• De stelling van deze week luidt:
    Ouders moeten zich niet bemoeien met schooladvies.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens.

    Door het schooladvies ben ik op een verkeerde school gekomen en uiteindelijk, dankzij mijn ouders die door hadden gezet, ben ik beter terecht gekomen. Schooladvies is niet altijd perfect en ouders mogen daar best inspraak in hebben.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2018 - 14:01 ]


    26 - 02 - '16

    Natuurlijk wel, het blijft uiteindelijk maar advies. (:


    The soul needs autumn.

    Wacht dit vind ik een gekke stelling. Ik snap 'm niet. Als ouders er zich niet mee hoefden te bemoeien dan was het toch ook geen advies meer of ben ik jou gek


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oneens.


    [ heaven knows ]

    Oneens, ik ken genoeg mensen die op de cito veel lager hebben gescoord dan dat ze konden, zo erg dat zelfs tienjarige ik het vreemd vond. Als hun ouders niks hadden gezegd, waren ze nooit zo makkelijk op het "goede" niveau beland.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Oneens. Schooladvies en cito zijn belangrijk, maar ouders kennen hun kind ook buiten school.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Revenger schreef:
    Wacht dit vind ik een gekke stelling. Ik snap 'm niet. Als ouders er zich niet mee hoefden te bemoeien dan was het toch ook geen advies meer of ben ik jou gek


    I just caught the wave in your eyes

    Zelf al zouden ze zich er niet mee moeten bemoeien zouden ze het toch doen. Dat zijn ouders, die proberen het beste uit je te halen omdat ze in je geloven. Beetje aparte stelling


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik denk wel dat het goed is dat ouders minder inzage hebben in de schoolresultaten van kinderen, aanwezigheid, dat soort dingen. Ouders kunnen zo makkelijk in het magister alles inzien, soms nog eerder dan het kind en dat lijkt me niet echt goede zaak. Maar je er helemaal niet meer mee mogen bemoeien is ook zowat zeg. :p


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso