• Hay,

    Ik probeer mijn muziekkennis en -smaak uit te breiden. Welk nummer vinden jullie dat ik zeker een keer gehoord 'moet' hebben?

    Ben heel benieuwd. (flower)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik ben door het spelen van Fallout 3 meer naar muziek uit de jaren 30, 40 en 50 gaan luisteren en ik houd ervan. Verder luister ik het liefste muziek uit de jaren 70/80, maar muziek uit andere jaren luister ik ook gewoon en vind ik ook leuk.

    Ik heb niet echt een 'nummer' dat je zeker een keer gehoord moet hebben (behalve alles van Queen, like, obviously), maar je zou een keer 'fallout 3 galaxy news radio playlist' op kunnen zoeken op YouTube.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ooooo oké dit vind ik echt leuk! Ik ben zelf een grote muziek fan dus ik zal er even een hele hoop plaatsen.
    Wel enkel met artiest en titel als je dat niet erg vindt ;)
    Ik zet genres even bij elkaar maar ik ga het niet beperken tot één genre.

    Oke eerst en vooral ben ik een groot Bowie fan, dus daar drop ik graag een aantal nummers van!
    David Bowie:
    - Life on Mars
    - Young americans
    - Modern love
    - 1984
    - Space Oddity
    - Station to Station
    - Moonage Daydream Arnold Corns versie (is een oudere versie van zijn bekende Moonage Daydream en die vind ik nóg beter)
    - Rock n roll suicide (kijk hiervan op youtube de live versie van Ziggy Stardust 1973 laatste optreden! Beter dan de studioversie)
    (heel beperkt, eigenlijk is alles van Bowie zeker de moeite waard dus als je het goed vindt moet je maar even in mijn gb kruipen en dan recommend ik verder!)

    Ik neem aan dat je Queen Bohemian Rhapsody wel al kent. Ik vind 'March of the black queen' van Queen ook echt een hele goeie. Die is minder bekend bij the general public terwijl hij net zo goed is!

    Verder nog qua 'oude muziek' van 70s/80s: Eric Clapton - Layla ; Scorpions - Winds of change ; Billy Joel - We didnt start the fire ; Don Mclean - Vincent
    Oude boygroups: Backstreet Boys en Nsync. (Alles is goed oké HAHA) Maar specifiek natuurlijk Everbody en Show me the meaning of being lonely van BsB en Nsync Bye Bye Bye en Its gonna be me
    Andere boygroup jaren nillies: Varsity Fanclub - Future love + Baby steps vind ik daarvan kei goede nummers. Ligt in de lijn van Nsync en BsB.

    Als je into indie genre bent:
    James Blake vind ik echt fantastisch. Nummers: vincent (pianocover van dat nummer van DonMclean) Retrograde en Life round here

    En als kpop fan is het mijn plicht om hier toch ook even wat recommends van te gooien als je zin hebt in iets compleet nieuws! Zet zeker english subs op als je luistert!
    EXO - Monster, Call me Baby, Tempo, Love shot, Power, Gravity ....
    Baekhyun - UN Village
    Lay - Namanana, Honey
    Chen - Beautiful Goodbye
    BTS - Idol, Fake Love
    NCT - Highway to heaven, Regular


    A to the Z

    AJR en dan 100 Bad Days, Birthday Party of Sober Up


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik zou zeggen, in elk geval de volgende nummers. Al zijn er nog wel meer goede nummers die gehoord mogen worden.

    Beetlejuice ~ The whole being dead thing
    Tanz der vampire ~ Tot zu sein ist komisch
    Fiddler on the roof - Miracle of miracles
    Rammstein ~ Benzin | Ich du dir weh | Tattoo
    In this moment ~ Half god, half devil
    Krezip ~ Sweet goodbyes
    Whitney Shaffer ~ All my exes live in Texas
    Death cab for cutie (cover door George Blagden) ~ I'll follow you into the dark


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik ben dit jaar meer begonnen met nieuwe muziek luisteren.. en het is best wel lastig. De kans is namelijk bij nieuwe muziek groter dat je iets hebt dat mwa is of echt slecht.

    Een paar nummers van dit jaar:
    Cage the Elephant - House of Glass
    ^ als je van alternatieve rock houdt beveel Cage the Elephant en hun nieuwe album aan!!

    The Black Keys - Lo/Hi
    ^ heb nog niet veel van hen geluisterd, maar goede band met een beetje een Beatles geluid

    Marina - To Be Human
    ^ aanrader als je meer van pop houd en betekenisvolle en goede songteksten. Alle albums van Marina zijn trouwens een aanrader!!!

    Rammstein - Puppe
    ^voor de fans voor wat hardere muziek. Puppe is het duisterse van de album. Als je iets lichters wil dan raad ik Deutschland en Diamant.

    The Raconteurs - Sunday Driver
    ^energiek en alternatieve rock

    Whispering Sons - Alone
    ^op tv keek ik Werchter en toen kwam ik stukje van het optreden van Whispering Sons tegen. Dit nummer heeft mij dagen achtervolgt.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fuifje van DoeMaarDave


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Krewella - Calm down
    Nog - another level
    The last Dinosaurs - sense

    Ik ben vand e carnaval, top 40, acoustische, Nederlandse muziek.

    Op Spotify heet ik hetzelfde als hier;)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Believer van Imagine Dragons vind ik ook altijd een fijn liedje! En totaaaaal iets anders: de 8e symfonie van Dvorak!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.