• Ik heb een vraag over mijn hondje. Hij heeft duidelijk last van het warme weer zoals ieder beestje op dit moment waarschijnlijk.
    Op 10 minuten rijden zit een groot meer waar hij graag in het water speelt. Er is een open stuk en een gedeelte met schaduw door veel bomen. Maar ik twijfel of het een goed idee is om daarheen te gaan. Dat hij lekker kan zwemmen is fijn voor hem, maar is het wel verstandig om hem daar nu te laten lopen? Doe ik hem daar een plezier mee of is het juist onverstandig?
    Vanavond met hem daarheen is geen optie, helaas.
    Wat vinden de dieren experts hiervan? Ik vind het een lastige.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb geen idee eigenlijk. Mijn kat is gisteren maar liefst twee keer in de sloot gevallen. Die zoekt blijkbaar zelf de koelte op. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wij hebben sinds een paar maanden een hond, en ik vroeg me vanochtend echt precies hetzelfde af. Hij is ook helemaal zwart, arm dier. ;-; Ik volg dit topic even.


    Caution first, always.

    Als het rijden is, dan loopt het beestje toch niet zoveel? Alleen een stukje naar dat meer zou ik denken.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Pelekai schreef:
    Als het rijden is, dan loopt het beestje toch niet zoveel? Alleen een stukje naar dat meer zou ik denken.


    Dat klopt maar de auto is warm. En je kunt om dat hele meer lopen (niet gezegd dat dat ook echt hoeft natuurlijk). Er zijn vaak wel veel honden en ik wil niet dat hij heel actief gaat doen en zo oververhit raakt. :'(


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Misschien als je de airco even aanzet in de auto voor je vertrekt? Of anders gooi je alle ramen open (:
    Ik ben geen hondenexpert (ik heb enkel twee gerbils die in de zon liggen te genieten), maar als je genoeg drinkwater meeneemt en hij veel in het water zit, denk ik niet dat het een probleem zal zijn. Toch niet als je het een beetje in het oog houdt (:


    Mhm?

    Voldoende water geven en zorgen dat hij door heeft dat er daadwerkelijk water staat. Daarbij kan hij prima zelf denken. Dus als je naar water gaat is er grote kans dat hij inderdaad in t begin erg actief zal doen, maar wanneer die hyperheid een beetje over is zal hij zich wel kunnen bedenken of hij actief wil blijven of toch naar zn lichaam moet luisteren en even gaan rusten. Als een hond niet opgejut of gedwongen wordt iets te doen, zul je zien dat een hond echt wel naar zn lichaam zal luisteren.
    Maar genoeg manieren voor verkoeling (water, schaduw, koele ruimtes) is erg belangrijk. En als je hond tóch zin heeft in de zon zal ie daar vast wel in gaan liggen haha. En mocht je je dan op den duur zorgen maken kun je m natuurlijk bij je roepen en een koel plekje voor m zoeken.

    Succes in ieder geval!

    Bij de Action hebben ze overigens een verkoelingshalsband en verkoelingsdeken. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en weet niet in hoeverre dit handig/goed is voor je hond. Maar wellicht handig om naar te kijken of misschien heeft iemand hier er wél ervaringen mee die zijn/haar verhaal erover wil vertellen?^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Update: we zijn geweest. Hij vond het geweldig. Heerlijk gespeeld met andere honden in het water. Hebben poosje in de schaduw bij de waterkant gezeten en daar gewoon met water gekloot enzo. Er zit nu veel meer leven in dan vanmiddag haha volgens mij vond hij het echt heel fijn! Auto zeiknat, wij zeiknat, hij zeiknat, maar feest (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Zolang je de hond niet unsuperviced in de auto achterlaat kan het makkelijk! Ik denk dat het voor hem juist fijn is even het water in te kunnen. Dit is voor honden haast de enige manier om af te koelen, omdat ze zelf niet kunnen zweten. Daarna gewoon een plekje bij schaduw zoeken en als hij het te warm lijkt te hebben weer in het water. In de auto kun je de airco aanzetten, zodat het voor hem fijn blijft tijdens de rit. Ik heb bij mijn hond altijd een koelband om met heet weer, die ik lekker in de vriezer heb gelegd de dag ervoor.
    Je moet het zelf maar even bij de hond aanvoelen. Je merkt het wel aan hem wanneer hij zich door de hitte niet prettig voelt. Via zijn oren kun je zijn temperatuur ook voelen. Als zijn oren te warm zijn, dan heeft hij het zelf ook warm. Dit werkt alleen niet goed als hij nat is natuurlijk haha. Ik kan je wel proberen te helpen met dit soort vragen, daar studeer ik immers ook voor gehehe paravet for life xD dan stuur je maar pbtje ofzo, maar je hoeft je er niet zo druk om te maken. Ze zoeken zelf ook verkoeling op als ze die mogelijkheid hebben.

    UPDATE: ahhh super dat hij het leuk vond! Sws dat honden dat kunnen waarderen met zulk weer!

    [ bericht aangepast op 19 april 2018 - 16:20 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.