• Voor biologie moet ik een opdracht maken waar ik niets van begrijp. We hebben een papier meegekregen en daar staat dit op:

    Maak een opsomming van de afgelegde weg van bewuste reacties en reflexen (voorbeeld: duwen -> impuls -> zintuigcel -> .........)

    Kan iemand er een voor mij bedenken?

    Jeetje. 3 jaar geleden had ik hier alles van geweten, ik hield van dat vak. Maar mijn hersenen zijn een zeef geworden en nu kom ik er gewoon niet meer op :/ succes!


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Ik heb de titel van je topic even aangepast, alleen hoofdletters is namelijk niet toegestaan.
    Daarnaast heb ik helaas ook geen antwoord voor je. Biologie was nooit mijn sterkste vak :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Warmte (vlam) =prikkel > impuls > gevoelszenuwcel > schakelcel > bewegingszenuwcel > reactie in spieren (hand wegtrekken

    Zo iets?

    Ik heb dit allemaal in het Engels gehad, dus al die namen, daar kan ik je niet mee helpen. Inhoudelijk wel, maar wat Qrystallized hier boven zegt is een goed voorbeeld dus denk niet dat het nodig is (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Qrystallized schreef:
    Warmte (vlam) =prikkel > impuls > gevoelszenuwcel > schakelcel > bewegingszenuwcel > reactie in spieren (hand wegtrekken

    Zo iets?


    Bedankt allemaal! En vooral Qrystallized! Deze ga ik gebruiken in mijn verslag! c:

    aarvsogel schreef:
    Ik heb dit allemaal in het Engels gehad, dus al die namen, daar kan ik je niet mee helpen. Inhoudelijk wel, maar wat Qrystallized hier boven zegt is een goed voorbeeld dus denk niet dat het nodig is (:


    Jup same


    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.” –Vincent Van Gogh

    spxlison schreef:
    (...)

    Bedankt allemaal! En vooral Qrystallized! Deze ga ik gebruiken in mijn verslag! c:


    You’re welcome :) als je nog andere vragen hebt mag je me gerust een berichtje sturen!

    Binnen een dikke week zou ik je dit alles tot in de kleinste details kunnen uitleggen op celfysiologisch niveau, maar zover zijn we nog niet en hoewel ik al receptoren en neurotransmitters zou kunnen bespreken, zou zo'n simpel schema waarschijnlijk niet lukken lol :W
    Maar ik heb al een goed voorbeeld gezien, veel succes nog verder^^ Hoeveel van die voorbeelden moet je zo hebben?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    aarvsogel schreef:
    Ik heb dit allemaal in het Engels gehad, dus al die namen, daar kan ik je niet mee helpen. Inhoudelijk wel, maar wat Qrystallized hier boven zegt is een goed voorbeeld dus denk niet dat het nodig is (:


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Wow dit hadden we ook dit jaar gehad en ik vond het zo saai.

    Qrystallized schreef:
    Warmte (vlam) =prikkel > impuls > gevoelszenuwcel > schakelcel > bewegingszenuwcel > reactie in spieren (hand wegtrekken

    Zo iets?


    Ik had andere namen geleerd: gevoelszenuwcel heette bij mij sensorische zenuwcel en bewegingszenuwcel heette motorische zenuwcel


    Anyway, voor biologievragen raad ik je de site biologiepagina.nl aan.

    Over reflexbogen: [url]https://www.bioplek.org/animaties/zenuwstelsel/reflexboogx.html
    [/url]
    En bewuste reacties lopen via de hersenen dus met hersencentra etc.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 21:02 ]


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.