericht aangepast op 18 april 2018 - 12:44 ]


    I wanna be a wizard!

    Ik hou van Schotse muziek, vooral op de doedelzak.
    The Skye Boat Song vind ik ook heel erg mooi.


    Take risks and conquer your fears.

    Oh ik hou van alles qat Celtic Woman zingt! Hun Caledonia is ook heel mooi! Dus ik zou even naar hun muziek kijken. Maybe vind je daar nog wat songs!
    Wel supergaaf dat je daar heen gaat! Ga zeker even naar Edinburgh (schrijf ik sws verkeerd xD) en dan naar het Elephant cafenof Elehant hotel, dunnk welke het is. Iets met Elephant. Daar heeft JK rowling een van dr boeken feschreven en haar kamer is daar een soort museum ofzo


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    MT. Ik ga ook naar Schotland deze zomer, dus dit is wel leuk om te volgen haha


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Laleah schreef:
    Oh ik hou van alles qat Celtic Woman zingt! Hun Caledonia is ook heel mooi! Dus ik zou even naar hun muziek kijken. Maybe vind je daar nog wat songs!
    Wel supergaaf dat je daar heen gaat! Ga zeker even naar Edinburgh (schrijf ik sws verkeerd xD) en dan naar het Elephant cafenof Elehant hotel, dunnk welke het is. Iets met Elephant. Daar heeft JK rowling een van dr boeken feschreven en haar kamer is daar een soort museum ofzo


    Oeh ja, ik ben twee nachten in Edinburgh dus dat zet ik zeker op de planning! (:


    I wanna be a wizard!

    Biffy Clyro is Schots ^-^


    And then we'll see it.

    Ik luister graag naar Faun. Het is volgens mij wel latijn/duits maar de muziek genre is keltish

    Dankzij jullie al wat meer aan mijn lijstje kunnen toevoegen, thanks! ^^
    Heb zelf ook nog Mull of Kyntire tegengekomen, wat ik een hele mooie vind.


    I wanna be a wizard!

    Scrum - Under The Scotsman's Kilt


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Laleah schreef:
    Oh ik hou van alles qat Celtic Woman zingt! Hun Caledonia is ook heel mooi! Dus ik zou even naar hun muziek kijken. Maybe vind je daar nog wat songs!
    Wel supergaaf dat je daar heen gaat! Ga zeker even naar Edinburgh (schrijf ik sws verkeerd xD) en dan naar het Elephant cafenof Elehant hotel, dunnk welke het is. Iets met Elephant. Daar heeft JK rowling een van dr boeken feschreven en haar kamer is daar een soort museum ofzo


    Jaa, Edinburgh is leuk. Er is daar ook een begraafplaats waar namen op grafstenen staan die inspiratie waren voor namen in de Harry Potter boeken.
    En je kan in Edinburgh ook een soort underground tour doen, wat ik persoonlijk ook heel leuk vond. Ik was er namelijk zo'n twee jaar geleden.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Aviphile schreef:
    Scrum - Under The Scotsman's Kilt


    Dit is een geweldig lied. Hoewel ik het wel ongepast vind wat de dames in het liedje doen.


    Physics is awesome

    Ik ben een enkele jaren geleden geweest. Ik vond het geweldig!


    Ik vind deze band gewoon geweldig. ^^


    Dit vind ik een superleuke versie van Loch Lomond! Maar Loch Lomond en Auld Lang Syne zijn ook wel enkele van mijn favoriete nummers!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hoe leuk dat je naar Schotland gaat! Ik ben er zelf geweest vorige zomervakantie. En ik speel Schotse doedelzak, dus ik zou er een paar moeten kunnen toevoegen. Het is wel allemaal doedelzak :p maar het kan zijn dat er ook een niet-doedelzak versie bestaat, "These Are My Mountains" bijvoorbeeld.

    - Highland Cathedral
    - Steam Train To Mallaig (deze vind ik heel leuk, de bedoeling is dat je de 'stoomtrein' hoort/voelt in het ritme)
    - At Long Last
    - 79th Farewell to Gibraltar (niet echt over Schotland, maar 1 van mijn favoriete doedelzaknummers)
    - MacNeil's Farewell To Barra
    - Cullen Bay
    - These Are My Mountains
    - The Path to Peace
    - The Bells of Dunblane

    Amazing Grace? dé klassieker voor doedelzak.
    Dat is wel genoeg denk ik :p


    I've hurt you again. How foolish can one man be?